Sursa: Tacstrat
S-a lăsat cu aprobare! Indienii din India s-au ales cu permisiunea de a începe producţia de serie limitată pentru LCA-ul lor Tejas, pentru Marină, mai exact pentru viitorul portavion băştinaş (IAC – Indigenous Aircraft Carrier).
Aprobarea a venit din partea Ministerului Apărării, iar A.K. Antony de la DAC (Defence Acquisition Council) declarând: “The nod is for production of nine of the LCA-Navy”.
Aprobarea a picat bine, dar rău… motoarele General Electric F404 furnizând 80 kN, ceea ce-i cam puţin pentru un avion ambarcat. Dar, rămâne posibilitate montării de pedale de bicicletă deasupra celor de la palonier.
Pe lângă Marină, Forţele Aeriene au comandat şapte escadrile care totalizează 140 avioane LCA Tejas, iar primul avion va introdus în serviciu în anul 2013.
Despre viitorul IAC, aflat în construcţie la Cochin Shipyard, se ştie că va lua la bord circa 30 de avioane, pe lângă elicoptere.
Sursa: Defence Talk
hmmm…stimuleaza propria industrie…e bine…dar oricum sunt avione pentru portavioane mai bune ca al lor..oricum..nu e rea ideea….
Dar astea macar sunt ale tale, castigi o gramada de experienta, in exploatarea avioanelor pe portavion, incet, incet o sa mai aiba si Rafale si au deja MIG 29K asa ca nu ii plang pe astia.
Avionul propriu poti sa il obti in numar extraordinar de mare – daca ai si motoare evident.
Pai…poate in cele din urma vor reusi sa faca Kaveri sa “pocneasca” 😀
fara frantzuji nu cred ca o sa mearga motorul ala cum trebuie, in plus este nevoie de o fiabilitate foarte buna la un monomotor pentru portavion.
o sa reuseasca eu intr-un fel sau altul…ca doar sunt baieti mari…
Adica o escadrila de-a lor are 20 de avioane ?!