Un filmulete cu un dintre avioane care imi plac enorm – A-29 SuperTucano, pe care in sinea mea il doresc sa inlocuiasca pe la noi avioanele Yak-52.
– Resboiu –
———————————————————
Link-uri utile:
Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.
Arata tare bine, dar sigur nu-l face pe YAK cu simpla comanda de la miting.
Apropo … era acolo o doamna mai cu varsta apreciabila si can a vazut ca tipul nu se mai oprea coborand spre pamant invartindu-se (18 ture) a inceput sa planga si tipa sa se opreasca.
Dar si eu am fost un pic ingrozit, dar tare pilotul, adica fara egal … stie careva cine e?
Nu era Yak cu simpla comanda.
Stai ca ma bagi in ceata, era un YAK in toata regula, modernizat, tunat, facelift, etc. Dar era un Yak.
Structura din fata si inclusiv din spate erau identice, numai partea de mijloc cu pilotul era diferita.
Deci … pana la urma ce tip de avion era? Si cum se numeste pilotul, e pacat sa nu spunem doua vorbe despre el, eu zic ca acest pilot merita tot respectul sa fie laudat cu litere mari.
Yak poate mai mult decat A-29, dar are nevoie de haine noi.
Care Yak?
Imi cer scuze ca uitai sa precizez. E vorba de Yak-52.
Si in baza carei analize ai tras tu concluzia asta?
Pai daca Yak-52 isi pune haine mai noi decat A-29, e logic ca e mai bun, mai ales ca e fabricat in Romania.
Nu e nicio problema ca nu prea are armament, deoarece raportul calitate/pret il face castigator. 😀
Daca si IAK-52 avea o lungime mai mare, era o combinatie intre A-29 si IAK-130/131.
🙂 comparam mere cu pere
yak52 are motoare radiale intre 320 si 400 de cai
tucano are turboprop de 1420
unul a fost facut din start ca avion de scoala si acrobatie cu doua locuri, si altul a avut din specificatii ca trebuie sa aiba un tun cu 200 de lovituri, 1 tona jumate acrosate sub aripi, si loc in celula pentru toate draciile alea de ghidat bomne laser si comunicatii si sa stea nu stiu cate ore in aer
ca sa faci toate astea cu yak52 no way jose – trebuie cu totul si cu totul alt avion, proiectat de la zero
hainele noi ale yak-ului- e doar programul ala de modernizare de la bacau, instrumente vest in locul celor rusesti si un alt motor lycoming
si e tot un yak52 pana la urma 🙂
Haide bre, fii serios.
Dar, daca urcam Iacarii Acrobati in SuperTucano… brazilienii vor deveni fanii lor.
Ca sa nu mai zic ca daca cei de la Fumaca l-ar vedea pe Rotaru in Extra, l-ar ruga sa le fie instructor.
@Resboiu … zi.mi fratiaor si mie cine era pilotul de pe YAK-52 simpla comanda de la BIAS.
Haideti sa spunem cateva cuvinte frumoase despre el, merita efortul … e unicat acel pilot.
Kala pai daca vorbesti de lituanianul care a fost cu iacarii – Jurgis Kairys, e campion mondial la acrobatzie – de data asta cu su 26 M nu cu iak-ul
asa ca ai vazut suhoi la bias
in program scrie su31, da la inmatricularea avionului e su26M trebe sa ma uit daca e acelasi lucru
l-ai mai vazut si cu yak52 daca mergi pe la evenimentele unde zboara nebunii de iacari, dar la bias a venit cu suhoiul
iacarii nostri zboara cu iak52tw, cele cu bechie in coada si elice tri-pala
si lituanianul avea un yak52 rusesc cu jamba in bot
da de data asta e su26M
si de grozav e grozav intr-adevar, e campion mondial si a aratat-o
@Paul, respect pentru raspuns.
Am crezut ca e roman, oprise chiar in fata mea si imi facuse cyu mana, apoi ridicase avionul de coada spate (mai mult ca sigur ptr. mine) pentru ca il felicitasem mai diferit fata de restul (asta o spun la modul serios).
Ma impresionat acel om.
Lol, Kala am fost la cativa metri de tine!
Stai putin, ca doar am facut ochi pe ziua de azi. 🙂