Aviaţie

Viceversa cu piloti de Rafale si Typhoon

Captain Marc-Antoine Gerardhas and Flight Lieutenant Matt ‘Johno’ Johnstone Rafale

Captain Marc-Antoine Gerard şi Flight Lieutenant Matt ‘Johno’ Johnstone, cu Rafale pe fundal

Piloţii din poza de mai la deal sunt cu siguranţă pe lista celor mai invidiaţi oameni de pe planetă, dintr-un motiv sau altul. Foarte probabil ca numele lor să fie deasupra unora care-şi tocesc buricele degetelor numărând rogodei.

Păi cine nu şi-ar dori să fie certificat ca pilot de vânătoare pe Rafale şi Typhoon în timpul unei singure bucăţi de viaţă la purtător?

Aproape că nu îmi vine să fac un mic mişteaux, dar îl las să îmi scape şi să se zdrobească de tastatură: pilot de vânătoare pe Typhoon şi de multirol pe Rafale.

Cum s-a întâmplat dubla stârnitoare de invidie? Păi, domnii din aval au dat cu băţul:

 

Chief of Staff of the French Air Force, General Denis Mercier right in photo, and his British counterpart, the Air Marshal Sir Stephen Dalton left

Chief of Staff of the French Air Force, General Denis Mercier (dreapta),şi omologul britanic Air Marshal Sir Stephen Dalton (stânga)

Schimbul de piloţi a fost gândit pentru a facilita şi accelera colaborarea dintre cele două forţe aeriene.

Conform poezelei, achievmentsurile (ah, ce fel sună!) fac şi dreg, dar mai ales apropie relaţiile dintre cele două ţări, pe felia militară şi construiesc ceva pe baza unei alianţe carele, de exemplu, operează în Mali, plus că Mali nu e nici până la genunchiul râmei comparativ cu isprăvile executate şold-la-şold în Libia. Adică, pe Libia.

Flight Lieutenant Matt ‘Johno’ Johnstone - Rafale

Flight Lieutenant Matt ‘Johno’ Johnstone cu Rafale în spinare

“Johno”, englezul, întîiul de la ei din insule care s-a dat singur pe Rafale, a fost transferat la St Dizier în Septembrie trecut pentru antrenamentul de conversie pe Rafale după ce a zburat timp de doi ani pe Typhoon-ii de la XI Squadron de la RAF Coningsby.

Piotul britanic a declarat:

“As the first foreign exchange pilot on Rafale it is a great privilege as well as a great challenge. I have been made to feel very welcome by l’Armée de l’Air and I look forward to the challenges that the next few years hold, whilst hopefully playing an important role in Franco-British relations.”

Locotenentul Johnstone a absolvit la Durham Univerity în franceză şi germană, înainte de a intra în RAF.

În CV-ul său operaţional are trecut şi un tur deasupra Libiei, adică are botezul focului.

A adunat 1600 de ore, dintre care 350 pe Typhoon.

Flight Lieutenant Matt ‘Johno’ Johnstone

Flight Lieutenant Matt ‘Johno’ Johnstone

“I was lucky enough to fly my first solo flight on Rafale on my birthday, which was very special and I can’t wait to do it again.”

Deja, mor de invidie.

Pe 18 Septembrie, vreau şi eu un zbor pe Rafale, o tură prin poligon cu Leclerc şi trageri cu FAMAS-ul.

Captain Marc-Antoine Gerardhas

Captain Marc-Antoine Gerard

E-te, ăştia n-au “frâna de mână” ca la IAR-99!

Între timpr, la RAF Coningsby, căpitanul francez Marc-Antoine Gerard a zburat solo într-un Eurofighter Typhoon.

“I have received a very warm welcome in the Royal Air Force and I am proud and glad to have the opportunity to serve in this prestigious Air Force for the next three years. Going solo in the Typhoon was a great moment for me and I look forward to further playing my part in improving the interoperability between the French and the Royal Air Force.”

A declarat pilotul francez.

În fine. Nu uitaţi, pe 18 Septembrie, vreau şi eu în Rafale. Sau în LanceR. Sau în 99. Sau în Yak-52. Sau în An-2.

Surse: Poder Aereo şi RAF

 

– Iulian Iamandi –

6 Comments

  • Pe 18 septembrie sper sa-mi ajute Allah sa-tzi aduc ceaiu’ in biblioteca la Timbuktu. O sa fie mai interesant decat Rafale.

  • Trebuie sa initiem si noi astfel de schimburi. Si as propune initial cu francezii, pentru ca tot avem ceva treburi comune in Mali.
    Pe Mig-urile noastre o sa fie bataie mare. Cine n-ar vrea sa conduca un “vintage”? 🙂

  • Incet dar sigur o sa se puna de o armate Europeana si poate de un UE 2 in care sa fie doar premiantii, astfel UE o sa devina putere militara mondiala si cam asta se prefigureaza.
    Incet America lasa cortina in mediterana si in sfera NATO si se muta cu bagaje in Pacific, intre timp Franta si Marea Britanie ajutati asa pe sestache de Germania o sa preia fraiele….

  • Tare as fi curios dincolo de presupuneri cum simt cei 2 piloti super avioanele astea 2, pana la urma sunt cele mai bune supersonice pe care le-a dat Europa vestica pana in prezent…..

    • Cele doua avioane sunt surori, asa ca , cel putin teoretic, nu ar trebui sa fie mari diferente, poate ca la avionica se simte diferenta.

  • Impresionant faptul ca tanarul pilot britanic, locotenent, are deja la activ 1600 ore de zbor.La noi, chiar si in vremurile bune din perioada socialista cand pilotii efectuau mai multe ore de zbor, erau multi care ieseau la pensie avand la activ circa 1600 ore de zbor.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: