Terestre

Uzina Malyshev in faliment

T-84 Oplot M

Curtea de Conturi a Regiunii Harkov a declasat procedurile de faliment ale Uzinei Malyshev. Uzina cu capital de Stat este cel mai mare producator de tancuri si vehicule blindate din Ucraina.

Conform Interfax procedura de faliment a fost demarata datorita unei sentinte judecatoresti de la sfarsitul anului trecut, in urma unui proces intentat de principalul creditor al uzinei: Uzina de Blindate din Liov. Suma datorata era de 512 milioane de Grivne (echivalentul a doua miliarde de ruble). Cel desemnat cu lichidarea uzinei si recuperarea datoriilor este Oleg Symonenko.

Pe 6 Noiembrie, in urma unei sedinte a Curtii, se va stabili daca uzina va fi reorganizata sau se va recunoaste falimentul si se vor demara procedurile de licidare sau se vor incheia procedurile de insolventa. O reuniune a creditorilor companiei este programata pentru 19 Ianuarie anul viitor. La inceputul lui Octombrie datoria uzinei Malyshev ajunsese la 578.24 milioane de Grivne.

In Ianuarie 2012 Guvernul Ucrainei a trecut uzina sub tutela Concernului de Stat Ukroboronprom. La uzina Malyshev se fabrica tancuri Oplot, Yatagan, Bulat se modernizeaza T-55 si T-72 si se produc vehicule blindate pentru infanterie – BTR-4, Dozor-B.

Intrebarea ar fi: in cazul in care uzina va fi declarata falimentara si va fi lichidata ce se va intampla cu contractele aflate deja in derulare: Irak si Tailanda? Vor incepe oare irakienii sa caute (iarasi) TAB-uri?

 – Griffon236 –

Navighează în portal:

Resboiu Master; Armata Română;Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;

24 Comments

  • Veste bună pentru Moreni, oricum ai lua-o. Cu puțină împingere de a se cumpăra (că e mare nevoie și așa) ceva bucate alese de Saur 2, ar fi și mai convingător pentru potențiali clienți.
    Nu pot să spun că îs mâhnit de situațiunea ucrainienilor, este numai în avantajul României ca ei să nu scoată capul prea semeț, date fiind condițiunile relației și evoluțiile geo-politice.
    Tot ce trebuie acum e să se găsească ceva bănuți pe la siniștrii miniștrii pentru o comandă de blindate (transportoare) pentru armia noastră, în paralel cu ceva camioane de la Roman și reșapat ce se poate la capitolul AA. Asta sau punem mână de la picior, așa câțiva, și ne luăm TAB-uri (am auzit că îs bune la casa omului).

  • Uzina nu va fi lasata ca sa moara asta este clar!
    Mai ales faptul ca are contracte externe importante o sa o ajute ca sa traiasca.
    Pana la urma este vorba de independenta unui stat ca si Ukraina in constructia de tancuri iar Oplot-ul si Yatagan-ul sunt produse de cel mai inalt nivel tehnologic.

    • Păi nu va fi lăsată spre lichidare, va fi salvat ce se poate, e clar și din text. Că asta va amâna unele treburi (sau bloca în cazul contractului irakian, cum sperăm cu toții) e altceva. Industria este o ramură tare importantă a economiei lor, alături de agricultură (făcută altfel decât la noi), deci nu va pieri. Ce spun e că acum e momentul pentru a susține ce mai e de susținut pe la noi, cred că m-am făcut mai clar.

  • deocamdata pana nu se face un import tehnologic masiv (si cat ar costa el???) nu e de sustinut nimic in Ro. Una e sa faci ceva care sa arate ca un TAB modern si alta e sa faci un TAB modern. Pana una alta avem uzine de prototipuri, productia de serie si asigurarea unei calitati constante sunt povesti cam straine de romani.

  • Deci nici la ei administratia de stat nu este foarte breaza, pe principiul, este al statului deci este al nimanui :)))))).

    Pana sa ne bucuram de necazul ukrainienilor sa ne uitam in curtea nostra acolo unde acum ceva timp am dat peste un interviu al celui care a cumparat MFA Mizil si care spunea ca fabrica mai are doar 30 de angajati, tehnologii/echipamente invechita si ca singura cale de iesire din impas este cel mai probabil abandonarea productiei de blindate in favoarea reprofilarii pe productia de echipament agricol.

