Despre evenimentele din Kazakhstan se pot spune multe, există suficiente versiuni întru acceptarea fiecăruia dintre noi. Dar și despre intervenția CSTO, sub comanda și coordonarea Rusiei, se pot spune câteva vorbe – tot așa, în direcții îndestulătoare pentru toată lumea.

Iliusin Il-76

Iliusin Il-76

Cu vreo două zile în urmă mi-a atras atenția un material publicat în presa rusă. Deși mi-am propus să nu mă bag, că-i fierbinte și îmbârligată și ce vedem nu e ce se întâmplă cu adevărat… Hai, să dau și eu din degete un pic.

Măcar pe felia asta.

Rușii anunțau în presă pe șapte ianuarie că douăsprezece avioane militare de transport strategic din tipurile Iliușin Il-76 (cod NATO: Candid) și Antonov An-124 Ruslan (Cod NATO: Condor) au executat zboruri cu militari și echipament din forța de menținere a păcii decolând de pe aeroportul Chkalovsky, din apropierea Moscovei, către aeroporturile din Almaty și Zhetygen din Kazakhstan.

Eh, ajunși acolo… militarii ruși din forța de menținere a păcii s-au apucat de făcut treabă. Bla-bla.

Și tot în presa rusă s-a scris în acea zi că ministerul lor al apărării a format un grup aerian cu peste șaptezeci de avioane militare de transport strategic Il-76 și An-124.

Să zicem că fundalul tabloului nu are importanță. Este o criză. Noi, oricum nu ne pricepem să definim – uitați-vă la declarațiile lui nea’ Vasile, ministrul român de război. Doamne…

S-o punem de-un what if

Rusia se combină violent și dă drumul la rachetele balistice, la cele de croazieră, la spetznajii prezenți deja pe teren, la orice doare pe băștinașii aflați sub atac. Pe ei și pe anturajul lor!

Pentru treaba asta, e nevoie de un repetir.

O criză provocată pentru a fi rezolvată.

O ceva acolo, pe hartă, pentru care într-un timp foarte scurt sunt mobilizate peste șaptezeci de avioane militare de transport strategic. Numai Il-76 și An-124…

Il-76MD-90A can carry 126 parachutists or 145 troops in single deck arrangement and 225 troops in double-deck arrangement.

Rusia dispune de vreo 200 de avioane Iliușin Il-76. Militare. În burta lui Il-76 încape și un tanc.

Despre An-124 nu mai vorbim. Sau… hai, dar un pic că mă grăbesc. 150 de tone. De ajuns.

Rusia are vreo 25 de An-124.

La, să zicem șaptezeci de Il-76… ies aproape nouă mii de parașutiști, cu ciubuc cu tot. Vorbind serios, sunt decât 8820. La primul val. După aia, pot aduce cu aterizare pe aeroporturile ocupate câte 145 de infanteriști.

Adică 10150 de pietoni.

Aviația băștinașă e eliminată în marea ei majoritate cu rachetele de croazieră, cele câteva ieșite cu girofarele de poliție aeriană sunt doborâte BVR style.

Antiaeriana e veche și nu pune probleme rachetelor pizmașe. Amin.

Spetznajii – mereu uit cum le zice echivelenților ruși la JTAC – cu antene dau în stații și gata, începe podul aerian. Câte o divizie pe val.

Vă gândiți la Ucraina? De ce? Că eu mă gândesc la România!

Iulian Iamandi