Armata Bulgara intenționează să achiziționeze în perioada următoare vehicule blindate de teren și motoare pentru avioanele de luptă MiG-29.
Respectiv, un număr de 4 vehicule blindate pentru monitorizare tehnică, 2 vehicule blindate pentru transport, cărora li se vor adăuga 31 de stații radio VHF, laptopuri, antene pentru satelit.
Costul total al achiziției va fi de 16,5 milioane de leva, iar perioada de livrare cuprinsă între anii 2016-2018.
De asemenea, Ministerul Apărării de la Sofia intenționează să organizeze o licitație pentru achiziționarea a 6 motoare RD-33 noi care să echipeze avioanele de vânătoare MiG-29, la un preț deocamdată neprecizat.
Această licitație vine să completeze precedentul acord pe care Armata Bulgara l-a încheiat cu Polonia pentru repararea capitală a unui număr de 6 motoare RD-33, în cadrul unui contract de 12 milioane leva (în înțelegere a intrat și „împrumutul” a două motoare aparținând Forțelor Aeriene Poloneze), care au permis readucerea în stare de zbor a 3 aparate MiG-29.
Aceste două contracte vor da Bulgariei posibilitatea să folosească un număr de avioane MiG-29 cel puțin până în anul 2019, moment de la care MiG-urile 29 vor fi înlocuite cu un nou avion multirol de proveniență occidentală.
Licitația pentru cumpărarea unor motoare de MiG-29, vine după ce Polonia se pare că nu ar mai avea capacitatea de a repune în funcțiune alte motoare, potrivit unei declarații a ministrului bulgar al Apărării.
Pe lângă repararea avioanelor de vânătoare, Aviația Bulgară a început să deruleze un program de readucere în stare de zbor a elicopterelor de asalt Mi-24. Un prim aparat a fost readus în stare de zbor și predat Forțelor Aeriene Bulgare în 18 noiembrie 2015, acesta fiind și singurul elicopter de atac de care dispune la momentul actual Bulgaria.
Număr care în opinia unui pilot bulgar de Mi-24 este total insuficient, din moment ce numărul minim de elicoptere Mi-24 necesar desfășurării unei misiuni este de 2, iar numărul optim de 4.
In perioada următoare ar urma ca 6 elicoptere Hind să fie readuse în dotarea Armatei Bulgare.
sursa: armymedia.bg & SofiaGlobe
– David Victor –
Vecinii de la sud sunt si mai si ca noi. Si licitatie pt cumparare de motoare noi? Pai in afara de rusi cine mai produce motoare?
Asta daca nu se apuca sa puna F404/414 pe Mig29 🙂
Daca tot suntem in NATO ar trebuii sa mergem toti pe acelasi tip/tipuri de avioane din motive evidente. Altfel ramanem o adunatura pestrita.
Ar trebuii sa cumpere si bulgarii F16 si ungurii si luate impreuna ar fi ceva….
@ Alex – ungurii au Gripen, bulgarii vor sa isi ia ceva cu care sa obtina maximul de avantaje pentru ei ( acum nu stiu si daca pentru tara lor) deci? Ca sa faci o achizitie de acelasi tip ai nevoie de un acord interguvernamental, un caiet de sarcini comun si o disponibilitate de a impartii cheltuieleile ce descurg dar si eventualul offset.
Cum este mai simplu sa dai tot felul de amanari si unii vor avantaje diferite niciodata nu se va ajunge la comonalitate in Europa de Est….
Pai Nato Nato da` francezii nu au cumparat nici F-15/16/18/35. Germanii la fel. Englezii si aia la fel. Italienii/Spaniolii hai si ei. S-apoi au ramas aia mai mici si fraieri care daca nu s-au bagat la nici un proiect d-asta mare (cum ar fi acum Neuron) au cumparat ce s-a gasit. Ba un Gripen, ba un F-16.
Noi inca nu suntem in stare sa o dam pe calibre tip vest si ne cacaim sa scoate un pm cu 5.56 si nu prea ne iese si matale vrei avioane care costa cate ordine de marime mai mult. Ungurii au Gripen (pana le-o expira si astora leasengu` sau mai baga cateva avioane la arat) deci sunt Nato-compatible.