    Mai nasol ca nu vom mai produce MLI-uri(nustiu in realitate daca puteam face pana la urma ceva cu adevarat vandabil), dar poate cu putin noroc vom produce “ce ar putea insemna echipament agricol” asta daca nu or sa vanda fabrica la fier vechi..

    • terenurile si halele MFA Mizil erau/sunt de vanzare.nu stiu daca sunt terminati sau mai fac ceva.intrebarea e : de ce au cumparat Mizilul? sa astepte contracte cu statul?atunci cand cumperi ai un plan de afaceri, de investitii, vii cu un produs nou, competitiv si intri cu el pe piata, te lupti cu ceilalti producatori nu stai la mila statului oferind un produs vechi de 1000 de ani.

      BTR-4 e un produs al celor de la KBDM (Kharkiv Morozov Machine Building Design Bureau),companie de stat, construit doar la Malyshev.valabil si pt tancuri. nu cred ca e singura uzina care poate producce blindate.cum noi avem INCAS cu IAR-99 facut la Craiova si daca IAR-Craiova dispare se poate face productie la Bacau. ori incearca cineva sa preia fabrica ori vrea o bucata din contractele externe.nu moare productia de blindate din Ucraina.

      • Nu cred ca mai are cine sa cumpere MLI-84 sau un alt MLI nou proiectat, in perspectiva urmatorilor 20 de ani, TBT + un 4×4 si cam astea or sa fie toate blindatele.

        • bre, eu asta spun! ca in loc sa se planga prin presa de faptul ca statul roman nu acorda atentie produselor romanesti (proaste,f. proaste de altfel)puteau sa demonstreze ca ii doare pe ei insisi de propria afacere si cautau sa iasa pe piete externe (Irak,tari arabe in general,Croatia,Bulgaria,etc) cu produse noi in care sa investeasca bani.puteau sa incheie parteneriate cu firme romanesti, sa imparta costurile si sa vina cu proiecte noi si sa se zbata pt piata externa.dar nu ii intereseaza decat sa scoata bani din contracte cu statul oferind produse proaste!!!cand statul nu cumpara trimit oamenii in somaj spunand ca de vina e guvernul si nu ii pasa de locurile de munca.sa ne uitam la UTI care nu sta cu mana intinsa la statul roman si are cateva contracte externe, la Prooptica care are contracte externe, la Aerostar care se bate pt inca un contract in Croatia.si altii asemenea lor.pai daca stateau dupa statul roman, mai existau azi?in momentul cand statul roman va lansa proiecte noi, astia vor putea sa ofere produse competitive.de cealalta parte sa ne uitam la Mizil care plange prin presa.ce s-a ales de fabrica?uita ca imediat ce au luat fabrica au primit comenzi de la armata pt MLI-84M?mai departe ce au facut?de Roman BV? ce investitii in R&D a realizat?contracte cu americanii au avut slava Domnului, dar plang prin presa ca nu exista interes in Bucuresti pt autocarul pe care il fabrica, autocar pe care nu l-au conceput ei de altfel.Moreniul?bine, astia sunt companie de stat iar statul are obligatia sa investeasca, dar cand li se cere produse competitive cine sa le faca? ca seful cercetarii da cu subsemnatul pe la DNA pt subminarea economiei nationale pt un contract cu jandarmeria.

          sunt nervos dar nu pe domnia voastra bre, Victor,bre! sa nu intelegi gresit.ma enervez ca astfel de “investitori” arunca vina pe guvern si situatia finaciara proasta a tarii.

          • aerostarul lucreaza destul de intens pentru aviatia civila, au facut investitii, hangarele au in ele avioane in lucru. Nu stau ei in MiG-urile croate desi probabil nu le-ar strica daca ar prinde contractul.

