Marină

Viitorul portavion japonez nu va avea la bord avioane de alertare timpurie

JS Izumo, portavionul clasificat blând de către japonezi ca fiind distrugător cu capabilități multiple, nu va dispune la bord de avioane dedicate misiunilor de alertare timpurie (Airborne Early Warning – AEW) după conversia care îi va permite operarea unei escadrile de aparate de zbor cu aripă fixă.

Boeing E-767 AWACS

Boeing E-767 AWACS

Ministerul japonez al Apărării a decis că protecția prin alertare timpurie a portavionului Izumo să fie executată cu avioane E-767 și E-2D aparținând Japan Air Self-Defense Force (JASDF).

JASDF a realizat că trebuie să dispună de avioane destinate misiunilor de alertare timpurie după ce în Septembrie 1976 pilotul sovietic Viktor Belenko a dezertat zburând la joasă altitudine un avin tip MiG-25 până la Hakodate, Japonia.

Radarele japoneze au pierdut urma MiG-ului pilotat de Belenko, fapt care a dus la decizia de a achiziționa avioane AEW/AWACS.

Într-o primă fază, japonezii au ales E-3 Sentry, un avion AWACS dezvoltat din Boeing-707, însă datorită nevoilor US Air Force s-a decis achiziția de avioane E-2 Hawkeye.

Avioanele japoneze E-2 Hawkeye au intrat în serviciu la Misawa Air Base în luna Ianuarie a anului 1987 în cadrul AEWG (Airborne Early Warning Group).

AWACS-urile E-767 japoneze au intrat în serviciul JASDF în anul 2000 la Hamamatsu Air Base.

Iulian Iamandi

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: