Războiul duduie, industria militară a hărții duduie, treaba merge, consumul e ca niciodată… dar Airbus nu are comenzi pentru avioane militare.
Trist.
Și inegal, adică rușii își construiesc singuri-singurei avioane de luptă iar ucrainenii nu primesc decât drone și și acelea mici.
Eu unul mă așteptam să se întindă coarda mai mult. Adică, am început cu instruire și neletale, am mers tiptil-tiptil pe ajutoare de calibre mici, apoi lansatoare de rachete mici, am continuat să împingem limita cu escaladarea trimițând țevi și muniții de calibre mari, am ajuns și la tancuri… și taman avioane să nu?
Au dreptate șefii Airbus să se plângă!
Era momentul perfect să se bage cărbuni la liniile de producție și să se trimită avioane multirol Eurofighter Typhoon ucrainenilor. Și elicoptere de atac Tigre. Și avioane de transport A400. Și sateliți. Și… mi-a scăpat ceva?
E război, e perfect.
Airbușii zic că planurile lor de a crește producția de Eurofightere și alte chestii mișto sunt ținute pe loc de către guvernele nu se implică în a da comenzi.
Și e război. Și era momentul!
CEO-ul Airbus Defence and Space, Michael Schoellhorn, spune că se așteaptă la un zvâc în comenzile de avioane militare, drone și produse care țin de spațiul cosmic, dar în anii care urmează.
NATO e de vină.
“Currently we don’t have the orders to ramp up any further, we’re waiting for orders to reconfirm that we can keep the lines running.”
A declarat Schoellhorn, care a adăugat că Airbus are capacitatea de a produce vreo treizeci de avioane militare de transport tip A400, dar în prezent se fabrică doar nouă.
Trist.
Foarte trist.
Iar partea proastă e că industria se va trezi la un ordin, însă procesul de fabricație este foarte lent.
Nu mai avem avioane cu “ceasuri” pe bord, armamentul nu mai constă în mitraliere și tunuri, acum e ca în filmele s.f. de demult.
Gen.
Iulian Iamandi
Pai pai pai Deutchland cumpara F35 si zvonu e ca fac airframe local si daca fac airframe nu cred ca e doar pt 65 de bucati, si nu cu Airbus ci cu KMW
Daca ar mai lasa din pret poate s-ar mai gasi cumparatori. Asa un Typhoon costa cam cat un F35 in conditiile in care nu sunt acceasi generatie de avion. F35 are si avantajul ca, fiind mai multi clienti si avand o productie mai mare, pretul ar putea chiar scadea in timp. Din pacate Europa nu are vointa politica pentru realizarea unui avion de generatia a 5-a care sa concureze cu F35.Fiind un proiect foarte scump ar fi nevoie de o cooperare la nivel european insa cu “mandria” Frantei imi vine greu sa cred ca ar fi posibil(inainte, pe cand Marea Britanie era in uniune, era altceva pentru ca puteau sa compenseze retragerea francezilor din unele proiecte).