Agenția Europeană pentru Securitate în Aviație (EASA) a decis pe 7 octombrie 2016 ridicarea restricției temporare de zbor impusă pe 2 iunie 2016 elicopterelor de tip Super Puma EC 225 LP și AS 332 L2 produse de Airbus Helicopters, ca urmare a accidentului din 29 aprilie 2016, petrecut în Norvegia, în care a fost implicat un aparat tip EC 225 LP. Decizia de a permite acestor tipuri de elicoptere să reia zborurile a fost posibilă ca urmare a adoptării unor măsuri de protecție stringente cum sunt:
- Eliminarea unui tip specific (tip A) de treaptă a doua de reducție, tip planetară cu sateliți, din cutia de transmisie principală implicată în accident și înlocuirea cu un alt tip (tip B), a cărui a limită de viață sigură a fost demonstrată
- Un factor de siguranță suplimentar adăugat fiabilității demonstrate a acestei trepte de reducție de tip B constă în reducerea la jumătate a timpului operațional până la înlocuire
- Verificarea zilnică sau după 10 ore de zbor a detectoarelor de particule metalice și la fiecare 10 ore de zbor a filtrelor de ulei, pe baza unor criterii stringente.
Toate cutiile de viteze care au suferit evenimente neobișnuite vor fi retrase. Evenimente neobișnuite includ evenimente externe care pot provoca șocuri la nivelul cutiei de viteze, pagube care însă nu sunt vizibile.
EASA a monitorizat cu atenție diagnozele și testele care au fost făcute pe elicopterele Airbus Helicopters. Continuăm să oferim întregul suport investigației derulate de Biroul norvegian de Investigare a Accidentului (AIBN).
Această acțiune continuă să se âncadreze în recomandările inițiale de siguranță ale EASA și vom răspunde și altor recomandări adresate EASA. EASA va monitoriza cu atenție măsurile de conformare luate de către producătorul de elicoptere și de către operatori după întoarcerea în serviciu precum și informațiile de natură operațională.
Vom continua să lucrăm cu producătorul elicopterelor, cu autorități internaționale de reglementare și autorități naționale de aviație și cu operatori offshore pentru a ne asigura că sunt respectate cele mai înalte standarde de securitate.
Sursa: Airbus
Probabil polacii știau de problemele ăstea și multe altele de a întorso ca la ploiești.
Polacii au deja linie de montaj pentru S70(varianta “I” se fabrica exclusiv la ei). Francezii nu au un renume foarte bun in ceea ce priveste ttansferul de tehnologie ( vezi afacerea Rafale in India).
Nu-i amesteca pe polaci cu indienii fratelo,sînt două cazuri separate. Atît timp cît indienii marcă banul,au tot interesul de anu fi țepuiți,că pînă la urmă banii nu cresc în copac,nu-i așa? De asta au lungito cu negocierile. Iară cu polacii,S-70I este offset ul de la: F-16,Patriot,radare și alte bombe și rachete ce-au mai cumpărat de pe la gringo. Deci,forța fie cu offset-ul.
Configuratiile vechi si-au trait traiul. Trebuie provocate cerinte noi:
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3859996/Airbus-unveils-self-flying-Uber-air-taxi-Vahana-set-skies-year-summoned-smartphone.html
Deocamndata o intentie Spania-Ucraina -CAT-68:
http://www.avionicat.com/cat—68-catalan
Problemele de la H215 nu se regasesc la H215M pentru ca sunt construite la standarde diferite. H215M este un elicopter militar cu toate piesele si componentele realizate la standarde militare. Problemele de la H215, de la cutia de viteze, nu se regasesc la H215 pentru ca nu utilizeaza acea cutie de viteze.