Gripen Demo, la AFS

Programul de transfer tehnologic intre SAAB si Akaer (constructor brazilian de aerostructuri si integrator de sisteme electronice) a intrat in faza finala odata cu terminarea proiectului fuselajului posterior al avionului Gripen de Noua Generatie si demararea procesului de fabricatie.

In acest context, un grup de ingineri de la Akaer vor pleca in Suedia pentru a monitoriza fabricatia componentelor proiectate in Brazilia si petnru a planifica faza urmatoare: implicarea in proiectul de fabricatie a fuselajului central pentru Gripen E/F.

Akaer va avea si responsabilitatea fabricarii aripilor din materiale compozite. In 2009 SAAB a semnat cu firma braziliana un contract conform caruia Akaer ar fi trebuit sa se ocupe de fabricatia unor subansamble pentru versiunea Gripen oferita Fortelor Aeriene Braziliene, in cadrul competitiei F-X2. La competitie mai participau Boeing si Dassault, cu F/A-18 E/F SuperHornet respectiv Rafale.

Conform contractului, in cazul in care suedezii castiga competitia, peste 80% din fiecare Gripen pentru FAB va fi fabricat local de Akaer. De asemenea o parte din cele 22 Gripen E pentru Elvetia si cele 40-60 Super JAS-uri pentru Svenska Flygvapnet va fi fabricata in Brazilia, chiar daca suedezii vor pierde cursa pentru dotarea FAB cu avionul multirol.

Brazilienii se chinuie sa-si innoiasca flota de avioane multirol chiar de mai multa vreme decat noi, apeland si ei la mai multe solutii de compromis (modenizarea F-5, inchirierea de M2K din Franta)…

De unde rezulta ca daca ai un proces de achizitie perfect transparent si mentalitate sanatoasa de negociere, ai numai de castigat…

 

Via situl la care  amicul nostru brazilian, Vianney este consultant: Defesa Net

– Griffon236 –

Navighează în portal:

Resboiu Master; Armata Română;Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;