Englezii ,italienii, spaniolii au cumparat sau cumpara F-uri. Spaniolii au F-18, englezii si italienii cumpara F-35.
Englezii si italienii cumpara si EF.
Ei cumpara F35 pt ca sunt parte importanta a programului, component linii de fabricatie, etc.
Spaniolii au inceput sa primeasca F-18 cam cand s-au “democratizat”. Banuiesc ca au avut ajutor American.
Ai zis ca nu cumpara F-uri. Dimpotriva au sau cumpara.Italienii si englezii sunt participanti ca programul F-35 nu doar EF.
ș-au folosit F-16 SH… după care plâng după trecerea la EF… of-of 😉
Italienii :)))))
Mihai, desigur că doar fraierii au F-16!
Evreii. Americanii. Turcii. Pakistanezii.Italienii. Olandezii, nordicii vikingi.
Numa aviații ratate, lumea a III-a. N-au domle ăștia habar de care-i treaba cu aviația…
Bre – eu am zis fraieri in sensul ca au cumparat de-a gata si nu s-au pus sa fabrice F-urile (recte 16) la ei acasa ca al de olandezii, belgienii, turci si coreenii sau macar componente precum danezii si norvegienii.
Aialalti care nu fusera asa fraieri si nu se intelesera sa co-produca la ei acasa (FR, DE, UK, ES) s-au gandit sa-si faca singuri avioane.
De aia zic ca la noi astia mai mici si mai fraieri ne-am procopsit cu ele de-a gata cu sau fara off si set. Nu de alta da` daca se apucau polacii, cehii, slovacii, ungurii si romanii de un program de achizitie F-16 la comun se facea pe undeva o linie de asamblare si fiecare tara primea o parte din felie.
In fine Nato si EU unite in care fiecare-si vede de interese…
“S-apoi au ramas aia mai mici si fraieri care daca nu s-au bagat la nici un proiect d-asta mare (cum ar fi acum Neuron) au cumparat ce s-a gasit. Ba un Gripen, ba un F-16.”
Accentuez “Ba un Gripen, ba un F-16.”……
De acord. Nu vreau să interpretezi în manieră nagativă comentariul.
Pe de altă parte statele EPAF la F-16 au „bătut palma” în 1973, singurele. Turcia (TAI) nu-i în aceeași ligă cu Fokker, SABCAde ex.
Pe de altă parte F-35 presupune complexitate de două ordine de magnitudine mai sus, iar părțile au crescut costul prin politica de „câte ceva, puțin, de la toți”- astfel încât componentele ajung din toată lumea, la propriu. Timp, resurse…întârzieri, în contrapartida OFFSETTului industrial implicit.
La temă, remarc cantitatea fabuloasă de mașinuțe, în paralel cu motoare/componente en-detail 😉
-tui mama ei de teknologie scumpă!
Canada e un operator important de f. Unul facut aproape integral la ei. Versiunea canadiana a lui f-18, cf-18.
Pai deocamdata e singurul care opereaza portavioanele lor – ori iei f35 ca si puscasii marini, ori iti treci portavionul in rezerva cand se termina resursa la harrier cum inteleg ca vor face spaniolii, sau il faci iaht regal ca si aia prin thailanda
sau iti iei F35, negociezi cat de bine poti sa ai ceva din el si acasa la tine cum au facut si americanii si italienii, si il iei si speri sa iti dea licuriciul toate updatele care o sa le faca sa il tina multumit pe clientul nr 1, adica Pushcash Marin
Nu am spus ca toate tarile din alianta sa-si cumpere F si sa se duca naibii rafale gripen etc, macar cateva tari mai micute sa merarga pe accelasi tip de avion indiferent care e.
Asta-I de dezbatut la nivel mare. Ca fiecare vede cate o afacere si depinde cu cine esti bun prieten…
Sau ce nevoi ai…
Alex ce mie mi se potriveste poate pe tine te strange sau ti-e prea larg….aviatia este un subiect sensibil, mult mai sensibil ca achizitia in comun a unui transportor de trupe, si mult mai costisitor, noi est europenii nu suntem in stare sa avem o arma de asalt comuna care nu ar insemna atata inginerie.
