Oamenii dăştepzi din US Navy anunţă că sunt aproape de a obţine o chestie de moare lumea: transformarea apei de mare în gaz pentru aeroplane.
U.S. Naval Research Laboratory face extracţie de dioxid de carbon şi produce hidrogen din apă sărată.
Procedeul e simplu: se ia inelul lu’ Arabela…
“The key is then converting the carbon dioxide and hydrogen into hydrocarbons that can then be used to develop JP-5 fuel stock.”
Inspiraţi parcă din filmul Battleship, researcherii marinei americane au pus ochii pe apă!
JP-5 este pentru avioanele de luptă ale Navy, cam ce este pentru aviaţia bulgară oţetul din borcanele de cornişoni.
“The potential payoff is the ability to produce JP-5 fuel stock at sea reducing the logistics tail on fuel delivery with no environmental burden and increasing the Navy’s energy security and independence,”
– a delcarat Heather Willauer, “a research chemist” de la Naval Research Laboratory.
Oficiali din Marina S.U.A. estimează că procesul de convertire a apei sărate în gaz va costa între trei şi şase dolari per galon.
Sursa: Defence Tech
Regele Midas i-ar considera tâmpiţi pe alchimiştii ăştia moderni, dar ce ştie el…
– Resboiu –
Navighează în portal:
Resboiu Master; Armata Română; Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;
Nu-s deloc tampiti Resboiule si nici nu e SF
Ai un portavion nuclear care are energie electrica la el engros – asta de il decomisioneaza acuma Enterprise are 8 reactoare, astea moderne au doua mari mari
F18 cu baterii inca nu s-a inventat, si atunci le trebe ceva ca folosind energia electrica disponibila din plin la bord sa faca un pic de chimie si sa le iasa JP6
Nu transmuta elemente, si nu cauta nici un perpetuum mobile sa produca energie din nimic, ca au energie electrica la bord cata vrei de la reactoarele alea
si submarinele atomice alea de stau cu lunile sub apa limitate doar de cata mancare au la bord si de claustrofobia marinerilor, au curent engros de la reactoare si scot oxigen prin electroliza apei la bord, si desalinizeaza la bord
sa faci din metan hidrogen si co2 – e procedeul robert bosch vechi de peste 100 de ani cred care e folosit industrial la fabricile de amoniac
si invers se face daca ai energia necesara – care o ai la bord de la reactorul nuclear
si co2 si hidrogen e acolo in jurul portavionului
si de la metan in sus pana la fractiunile alea de compun kerosenul, e petrochimie, o sa aiba astia probabil instalatie la bord
si scapi de realimentatul portavionului nuclear la petrolier pentru avioanele de la bord
Ei, eu faceam un misteaux pe acolo… ca Midas transforma in aur si americanii vor sa transforme apa sarata in petrol pentru avioane. 🙂
Ca si parte serioasa, e super treaba.
Kerosene contains a mixture of Hydrocarbon liquids ranging from C12H26 to C15H32.
adica e foarte usor sa ii obtii din metan , sunt tot felul de procedee, vedeti la “alcani” , e un amestec din astia de la 12 la 15 intr-o anumita proportie in JP6
si daca ai energie electrica la bord engros si loc de o mica instalatie petrochimica de ce nu
e mult mai scump decat cel extras din petrol
da si o zi de operationalitate pe mare la un portavion – alea sunt nepretzuite 🙂