Aviaţie Diverse

Ungaria isi va completa sitemul de supraveghere a spatiului aerian

Radar mobil pentru aparare aeriana (DADR) Selex RAT31-DL, varianta mobila a celor instalate in Ungaria

Pe 2 octombrie Csaba Hende, Ministrul Apararii al Ungariei, a pus primul cancioc cu mortar la temelia viitoarei statii radar ce va fi (in sfarsit) construita la Medina in judetul Tolna. Odata cu finalizarea constructiei si darea in folosinta a statiei radar, sistemul de supraveghere a spatiului aerian ungar va fi complet.

Inainte de a pune umarul la turnarea fundatiei viitoarei statii, Hende a declarat: “Nu putem vorbi de o Ungarie independenta si suverana daca nu ne putem supraveghea spatiul aerian. Sistemul modern de radare al Ungariei devine complet odata cu constructia radarului 3d de la Medina. NATO acopera 94 de procente din aceasta investitie.”

Hende a mai subliniat faptul ca Fortele Armate Ungare trebuiesc dotate cu cele mai performante echipamente (he! auzi la el…)

“Reconstruim industria de aparare a Ungariei si furnizam Armatei echipamente de fabricatie autohtona, echipamente care pot fi vandute chiar si pe piata internationala,” a mai declarat Ministrul.

Ok! Suficient cu lauda!

Revenind la radare…

Dupa ce anterior ar fi trebuit construita mai inatai la Zengo, apoi pe dealurile Tubes (locatii la care s-a renuntat din cauza scandalului facut de o organizatie de protectia mediului), ultima statie FADR, ce va adaposti un  sistem tridimensional cu raza lunga de actiune RAT31-DL, produs de Selex Sistemi Integrati, va fi construita la Medina, urmand sa inlocuiasca un sistem radar de fabricatie sovietica care este in exploatare din 1987.

Statia radar FADR de la Bekescsaba

Celelalte doua statii radar ce asigura supravegherea spatiului aerian maghiar sunt instalate la Bankut and Bekescsaba.

Conform Saptamanii Aviatice pentru acceptarea in Ungaria si Cehia, FADR a fost supus unor teste riguroase care au inclus evolutii complexe ale unor avioane de lupta (MiG-29 si Gripen), de antrenament (L-39 Albatros si Yak-52) si de transport (Antonov An-26).

Un alt test a constat in descoperirea si urmarirea unei tinte cu suprafata mica de reflexie, reprezentata de un obiect sferic tractat in urma unui avion Mitsubishi MU-2… Conform Ministrului Csaba Hende, tinta respectiva, cu diametrul de doar 30 cm a fost descoperita de la o distanta de 200km.

Pentru mai multe detalii legate de geneza aprogramului ASOC in Ungaria dati un clic fix aici.

Sursa:

Guvernul Ungariei

– Griffon236 –

Navighează în portal:

Resboiu Master; Armata Română;Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: