Al doilea Airbus Military A400M Grizzly a aterizat în Santiago zilele trecute pentru debutul la târgul chilian FIDAE aflat acum în desfăşurare.
Două tunuri cu apă au salutat aterizarea lui A400M, vorba manualelor… vezi figura.
Avion va fi prezentat static, după ce recent a efectuat zboruri de test pe aeroportul Cochabamba din Bolivia, situat la o altitudine de 2550 metri (8360 picioare).
După finalizarea FIDAE, avionul va vizita oraşul peruan Lima, după care se va întoarce în Bolivia pentru continuarea testelor de lucru la mare altitudine, având în agendă operarea de pe La Paz situat la 13 000 picioare.
Airbus Military’s second A400M “Grizzly” development aircraft made a splash in Santiago on 23 March, when it touched down to make the design’s first appearance at Chile’s FIDAE show.
Sursa: Flightglobal
e facut sa inlocuiasca C-130-ul sau ca si competitor direct la categoria grea?
Da.
De fapt..Nu!
Are capacitate de transport mult mai mare; ar fi ceva intermediar intre C-130J si C-17
Ceea ce pentru toate tarile hartii, mai putin SUA, este excelent.
Nici Romaniei nu i-ar strica cateva Airbus A400M (in numar suficient) pentru a inlocui in rol avioanele Hercules.
Dar nu acum , cand vor iesi la pensie C-130 date de pomana…pe vremea fiilor si nepotilor nostri, dar nu bag mana in foc , C-130J sh luate de la altii vor avea elemente comune cu batranele C-27J ,pana si in denumire gasim “elemente” comune.
Ar fi bune niste AN-70 facute in cooperare la Romaero Baneasa .
AN-70 e mort si ingropat… Desi, la o adica, ar ocupa aceeasi nisa ca si A400M
Au vrut rusii sa-l ingroape si sa faca IL-76 de 60 de tone, dar e un avion mult mai greu decat AN-70 .
AN-70 e mai bun decat A400M, fiind chiar aproape sa ii ia locul, dar nu au vrut cei de la EADS sa-i lase pe Antonovi sa supravietuiasca .