            • i-am dat ca exemplu pt faptul ca ei nu asteapta contracte cu statul roman altfel ar fi disparut de mult.ce spui tu confirma cele spuse de mine.dar contractul cu Croatia e foarte important.vorbim de aprox. 20 milioane Euro.au un reprezentant in Croatia prin intermediul caruia discuta permanent cu croatii deci sa nu crezi ca vor spune : nu ne intereseaza, noi lucram pt aviatia civila.

              • Bre… si Avioane Craiova, au avut anul trecut un contract de cateva milioane de euro, pasat de Elbit, pentru fabricatia si integrarea la beneficiar a cateva sute de sisteme IFF. Asta nu inseamna ca le merge bine. Despre Aerostar… Treaba e alta…au luat fiecare om (inclusiv cei care se ocupau de marketing) si l-au pus la munca, in functie de specializarea lui. Care pe la structuri, care pe la motoare, care pe la electronica. Toti pentru repartatia de aeronave civile. Conform proverbului roanesc “pestele de la cap se deterioreaza”. Deci… aai perfecta dreptate!

        • Daca Mizil se reprofileaza pe tractoare, de curiozitate, cine mai face o mentenanta mai serioasa la MLI84M? Are (sa o numim inca) ‘Armata’ posibilitati extinse de mentenanta? Cand incep sa cada din ele, le canibalizeaza? Si din 99 raman 33? Sa nu mai vb in caz de trosneala de reparatii ori altele noi. Nu ca in contextul actual ar mai conta f mult…

          Formatiunile MLIuri senilate se tin mult mai bine dupa formatiunile de tancuri decat transportoarele pe roti. Dar cum la noi or sa dispara fara inlocuitori si tancurile, in perspectiva urmatorilor 20 de ani chiar nu mai conteaza(UMBul are terenurile scoase la vanzare de fisc si o sa le cumpere vreun smecheras sa faca blocuri, iar perspectiva productiei de tancuri e practic nula).

          Toata lumea vede in TBT the Holy Mofo Grail. Deocamdata TBT si 4×4 sunt vise frumoase si alea. Toate programele sunt blocate de maretul program multichior, buna scuza ca sa blochezi tot pana nu se mai poate face nimic, pt ca asta doreste politicul. Ce mare smecherie si TBTul ala, care nu-i decat un transportor, nu-i nici tanc nici masina de lupta…Pacat ca or sa dispara MLIurile si tancurile, astea fiind masini de lupta mai ‘adevarate’…ramanem cu vreo suta de TBTuri, restul ‘infanteriei’ vine cu Loganul personal si care ‘n-are’ vine cu trenul.

          • Mentenanta la MLI-84 cred ca poata fi facuta si de altii nu asta cred ca e marea problema, ar putea fi facuta mentenanta pentru Fregatele T22 de altii in afara de BAE si nu ar sti la o adica aia de la Moreni sau alta firma privata sa le schimbe uleiul, puna senile de iarna si uns tzeava la trocalatele astea ale nostre.

            • Da si nu. Cote de gabarit, bla-bla-uri din astea si stii ce inseamna o greseala a unui singur CNC-st.

              Despre mentenanta, ma abtin. Am o scuza… trebuie sa fiu impartial. Cah.

              Vax. Acum niste ani, am aranjat sa se toarne si dantureze o roata melcata din bronz. Nu are importanta reteta, nu au importanta cotele.

              🙂

  • Atenție, eu spun de Moreni, nu Mizil. Roman face camioane cel puțin decente – la standard NATO – dar cu accent pe ieftine. Deci, carevasăzică se pot cumpăra, altfel armia română se târăște unde vrea să ajungă.
    Mli-ul mi se pare că i-a cam trecut vremea. Aceasta înseamnează că ar fi drăguț să fie modernizate toate (cât se poate) la nivel de „Jder”, dar viitorul stă în transportoare (nu musai amfibii) blindate (bine) care să poarte de la tun greu, la rachete și AA (în funcție de variantă). Asta și o armă de înlocuire a AKM marca Cugir cred că se poate și încă mult mai ușor decât zmeele portugheze din 80șiși. Cam așa văd eu treaba, că una e făcubilă mai ușor, având totodată impact major, alta e scumpă și mai puțin utilă în caz de scandal (5-7 avioane decolate pot ce? să dărâme un pod, să dea jos unu-două avioane sau să radă două coloane mecanizate – după care gata joaca).

