La anul, instructorii ruşi vor zbura în simple cu piloţii începători pe genunchi? Ia să vedem…
Conform unor surse militare citate de către Izvestia, Forţele Aeriene ale Rusiei au întocmit un raport în care se menţionează pericolul cauzat de epuizarea resursei avioanelor de antrenament şi luptă Suhoi Su-27UB.
Astfel, din 70 disponibile, 30 de de UB-uri nu mai pot zbura, iar din cele 40 rămase… 90 la sută sunt îmbătrânite.
Su-urile 27UB îşi vor epuiza complet resursa anul acesta, iar din 2014 nu vor mai putea fi efectuate zboruri de antrenament pe acest tip de avion.
Piloţii ruşi ar trebui să execute 70% din zboruri pe Su-27UB, însă conform unuia dintre autorii raportului… la 4 TsBP i PLS (4th Center for Combat Employment and Retraining of Crews) VVS V.P. Chkalov de la Lipetsk – care-i un fel de Bacău de la noi – cele 30 de avioane au resursa complet expirată, prezentând fisuri la nivelul aripilor şi deformări ale panourilor de fuselaj, iar alte 10 avioane din acest tip vor fi în curând trase pe iarbă din aceleaşi considerente.
În anul 2009 Ministerul Apărării a încercat dregerea situaţiei prin comandarea de avioane Su-30SM dublă comandă, dar acestea au fost alocate unor escadrile de luptă, nu de antrenament.
În prezent, VVS se dotează cu varianta modernizată Su-27SM3. În total VVS a recepţionat 55 astfel de avioane, mare parte din ele fiind Su-27 modernizate, dar având în vedere că sunt monolocuri acestea nu pot fi folosite pentru antrenament.
În viitor, unităţile de luptă vor fi dotate cu Suhoi Su-35 biloc, care este încă în dezvoltare şi momentan încă nu se cunoaşte data în care este programată intrarea în serviciu a acestei variante.
Sursa: Lenta
– Iulian Iamandi –
Posibil sa astepte receptionarea avioanelor de antrenament YAK-130?
Nu ar putea suplini UB-urile unui avion de lupta adevarat.
Bei astia nu au auzit de Romania, daca le dau la surubarit ies ca si noi! Noua asa ni se spune de F 16 ca daca le dam la o vacsuiala sunt ca si alea americane Block 50/52+!
Nu or avae portughezii si pentru ei ceva duble saracutii?
Lasand gluma la o parte au o problema dar care este departe de a fi grava, fabricile le sunt pe tarla asa ca nu e mare fas sa comande 12 duble intr-un an.
Hmm.. citind propozitia de inceput a articolului.. nu pot sa nu ma intreb cate femei pilot au rusii..
Sunt rau, stiu..
Nu sunt in tema, SU-27, ce “promotie” sunt? Nu cumba mai “tinere” decat MIG 21 acum LANCER? De ce nu mai pot zbura? S-a terminat resursa tehnica sau nu sunt “modernizate”?
Din cate stiu resursa de zbor la Su-27 este undeva la 3.000 de ore, celula de zbor, motoarele au o resursa undeva intre 370-500 ore de zbor in functie de sursa.
Su-27UB cred ca au tot zburat cu nasitul de piloti.
Din cate stiu Belarusii si-au retras flota de Su-27, dintre care 3 proaspat Su-27 KN(kit de modernizare al Su-27 UB care le apropie de Su-30).
Nici la ukrainieni situatia nu este foarte roza, undeva la orizontul lui 2015-2020 aleluia Su-27..
Foarte putin in comparatie cu avioanele americane sau vest-europene.
Si suedia retrage Gripen dupa 4800 de ore de zbor, conditiile din mediul in care sunt exploatate nu prea sunt propice la nord…..si in Siberia.
si americanii au Alaska…
Pai suedezii retrag din Gripene ca reduc din nr de avioane, pe motiv de redus cheltuieli
nu zice nimeni ca le retrag la 4800 de ore pe motiv ca le-au gasit fisuri in structura sau mai stiu eu ce
Stelian si americanii si-ar fi retras la greu avioane la 4800 de ore, daca ar fi iesit f22 si f35 la timp si cu niste costuri de operare sustenabile, chiar si la cea mai “bogata” armata in lume
Rusii cred ca au avut intr-adevar o problema mare de tot de durabilitate, cum spunea cineva aici ca la ei conceptul castigator e T34, si au facut o gramada de compromisuri ca sa isi poata fabrica jucariile in numar mare in fabrici nu foarte sofisticate si folosind materiale ieftine
Plus tinutul afara – am pus un pdf de la boeing cu f15 in care ziceau ca apa le creeaza probleme mari cand se infiltreaza la fagurii de aluminiu care ii corodeaza, si ca acuma recomanda peticeala cu compozit si un aliaj mai nou de aluminiu de la canadienii de la alcoa care e mai rezistent
Mai discutaseram noi de “mica barfa” de la aerostar si craiova, ca si la mig21MF ca si la iar93 nu potriveau elemente de structura de la un avion folosit la altul folosit (la iar cred ca nu potriveau nici de noi), nici la f15 nu potrivesc, unui avion care a suportat sa zic 10g si a venit acasa cu nituri sarite si a fost reparat si retrimis la zbor, scria acolo ca i se fac piese “custom”, din pulbere de titan sinterizat cu laser, ceva tehnologie din 90 care mie mi s-a parut science fiction 🙂
acuma cand rusii nu mai fabrica 1000 de avioane ci cu chiu cu vai 20 sa zic, una din diferentele mari de la su27 “sovietic” la versiunile noi e titanul folosit la greu, la motoare au reusit si ei in sfarsit sa aiba single-crystal la turbina de inalta presiune si adio schimbare la 300 de ore la rd33 “nou” etc, pak-fa ziceau ca e 75% titan si restul compozit, foarte putin aluminiu
si la f35 se fac acuma tot felul de compromisuri – greu sa faci in serie, la calitate constanta, piese de calitatea din specificatii – erau articole pe rasboiu cu arrestor hook de la f35 naval – e un ansamblu facut de Stork
in decembrie au oprit de la zbor complet f35b din cauza unor tevi de la motor facute de ceva contractor de-al P&W – la toate avioanele trebuie complet inlocuite, pana atunci f35b e la sol
La f35 – au sarit costurile in aer, si au subcontractat o gramada de piese la terti care s-au angajat ca le produc mai ieftin ca LM si P&W
La sovietici – a fost compromisul dintre calitate si cantitate – cat titan poti produce, cat poti prelucra industrial
si cate avioane puteau face, cu 5% titan sa zic in partile esentiale
si cate puteai face cu 30% titan sa zic, cum or fi cerut inginerii de la proiectare
la motoare la fel, astea au fost decizii luate la sedintza de partid, nu de nenea de la planseta 🙂
Plus ca la vremea aia, fara nici un razboi, nu credea nimeni ca o sa ceara cineva sa tina un avion 40 de ani, au evoluat foarte repede cu generatiile de avioane cata vreme au fost conflicte intre armate, dupa aia pas