Airborne Tactical Advantage Company (ATAC), specializată în furnizare de antrenament aerian tactic, simulare de amenințări și cercetare-dezvoltare, a recepționat toate cele 63 de avioane Mirage F1 cumpărate din Franța în anul 2017, după ce acestea au fost reparate și modernizate.
Flota este acum operațională după terminarea pregătirilor efectuate la Adversary Center of Excellence (ACE) aparținând ATAC, din Fort Worth Alliance Airport – Texas.
ATAC va folosi avioanele Mirage F1 pentru cerințele ADAIR (Adversary Air) ale US Air Force (USAF), cerințe care însumează aproape 150 de avioane pentru nevoile antrenamentului Red Air.
Avioanele Mirage F1 completează flota ATAC care mai cuprinde avioane din tipurile Hawker Hunter, IAI F-21 Kfir și Aero Vodochody L-39ZA.
ATAC este una dintre cele câteva companii care oferă servicii aeriene contractuale guvernelor care doresc să mențină nivelul de pregătire al piloților de luptă în așa fel încât să reducă solicitările asupra avioanelor proprii care ar trebui să execute rolul de agresor.
Iulian Iamandi
Ăștia au mai multe aparate decât Europa de Est 😀 Posibil și mai moderne….
Voi realizati ca firma aia e capabila sa faca modificari, revizii si mentenanta unor avioane despre care nu stia prea multe? Ca la banii cu care le-au cumparat nu cred ca au avut acces si la documentatia tehnica completa…
Mirage F-1 cu motor SNECMA M-53 P-2 putea fi o solutie mult mai ieftina pt FARo decat F-16 AB Block15 MLU Falcon si puteam avea la dispozitie un nr.mult mai mare de avioane la acelas pret decat cele 12 F-12. Il puteam fabrica/repara sub licenta in Romania atat structura Mirage F-1 cat si motorul SNECMA M-53 P-2 iar in timp se putea lua licenta si pt fabricarea Mirage-4000. Avionica se putea pune cea mai moderna existenta cat si sisteme de armament.
Bre, ne-am ars cu frantuzii…. Asta ca să înțelegi expresia ” cumpărăm securitate”.
Mirage-4000 ?? Avionul ala nu exista, decat in muzeu, in singur exemplar. Sau te referi la altceva?
E prea vechi, F-1 din cate stiu, face parte din generatia a 3.a de fighters. El s.a remarcat mai ales in Bush War/Border War/Angola War atunci cand pilotii sud-africani dadeau de pamant cu Mig.urile 23 ale angolezilor. Din ce am citit, pilotii se plangeau de platforma mica pentru arme si motorul cam puturos. Dar asta e inca un exemplu de ce poti face atunci cand desi esti si in inferioritate numerica si sub enbargou cu o armata foarte profi.
Revenind la ideea ta, ce rost are sa iei F-1 cand poti moderniza in continuare Mig.ul 21, eventual adaugand si ceva rachete BVR. Iar legat de ce spui cu F-1 vs F-16, e ca atunci cand ai de ales intre un audi a4 2007 full option si un a4 2014 cam chel. Oricum ai da.o, 2014>2007
embargo*
Nu stiu de ce, intotdeauna mi-au placut “frantuzoaicele”……..
@seba
inteleg treaba cu “achizitia” de securitate, dar daca ne “ardeau” frantujii cu cele 63 de buc, de cand erau scoase la vanzare, acum puteam zice ca avem aviatie…..
Ca sa fiu rau, putem face in contract cu ATAC, sa aduca aici 24-36 buc, cu tot cu piloti, si atunci chiar cumparam securitate !
Vorbeste amaraciunea, cand vad ritmul “alert” in care Ro isi reface capacitatea de aparare… 🙁