Despre evenimentele din Kazakhstan se pot spune multe, există suficiente versiuni întru acceptarea fiecăruia dintre noi. Dar și despre intervenția CSTO, sub comanda și coordonarea Rusiei, se pot spune câteva vorbe – tot așa, în direcții îndestulătoare pentru toată lumea.
Cu vreo două zile în urmă mi-a atras atenția un material publicat în presa rusă. Deși mi-am propus să nu mă bag, că-i fierbinte și îmbârligată și ce vedem nu e ce se întâmplă cu adevărat… Hai, să dau și eu din degete un pic.
Măcar pe felia asta.
Rușii anunțau în presă pe șapte ianuarie că douăsprezece avioane militare de transport strategic din tipurile Iliușin Il-76 (cod NATO: Candid) și Antonov An-124 Ruslan (Cod NATO: Condor) au executat zboruri cu militari și echipament din forța de menținere a păcii decolând de pe aeroportul Chkalovsky, din apropierea Moscovei, către aeroporturile din Almaty și Zhetygen din Kazakhstan.
Eh, ajunși acolo… militarii ruși din forța de menținere a păcii s-au apucat de făcut treabă. Bla-bla.
Și tot în presa rusă s-a scris în acea zi că ministerul lor al apărării a format un grup aerian cu peste șaptezeci de avioane militare de transport strategic Il-76 și An-124.
Să zicem că fundalul tabloului nu are importanță. Este o criză. Noi, oricum nu ne pricepem să definim – uitați-vă la declarațiile lui nea’ Vasile, ministrul român de război. Doamne…
S-o punem de-un what if
Rusia se combină violent și dă drumul la rachetele balistice, la cele de croazieră, la spetznajii prezenți deja pe teren, la orice doare pe băștinașii aflați sub atac. Pe ei și pe anturajul lor!
Pentru treaba asta, e nevoie de un repetir.
O criză provocată pentru a fi rezolvată.
O ceva acolo, pe hartă, pentru care într-un timp foarte scurt sunt mobilizate peste șaptezeci de avioane militare de transport strategic. Numai Il-76 și An-124…
Il-76MD-90A can carry 126 parachutists or 145 troops in single deck arrangement and 225 troops in double-deck arrangement.
Rusia dispune de vreo 200 de avioane Iliușin Il-76. Militare. În burta lui Il-76 încape și un tanc.
Despre An-124 nu mai vorbim. Sau… hai, dar un pic că mă grăbesc. 150 de tone. De ajuns.
Rusia are vreo 25 de An-124.
La, să zicem șaptezeci de Il-76… ies aproape nouă mii de parașutiști, cu ciubuc cu tot. Vorbind serios, sunt decât 8820. La primul val. După aia, pot aduce cu aterizare pe aeroporturile ocupate câte 145 de infanteriști.
Adică 10150 de pietoni.
Aviația băștinașă e eliminată în marea ei majoritate cu rachetele de croazieră, cele câteva ieșite cu girofarele de poliție aeriană sunt doborâte BVR style.
Antiaeriana e veche și nu pune probleme rachetelor pizmașe. Amin.
Spetznajii – mereu uit cum le zice echivelenților ruși la JTAC – cu antene dau în stații și gata, începe podul aerian. Câte o divizie pe val.
Vă gândiți la Ucraina? De ce? Că eu mă gândesc la România!
Iulian Iamandi
Nu cred ca Rusia are capacitatea militara si economica sa ocupe astazi intreaga Ucraina si cred ca nici nu vrea asta. In ciuda faptului ca se dau mari si tari in ultima vreme,rusii stiu ca nu isi pot permite acum decat politica pasilor marunti pentru refacerea fostului stat. Care fost stat cred ca va semana mai mult cu imperiul tarist unde “republicile” erau parte din Rusia propriu-zisa decat cu URSS unde exista o oarecare autonomie macar pe hartie. Pasii marunti pentru rusi ar insemna sa “digere” intii jumatatea de est a Ucrainei, inclusiv litoralul ucrainean precum si o parte din fostele republici din Asia centrala (poate mai putin Azerbaidjanul unde se vor ciocni de turci).Cel mai probabil daca se va ajunge la un astfel de scenariu, va fi in urma unui compromis cu occidentul si Ucraina va fi impartita de facto in 2 zone. Altfel nu vad Rusia sa riste asa de mult aruncandu-se intr-un conflict mare in Ucraina care se poate termina prost pentru ei(occidentul ar putea decide oricand sa inarmeze mai serios Ucraina si sa o transforme intr-un al doilea Afganistan pentru rusi).
Ceva similar cu Cehoslovacia `68. Vin turistii rusi pe aeroport, apoi vin si alti turisti din statele prietene pentru ajuta economia locala.
De invatat cum sa aperi aeroporturile si eventual sa le faci impracticabile.
@Mihai:Nu este comparabila situatia de astazi a Ucrainei cu cea a Cehoslovaciei din ’68. Pe atunci Cehoslovacia facea parte din sfera de influenta rusa, situatie recunoscuta ca atare si de catre occident dupa acordurile lui Churchill.De asta occidentul nu a miscat un deget nici in ’56 in Ungaria si nici in Cehoslovaciei. In afara de asta vorbim de state cu un numar de locuitori mic si suprafata mica fata de Ucraina. Geostrategic Ungaria era izolata in ’56 rusii fie avand trupe practic de jur imprejururul lor fie avand state care nu le erau ostile rusilor (ex. Austria in 56 care de abia iesise din razboi si era un stat neutru sau Iugoslavia lui Tito proaspat re-imapacat cu rusii dupa moartea lui Stalin). In Ucraina situatia nu este asa de clara si rusii au de “acoperit” o distanta enorma intre estul si vestul Ucrainei daca chiar ar vrea sa o ocupe toata. Sa nu uitam ca Rusia a avut mereu viata grea in Ucraina de vest. Trupele lui Bandera cam faceau armata rosie sa tremure si asta pana prin anii ’47-’48, dupa terminarea razboiului. Nu cred ca de data asta, daca vor reusi sa atinga vestul Ucraine, viata lor va fi “linistita”.
Ce-am zis eu si ce intelegi tu…
asta presupune suprematie aeriana totala asupra Ucrainei,iar lucrul asta inseamna taierea totala a legaturilor cu imperialistii vestici cu izolare totala economica si politica fata de UE si Nato ,adica revenim la razboi rece,numai ca noi suntem avangarda partii aleilate de gard ,ceea ce insemna intarirea dispozitivului american in Romania care poate include si arme strategice ,suntem siguri ca rusii au facut bine calculolele si nu le iese pe minus