Potrivit documentului, IAR este partenerul exclusiv al Airbus pentru fabricarea în România a elicopterului IAR-H215M
Paris, 7 noiembrie 2018: Airbus și IAR Ghimbav au semnat pe 6 noiembrie 2018 Contractul definitiv de colaborare exclusivă pe o perioadă de 15 ani, document ale cărui principii au fost stabilite prin semnarea unui acord inițial, pe 24 august 2017, la București, în prezența președinților Franței și României.
Potrivit Contractului definitiv de colaborare, IAR este contractor principal pentru H215M pentru orice comandă viitoare din partea Ministerului român al Apărării având ca scop înlocuirea flotei îmbătrânite. Înțelegerea reflectă angajamentul comun al Airbus și IAR de a contribui la modernizarea flotei de elicoptere multirol. Documentul prevede o colaborare strânsă, în următorii 15 ani, Airbus fiind partenerul exclusiv al IAR în clusterul aeronautic de la Ghimbav, județul Brașov.
“Am sprijinit cu mândrie România timp de aproape 50 de ani, nu doar prin activități de asamblare și mentenanță a elicopterelor, dar și investind continuu și contribuind la modelarea industriei aeronautice prin programe educaționale unice pentru tânăra generație. Acum privim spre viitor prin acest parteneriat cu IAR pentru elicopterul H215M, înaintea unei decizii din partea Guvernului României de a pune în aplicare cooperarea noastră și de a livra Ministerului român al Apărării un elicopter multirol cu adevărat eficient din punct de vedere al costului, produs în România”, a spus Olivier Michalon, Senior Vice President pentru Europa al Airbus Helicopters.
“Semnarea, astăzi, a acestui acord definitiv duce parteneriatul nostru la un nivel superior. Împărtășim un trecut bogat și suntem nerăbdători să dezvoltăm ceea ce am reușit să facem până acum împreună. Suntem bucuroși că Airbus este un partener solid, dornic să investească în continuare în România. Avem nevoie de implicare, know-how și tehnologie modernă pentru a dezvolta aeronautica românească și pentru a răspunde cerințelor Ministerului Apărării în materie de elicoptere, iar Airbus este aici pe termen lung. Considerăm că elicopterul IAR-H215M este cea mai bună soluție pentru industria aeronautică românească, pentru Ministerul Apărării și pentru alți clienți din toată lumea. IAR și România sunt nerăbdătoare să redevină producători de elicoptere. Acest contract reprezintă un nou capitol al colaborării dintre Franța și România în domeniul aeronautic”, a spus Neculai Banea, Directorul General al IAR.
Airbus și IAR sunt parteneri de peste 15 ani în compania Airbus Helicopters Romania (51% Airbus, 49% IAR), un centru de succes specializat în servicii de mentenanță și reparații pentru o gamă variată de elicoptere civile și militare din România și din alte țări. 75% din cifra de afaceri a Airbus Helicopters Romania este reprezentată de contracte la export. În 2016, a fost inaugurată fabrica Airbus Helicopters Industries pentru producția de elicoptere H215M.
H215M este un elicopter robust, bimotor, certificat EASA și FAA, care include tehnologii și capabilități ultramoderne. Datorită dimensiunii sale, fiabilității și gradului de disponibilitate pentru zbor, H215M este elicopterul ideal pentru misiuni uilitare în medii extreme și pe câmpul de luptă.
Relația Airbus cu IAR înseamnă peste 50 de ani de colaborare de succes având ca rezultat producere a peste 360 de elicoptere sub licență Airbus.
Astăzi, companiei Airbus i se datorează crearea a aproximativ 6300 de locuri de muncă directe și indirecte în România. Airbus împărtășește tehnologie și know-how cu partenerul său IAR și se implică în instruirea angajaților și în educarea tinerei generații. Aproximativ 150 de elevi învață în clasele cu profil aeronautic sponsorizate de Airbus la colegiul “Transilvania” din Brașov.
Iulian Iamandi
Un anunt mai mult de PR pe care noi nu prea il putem intelege in adevaratul sau sens juridic.
“IAR este partenerul exclusiv al Airbus pentru fabricarea în România a elicopterului IAR-H215M” – pai cine altcineva sa le fie partener in Romania? Mecanica Plopeni? IMGB? Santierul naval Orsova?
Iar din textul de sus eu inteleg ca este partener doar pentru fabricarea elicopterului IAR-H215M. Deci IAR se poate asocia si cu altii pentru asamblarea altor tipuri de elicoptere, diferite de H215M.
“Potrivit Contractului definitiv de colaborare, IAR este contractor principal pentru H215M pentru orice comandă viitoare din partea Ministerului român al Apărării având ca scop înlocuirea flotei îmbătrânite.”
Deci doar elicopterele destinate MApN-ului? daca va fi sa fie si la MAI nu mai sunt contractori principali? Dar exportul? cum ramane cu exportul?
“IAR și România sunt nerăbdătoare să redevină producători de elicoptere.” – pe sistem “noi vrem sa muncim, nu sa gandim….”
“Astăzi, companiei Airbus i se datorează crearea a aproximativ 6300 de locuri de muncă directe și indirecte în România.” – chiar as fi curios cum s-a calculat numarul ala….
Ciumecareala. Daca i se datoreaza cuiva cele nspe mii de locuri de munca acela este mult iubitul si stimatul…si atunci au venit si cei de la sikorski dar mult iubitul si stimatul a ales oferta eurocopter, pe numele lot sud-aviation. Tragic. Un dictator nebun responsabil pentru un program de succes.
Francezii s-au suparat din cauza contractului cu Bell Helicopter si nu ne mai dau licenta pentru export, dar mai lasa la pret daca Armata vrea sa cumpere un lot. Vor bani, sunt si ei tot oameni!
Stai putin, nu erau ei aia care tot amenintau ca isi vor strange jucariile si pleaca din tara daca nu le cumparam H215-le.
Ok, participa la licitatia MAI pentu 10 elicoptere mici, fiind si singurii care au depus oferta.
Dar saptamana trecuta a fost anulata licitatia pentru cele medii/grele, din cauza ca nu s-a prezentat niciun ofertant.
https://www.profit.ro/stiri/airbus-vrea-sa-vanda-10-elicoptere-usoare-inspectoratului-pentru-situatii-de-urgenta-contract-de-aproape-65-mil-euro-18648574
Asa ca, de ce frantuzii nu au participat la licitatie cu H215-le, oare numarul 12 este prea mic pentu ei sau tin mortis sa vanda doar MApN-ului?
Cam tupeisti astia de la Airbus si cam nesimtiti.
Ai zice ca dau voie alora de la IAR sa lroduca vreo nush ce minune tehnologica.
Sper sa se semneze totusi un contract cu Bell in cazul armatei ca prea isi permit multe astia de la Airbus fara sa ofere mai nimic.
Pana la urma francejii suparati ca nu au sanse la corvete si-au impus punctul de vedere la elicoptere militare, de aceea probabil ca nu au participat la licitatia de la MI, ca sa fie siguri mai intai de contract si mentenanta cu armata. Basca cele de la MI ulterior. Au optinut un soi de exclusivitate, neclara pentru mine, dar probabil ca diavolul se ascunde in acte aditionale secrete.
Acum in functie de cine castiga la corvete vom sti cine ne va face submarinele, adica celalalt competitor, ca asa suntem noi impaciuitori si nu vrem sa suparam pe nimeni…