Avioane Craiova, printr-o minune Arseniască, a reuşit să supravieţuiască vremurilor. Acum aş putea să mă semnez şi să mă întorc la job, că restul sunt de dedus. Dar, haideţi mai la vale:
Fabrica de avioane din Craiova vrea să obţină un ajutor de stat pentru a se restructura şi pentru a scăpa de un potenţial faliment. Informația a fost publicată de digi24.ro. Compania controlată de stat are pierderi şi datorii tot către stat de circa 120 de milioane de lei, iar acum acţionarii vor ca aceste datorii să fie convertite în acţiuni, mai arată sursa citată.
Într-o hotărâre a AGA Avioane Craiova SA de la jumătatea lunii trecute se arată, conform Profit.ro:
“Conducerea administrativă și executivă, împreună cu administratorul special al societății, vor proceda, în regim de maximă urgență, la elaborarea unui plan de reorganizare și restructurare a societății, plan ce va avea în vedere posibile măsuri cum ar fi eșalonarea datoriilor restante, restructurări de personal, identificarea necesarului de investiții și a surselor de finanțare, vânzări de active neutilizate, majorarea portofoliului de comenzi, eventuale colaborări etc, plan ce va fi prezentat până cel târziu în cea de-a doua jumătate a lunii februarie 2016. De asemenea, solicită analizarea în regim de maximă urgență, a tuturor posibilităților de obținere a unui ajutor de stat pentru salvare și restructurare.”
Sursa: Jurnalul Olteniei
Hai partid iubit! Hai Avioane Craiova!
“Primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, a declarat că autorităţile vor face “toate demersurile posibile” pentru privatizarea Fabricii de Avioane de la Craiova şi a precizat că există deja discuţii cu compania Alenia Aeronautica din Italia, care a fost interesată şi în anii trecuţi să preia uzina.”
Cotidianul, 13 Ianuarie 2013
Adică fix acu’ un an.
Din acelaşi ziar şi acelaşi articol, să mai vedem o treabă:
În iunie 2012, ministrul Apărării Naţionale de atunci, Corneliu Dobriţoiu, anunţa că ministerul pe care îl conduce va acorda Fabricii de Avioane de la Craiova, 8,6 milioane de lei pentru repararea a două avioane, în baza unui contract-cadru semnat la Bucureşti.
Logica simplă spune, luînd în considerare următorul citat (tot d-acolo):
Ministerul Apărării Naţionale este principalul client al Fabricii de Avioane Craiova şi are în proprietate aproximativ 20 de aeronave, care au fost fabricate de-a lungul timpului la Craiova.
… că statul ăsta – pardon, Statul – ar trebui să repare 28 de aeronave (IAR-99, că despre ele e vorba) pentru ca Avioane Craiova să-şi acopere datoria totală în prezentul din prezent.
Nu, nu e bine.
Iulian Iamandi
Deci nu avem atatea cate trebie sa reparam. Naspa momentul. Plus ca la reparatia ultimelor doua, o parte din bani s-a dus la Aerostar, implicati si ei in procesul de reparare!
Pai cu repararea pana cand? Da` Avioane Craiova de ce nu are mai multe contracte cu Boeing/Airbus/Embraer? Da` cand au de gand sa-si stabuleasca un mic centru de proiectare ca avioane noi nema….
http://www.radiocraiova.ro/avioane-craiova-la-turatie-maxima/
In 2016 ar trebui sa vina inca 2 C130 de la marocani. “Cadou” de la tovarasii israelieni
E sezonul alocările bugetare deci fiecare companie amărâtă a statului a ieșit să „cerșească” fonduri. Bucuroiu de la Moreni a început și el să chițăie după fonduri.
Decat artificii contabile, mai bine sa se ofere gulerelor albastre proiecte viabile.Se aloca bani de la buget ptr. cercetare,unde sunt rezultatele?
Clasificarea tarilor dupa capabilitatile inovatoare.Ma tot uit si nu vad Romania in top 50,chiar asa?
http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-01-19/these-are-the-world-s-most-innovative-economies
Sper sa-i si dea,poate chiar sa inceapa productia de SAUR,sa-si bage unghia-n gat toti tradatorii care croncane pe unde apuca dupa APC-uri straineze la cheie de 5/6 mil $ bucata (ceea ce ne aduce loturi de 30-40).
Gata, eu cred că s-a terminat reprezentația acolo.
Fabrică neperformantă de când e, tehnologie din 60 și niciun produs propriu dezvoltat „in-house”. Nici Șoimul nu e…
Șomii sunt… așa cum sunt, nu are niciun sens să perseverăm în eroare.
Av.Craiova e dpmdv un mare pasiv, nicidecum un activ, fără oportunitate reală și realistă de refacere.
Aerostar e bijuteria, activul industriei aero, privată.
IAR e activul cu bune oportunități de creștere, NU absolut, ci RELATIV de unde era acu ceva ani.
Turbomecanica e o părticică a ind. ce POATE fi salvată. Personal cred că acolo încă se poate face treabă și mi-am pus bănuții modești unde mi-e gura (mai puțin modestă).
Oricum, oportunitățile sunt altele. De ex. centrul de mentenanță pt F-16 la BC, pe lângă serviciile deja oferite.
Refacerea FN, logistica terestră, AA, program de suplimentare/înlocuire a elicopterelor șamd.
Ind. de profil poate și trebuie să fie partener de cursă lungă la cât mai multe din programe, ce e viabil supraviețuiește și prosperă.
Pai prototipurile Soim au fost facute la Aerostar…
Sa nu confundam Soimul cu Vulturul – ambele pasari de prada, dar nu-s chiar acelasi lucru ( prototipul de IAR-93 a fost facut la URA Bacau).
Se discuta la un moment dat de IAR AeroTaxi, un avion utilitar de mici dimensiuni care să țină în viață fabrica atunci când nu are contracte cu Armata Română. Din păcate și acest proiect a murit din fașă.