    • ‘Coane, ai reusit sa ajungi la BSDA anul asta? Noua prastie de la Cugir e… Cum sa zic?.. E destul de ergonomica; dar se putea si mai bine! E foarte grea! Si nu e deloc echilibrata! Ce-i drept… ce au prezentat oamenii acolo era doar un prototip (sper!). Sper ca dupa ce primesc feed-back-ul din teatru cei de la cugir sa tina sema de recomandarile utilizatorului final. Daca nu…nu-i a buna cu prastia de asalt… 😐
      Io unul sunt pentru mentinerea lui Mod.63 daca se poate “tacticool”-izat 😀

      • Nu am ajuns, Grifoane. Iscoadele mi-au spus că arma e rezistentă (care este un mare deziderat)ergonomică și evidet…. ieftină. Adaptată situației, am zice, că nu are sens să ia jdemii de Steyr-Aug, nu că nu mi-ar plăcea… cea mai simpatică piesă din arsenalul propriu e un Glock „imperial” austriac – brici de funcțional (care a meritat fiecare cent în parte). Dar ce zici matale cu păstrarea AKM este o soluție de compromis cu durată scurtă, întrucât nu e chiar adaptat anumitor situații care este în actualitate.

        • @ Flogger :“Dar ce zici matale cu păstrarea AKM este o soluție de compromis cu durată scurtă, întrucât nu e chiar adaptat anumitor situații care este în actualitate.”

          Care sunt bre, situatiile carora “nu e chiar adaptat”?
          Emai robust decat vesticele, trage un glont mai greu, cu energie cinetica mai mare, si in consecinta cu putere mai mare de oprire….Ma refer, evident, la 7.62×39.. 🙂

          • Nu mi-am descărcat app de „bre”, dar iaca stimabile:

            E robust că trage după ce ai terminat de săpat cartofii, e ușor de folosit și de întreținut (cuvântul nici nu se justifică), are energie, buuun.
            Dar, nu are precizie, 7.62 vs 5.56 are numeroase dezavantaje și doar avantajul că trece prin adversar (de multe ori îl lasă în viață din acest motiv-evident depinde prin ce parte a lui trece, dar în genere nu omoară în condiții de front), nu mă refer la descărcatul unui încărcător într-o cameră plină.
            Deci precizie, recul (legat de dânsa), capacitatea „rezervorului”, bătaia (rază), viteza la gura țevii (și în aer)… șamd.
            De ex, nu e adaptat luptei apropiate, în spații urbane, ci e făcut pentru condițiile celui de-al II-lea răzbel.
            Rușii au trecut la 5.56 în anii 70-80, prin AK-74 și fam tocmai din aceste considerente.
            Că nu aș renunța total la măgaru de aur AK-47, AKM și fam. e altceva.

            • 5.56×45 (NATO) nu e “piatra filosofala” chiar daca asigura o precizie mai buna. Tocmai asta e motivul pentru care americanii au scos 6.5×38 Grendel sau 6.8×43 Remington SPC.

              Despre trecerea rusilor la calibru mai mic 5.45×39 pe AK-74… a fost facuta cam din aceleasi motive ca si ale americanilor. Racanul putea transporta mai multa munitie…
              Pe 5.56×45 rusii au trecut abia dupa 2000 cand au scos, mai mult pentru piata externa, odata cu modelele AK-10X…

              Lipsa de precizie a AK se datoreaza mai mult sistemului de functionare si aparatelor de ochire decat glontului…

              Despre utilizarea in spatii urmane…Rusii nu se impiedica de asta… Sunt o gramada de Spetsnaz care inca utilizeaza AK-ul fara probleme si in oras ba chiar si in locuinte. FSB-ul si Ministerul de Interne, Antidrogul…toti folosesc Kalash-ul, ce-i drept accesorizat la marele greu.

              • 5.45 corect, scuze. graba asta… Nu e piatra minune dar trage mai bine făr a fi mai versatil și mai puțin rezistent. De acord cu cătarea la AK – doar nu era pt lunetiști, deși cunosc destui care trăgeau grozav cu AKM…

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: