In aceasta dimineață, un avion MiG-21 LanceR s-a prăbușit în județul Constanța. Pilotul s-a salvat prin catapultare.
Iulian Iamandi
1
/
101
România a comandat primele trei sisteme UAS Watchkeeper X
5 ani de la infiintarea Scolii de Instruire a Fortelor pentru Operatii Speciale
MiG-21 - Adio arme, Bacau 2023
1
/
101
se pare că toate indiciile duc spre birdstrike, știu din surse sigure
ca mustele… daca nu ma insel e al 50lea Mig romanesc prabusit, sintem campioni mondiali la avioane prabusite pe timp de pace. Niste shtifturi.
Se vorbeste despre un stol de ciori. Si nu, nu suntem campioni. Indienii pprobabil ca sunt… “campioni”, iar de intamplat accidente… se intampla in toate fortele aeriene. Ca d-aia sunt accidente.
sa scapam dracu de ele, ne-au mai ramas vreo zece-cinspe cit de cit operationale, numai in ultimii 15 ani am pierdut 22 de bucati…. bani aruncati pe fereastra, piloti de elita omoriti de rablele astea….
http://www.fluierul.ro/mobile/article/indexDisplayArticleMobile.jsp?artid=1056047&title=cronologie-neagra-22-de-avioane-mig-prabusite-in-romania-in-ultimii-15-ani
http://m.mediafax.ro/social/foto-video-un-mig-21-lancer-s-a-prabusit-in-judetul-constanta-dupa-o-defectiune-majora-la-motor-pilotul-s-a-catapultat-update-aviatorul-va-fi-transferat-la-bucuresti-16444914
http://evz.ro/piloti-de-elita-omorati-de-o-rabla-911040.html
Fluierul nu este o sursa pe care sa o iau in considerare.
Fata de articolul din EVZ, ma abtin sa comentez accidentul respectiv.
Accidente se intampla. Ungurii au pierdut Gripen, care nu are varsta MiG-urilor noastre si nu este nici din generatia lor. Americanii pierd in accidente toate tipurile de avioane aflate in dotare. Accidente.
bine iuli, daca zici tu… nu contest ca alte state mai pierd si ele un aparat- doua, dar nu ZECI, frecventa cu care cad ca frunzele e impresionanta, uneori am pierdut si doua intr-o luna.
Asta pe timp de pace.
http://m.libertatea.ro/stiri/al-doilea-mig-cazut-intr-o-luna-40166
http://www.curierulnational.ro/Eveniment/2004-09-09/Cele+doua+MiG-uri+prabusite+in+Mures+au+produs+pagube+de+1%2C1+miliarde+de+lei
bine n-o fi fluieru vreo sursa credibila in ochii tai, dar sint o gramada altele care afirma exact acelasi lucru, 22 de bucati in 15 ani
http://www.romaniatv.net/cronologie-neagra-22-de-avioane-mig-prabusite-in-romania-in-ultimii-15-ani_361052.html
http://infoziare.ro/stire/13418650/Cronologie+neagră:+22+de+avioane+MiG+prăbuşite+în+România+în+ultimii+15+ani
La faza cu Fluierul si sursele, iti recomand saitul prietenului nostru Alin C. Ionescu, http://www.aripi-argintii.ro . Tot pe acolo gasesti si carti de comandat, pe subiectul accidente aviatice in Fortele Aeriene Romane. Alin a facut munca de documentare enorma, ani multi. A fost inclusiv prin tara si a intervievat pentru carti pe cei implicati in accidente. Carti precum Eroii erei reactive, Nascut pentru a doua oara, Mai iute ca moartea 1, 2, 3, 4.
Treaba cu frecventa… Cand a fost ultimul accident cu MiG-21 LanceR?
Nu erau 10-12 “cat de cat” operationale.
Pe 29.03.2017, Google Earth a suprins 7 Lancer C + 2 Lancer B pe MK si 7 Lancer C + 2 Lancer B pe Luna, cred ca aveam 18 MiG-21 operationale, acum avem cu unul mai putin.
ruginite toate, la gunoi cu ele, alea NU sint aviozne de LUPTA, nu pot lupta, ele pot sa insoteasca vreo aeronava, sa intercepteze vreun intrus, insa nu pot combate cum pot face F-urile, uite situatia reala dinaintea achizitionarii F16urilor portugheze :
http://m.libertatea.ro/stiri/reportaj/romania-mai-are-doar-doua-avioane-de-lupta-843537
Hai ca esti nostim cu libertatea
Intre o buca si o tzatza citesti o analiza despre capabilitatile reale ale RoAF 😀
Bulgarii au pierdut un elicopter Panther acum cateva zile din cauza unei erori de pilotaj. Cred ca aveau trei, acum mai au doua.
http://www.reuters.com/article/us-bulgaria-military-crash-idUSKBN19026N
Da-l in ma-sa de avion, mai rau e de pilot, saracul. Azi are a II-a cumpana, caci intra intr-o operatie pe coaloana in care doctorii spun ca are sanse mari sa ramana paralizat pe viata. Doamne fereste! 🙁
Sa-i dea Dumnezeu sanatate si mult mult noroc!
Salutare…ultimul accident de Mig21 a fost in 2010 si atunci a fost eroare de pilotaj…din pacate,la Campia Turzii…aici daca a fost bird strike,nu a depins de avion…da sunt vechi,trebuiesc si vor fi inlocuite dar pana a zice cosciuge..la fier vechi cu ele…e prea mult….asta sunt obisnuit sa aud la “analistii militari” gen monica tatoiu
Au intrebat-o pe monica tatoiu (si) de MiG?? Omg…
Pai cred ca a fost o intrebare adresata intre dezbaterile aprinse privinde aselenizarea si problemele menstruale ale maimutelor kenyene din specia dubaie spor!
Asta pana sa ii ia valul cu dezbaterea pe migrazia sturionilor si fisiunea nucleara, ca atunci au uitat dracului de MIG! 🙂
A fost operat cica i-au pus 8 suruburi de titan in coloana.pilotul are reflexe si in cateva luni este ok.din pacate isi ia adio de la cariera de pilot militar.in cel mai bun caz ajunge la spartan uri.
Doamna ajuta!
Daca nu ma insel, omul mai avea doi ani pana la pensie, asta inseamna ca pierderea nu este atat de mare pentru RoAf. Cel mai important este ca el sa se insanatoseasca repede. oricum omul avea de gand sa sa treaca pe aviatia civila odata terminata cariera pe supersonic. Am citit ieri un interviu cu el de anul trecut!
Sa-i dea Dumnezeu multa multa sanatate si putere sa lupta pentru el si familia lui!
PS Partea cea mai nasoala este ca el era si instructor, nu doar pilot top-class. Aici se va simti lipsa lui cel mai rau!
Nu e bine deloc ce se intampla, avand in vedere valoarea acestor piloti , care-si sacrifica tineretea prin scoli, apoi pe campiile arse de soare si batute de vant si ploi. ei ca si toti cei care au o mandrie si o valoare atat de mare si care vor sa se sacrifice pentru tara, merita acesti oameni conditii de viata si munca mult mai bune.
Mig-urile 21 si-au facut treaba dar si ele ca si restul 23 si 29 trebuiau trase pe dreapta de mult timp, alocate din timp fonduri pentru ceva mai bun chiar si secondhand.
Acest pilot cu siguranta ar mai fi putut zbura. ce va spune el cand va afla ca nu o sa mai poata zbura, dupa interventia chirurgicala. cum ramane cu efortul lui , cu mandria lui de pilot, cu anii oarecum pirduti, in loc sa iasa la pensie triumfator. si asa va iesi triumfator in ochii colegilor, pentru ca a reusit sa se catapulte.
Dar cum totul e politic ce sa facem ?
Sa lasam pe mana lor tot , iar noi sa mergem sa creste cai.
Cred ca se fac o mare confuzie…pilotul implicat este Adrian Stancu de 35 de ani locotenent comandor si NU ceva mai cunoscutul “Gica” Stancu care este comandor si da probabil in vreo doi-trei ani este posibil sa renunte la zborul pe supersonic datorita varstei si posibil sa treaca la aviatia civila dupa cum a spus in acel interviu pe care probabil l-ati citit mai multi…asa ca la 35 de ani pilotul care s-a catapultat mai avea cariera in fata si fara sa fiu specialist cel mai probabil nu va mai zbura la reactiva ci cel mai probabil la elicoptere sau transport.Am tinut sa fac precizarea aceasta din punct de vedere al unui pasionat mai ales ca pe un alt site cineva spunea ca “din pacate comandorul Stancu cel ce ne incanta la mitingurile aviatice este in pericol de a ramane paralizat”…e pacat..trebuie un pic mai multa atentie si un “search” dat in plus…sa speram ca lt-comandorul Adi Stancu va avea puterea sa se intoarca la mansa indiferent carui aparat de zbor.