In cele din urma, oamenii competenti din MApN SMFA arunca lumina asupra ambiguitatilor Ministrului Mircea Dusa…
Cazul mentionat a fost o situatie de intrare neautorizata in regiunea de control FIR (Flight Information Region) Romania. Decolarea celor doua MiG 21 Lancera fost ordonata de centrul operational aerian (CAOC-8) al NATO de la Torrejon, Spania.
Conform regulilor ICAO (International Civil Aviation Organization), reglementarilor europene privind zborurile aviatiei civile si a Codului aerian civil, aprobat prin lege, pentru a intra intr-o regiune/zona de control aerian este necesara o aprobare de zbor prealabila.
In acest sens, aeronavele care nu au o astfel de aprobare se considera ca utilizeaza neautorizat spatiul aerian al Romaniei (aspect reglementat deLegea 257/2001 privind modul de actiune impotriva aeronavelor care utilizeaza neautorizat spatiul aerian al Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare).
Conform procedurii stabilite la nivel ICAO si NATO, in cazurile in care aeronavele nu raspund la apelurile de interogare/ dentificare prin radio (din diverse motive, de cele mai multe ori ca urmare a unor defectiuni tehnice), se trimit avioane la interceptare, pentru identificarea acestora sau pentru acordarea de asistenta si sprijin, in cazul aeronavelor aflate in pericol.
Fortele Aeriene Romane executa Serviciul de Lupta Politie Aeriana permanent, integrat la nivelul Aliantei Nord Atlantice, in cadrul NATINADS (NATO Integrated Air Defense System), in scopul asigurarii integritatii spatiului aerian integrat al Aliantei.
Via:
ZIare.com
– Marius Constantin –
pai nu prea arunca lumina.. in mare avem trei sferturi din scrisoare de justificari legale si cu trimiteri la diverse institutii si doar un paragraf in care explica ‘incidentul’ atit de laconic incit poate lasa liber la orice interpretare se vrea.
ar trebui sa ia un model de comunicare pr de la americani sau spanioli ca tot ii aminteste, o sa observe ca ca si institutie nimeni nu isi justifica actiunea cu petarde legale, ca se intelege de la sine ca iti faci treaba legal, ci ofera o explicatie multumitoare a unui incident.
pina si unltimul plod care a vazut un film la tv stie ca rolul unei forte aeriene consta si in:
“se trimit avioane la interceptare, pentru identificarea acestora sau pentru acordarea de asistenta si sprijin, in cazul aeronavelor aflate in pericol.”
E totusi de apreciat deschiderea SMFA-ului… ar fi putut sa-l ia pe “nu” in brate…
Informatia e confirmata si din alte surse, ce nu pot fi citate: saptamana trecuta am avut un Alpha Scramble!
as putea da exemplu mai la nordici si mai hot ca mesaj cind un rus mai inaripat isi plimba jetul prin norvegia – ca si PR, modalitatea de a anunta si tipul de informatie oferit. diferenta e de la cer la pamint.