De accord cu o remarca. Noi nu suntem in stare sa facem o arma de asalt nato, aia comuna om vedem… Un arc, doua suruburi si o brumare/fosfatare.
Cugirul se chinuie sa reinventeze roata si ii iese cam cu colturi….
Noroc cu Gepardu` ala unguresc ca ramaneam la PSL…
Gepard si PSL sunt clase diferite de pusti
Asta-i ceva de genu fiecare cu jucariile lui.
Vad si pe la bulgari aceleasi cifre ridicole…2, 4, 6 e.t.c. Cred ca e o boala in zona asta a lumii.
si ai vrea sa-i vezi pe xenofobii astia slavo-turco-valahi cu 50 de avioane mai bune ca ale noastre? ai vazut reactia lor la chestiunea macovei, despre drepturile romanilor din bulgaria? alea lipsa… urlau pe novinite, tv7, facebook ca disperatii ca suntem tigani, primitivi, sa nu ne bagam nasul in treburile lor interne, sa le dam dogrogea, giurgiu etc
Ei pot sa urle cat vor, tot inferiori noua ne raman, ca de altfel ca toti vecinii(fara lipsa de modestie, dar e un fapt). Cu toate pacatele noastre cu tot, astia never ever ever nu ne vor calca pe urme! De aici si frustrarea lor fata de noi.
Cat despre arme, eu constatam cifrele absurde din zona asta a lumii, nu ca vream eu sa faca ei marea cu sarea. Daca s-ar putea ca noi sa avem cea mai buna armata a zonei ar fi perfect, dar nu e asa. De asta spuneam….e o molima a cifrelor in zona asta a lumii! 🙂
Totusi bulgarii candva au semnat un contract urias( NUMERIC) cu Daimler-Chrysler.
http://www.novinite.com/articles/42554/Bulgarian+Army+Receive+First+Lot+of+Daimler+Chrysler
eu vad o crestere semnificativa in online-ul bulgarese al nationalismului de tip xenofob. toti vb de invazia macedoniei in viitor cu sprijinul greciei si expulzarea etnicilor albanezi, vlahi, turci din aceasta tara. eventual o impartire cu serbia(zona kumanovo). inarmarea bulgariei e o chestiune riscanta pentru romania si ar trebui gandita o alianta cu turcia si macedonia. credeti-ma ca astia lucreaza… bulgaria oricum sta partial mai bine ca noi la vehicule de lupta ale infanteriei si tancuri, cred ca si la aviatie. discutiile despre ostrov, cum ca o parte din vatra silistrei a ramas in romania, plus arab-tabia ma ingrijoreaza. de asemenea, parca vad dispute legate de tawlegul dunarii, insulele de pe fluviu, centrala cernavoda(bulgaria nu-i permite romaniei sa exporte energie tranzitand-o, in grecia si turcia pe acest motiv).
Vorba lu’Creanga:”gura lumii sloboda”.Vezi de aia trebuie o cultura generala buna,ca din fluviul de chestii scrise si citite sa alegi adevarul.
aviatorule, se vede ca esti roman. ironia e o calitate, dar cand o tii langa in stilul asta e o boala. in loc sa aduci contra-argumente, aduci mistouri. de aia romanii au pierdut in general in istorie, pe cand altii au cam castigat. nu stim sa fim uniti. bascalia guverneaza romania… ieri basarabia, maine ne pierdem capul.
Articolul e din 2004. Cand inca exista Daimler-Criysler.
tipic romanesc.
F-35 este o copie un pic mai reusita al Yak-141 rusesc,dar americani nu prea lea iesit si din aceasta cauza nu se grabesc sal achizisioneze pentru armata lor si vor sal ofere la export pentru fraieri….se pare ca nici nu este atat de fiabil cum incearca el sal laude…
Asa e, nu se grabesc sa-l cumpere, au facut doar vreo 200 doar asa… de sanchi….
par sa fie unele asemanari, dar pe logica asta si su-24 seamana cu f-14. in general rusii au cam copiat tehnica occidentala. spre exemplu primele ifvuri sovietice semanau extrem de mult cu unele modele britanice din anii 1944-1945