În Coreea de Sud a avut loc ceremonia de prezentare a primului avion FA-50GF Fighting Eagle destinat Forțelor Aeriene ale Poloniei.
Prezent la eveniment ministrul polonez al Apărării, Mariusz Blaszczak, a declarat:
“Acesta este un moment extraordinar pentru Armata Poloniei. Implementarea programului FA-50 va contribui la atingerea momentului în care Forțele Aeriene Poloneze vor exploata doar F-16, F-35 și FA-50.”
Polonia va recepționa anul acesta doisprezece avioane FA50GF.
Cele doisprezece avioane FA-50GF – Gap Filler – vor înlocui avioanele MiG-29 transferate Ucrainei de către Polonia.
În cadrul ceremoniei desfășurate în Coreea de Sud au fost prezentate avioanele cu numerele tactice 5001 și 5002 vopsite deja în culorile Forțelor Aeriene ale Poloniei.
Cele două avioane prezentate vor ajunge în Polonia anul acesta în luna August și vor lua parte la Radom Air Show 2023.
Un grup de aviatori polonezi se află în prezent în Coreea de Sud și se instruiesc pentru exploatarea noului tip de avion.
FA-50GF va fi operat în Polonia alături de fostul competitor pentru programul de înzestrare cu un avion modern de antrenament avansat. Este voba despre avionul italian Leonardo M346 Belik care a și câștigat această competiție.

IAR-99 NR 719, CIIZ – CRAIOVA AIR SHOW 2023
Felicitări polonezilor.
Noi încă ne chinuim cu modernizarea avioanelor IAR-99 Standard la standardul SM și o facem cu viteza melcului…
Să mai spun și că ar fi fost mai adecvat un efort financiar pentru înzestrarea cu un tip de avion modern de antrenament care să înlocuiască în Forțele Aeriene Române avioanele IAR-99 Standard și IAR-99 Șoim?
Știu, ca de obicei, nostalgicii erei comuniste mă vor critica… dar, le amintesc doar un aspect printr-o întrebare: în ce an a apărut motorul care propulsează IAR-99?
Hai, să o dăm cu anul intrării în exploatare: 1953.
Acum șaptezeci de ani…
Iulian Iamandi
Ehhh – ziceam si eu candva de inlocuirea IAR-52 cu ceva mai modern si economic si te luasei de mine 😀
Dar da, cred ca si Marius e simpatizant de F/T-50, care nu e chiar o varianta proasta si pentru politie aeriana…
FA 50-ul pare ca este cel mai bun avion LIFT de acum pe care il poti cumpara, of the shelf in acest moment. FA 50 Golden Eagle este interesant si din prisma faptului ca este echipat cu ELTA EL/M 2032 radarul de pe MIG 21 LanceR C care a parut destul de performant in toate DACT -urile la care a participat LanceR-ul. Nu cred ca e o idee rea ca pe viitor sa achizitionam si noi 12-16 bucati pentru ca sa asiguram trecerea pe multirolul F 16 MLU.
Sincer care ca Polonia a cantarit foarte mult decizia si pentru estul Europei este cel mai potrivit in momentele cand ai un stat agresor in zona…
Nu vad motiv sa tinem de 2032 – a fost pe LanceR dar LanceRele sunt la pensie. Iar pt blk20 folosesc ori PhantomStrike ori LG. Iar daca luam F-50, chiar si pt politie aeriana, e intelept sa poti sapui pe el si AMRAAM, nu numai un AIM9X. Ca sa nu mai vorbim ca cele doua sunt AESA…