Marină

Ultimul submarin diesel-electric clasa Kilo pentru Flota Marii Negre…

Project 636.5 Varshavyanka diesel-electric submarine Novorossiysk 4

Project 636.3 Varshavyanka diesel-electric submarine Novorossiysk

… a fost predat ieri beneficiarului in cadrul unei ceremonii ce a avut loc la Santierele Amiralitatii din Sankt Petersburg.

In cadrul ceremoniei de ieri, submarinul Proiect 636.3 Varshavyanka (Kilo imbunatatit, cu numarul de serie 01675) a fost lansat la apa si botezat Kolpino, primind numarul de bordaj B-271. Prezent la eveniment din partea beneficiarului, Marina Rrusa, Vice-Amiralul Alexander Fedotenkov (comandantul adjunct al VMF) a declarat:“E o zi importanta pentru Marina, pentru Sankt Petersburg si pentru tara. Lansarea submarinului este un eveniment de importanta nationala. Santierele Amiralitatii sunt intradevar nava amiral a industriei nationale constructoare de nave. Navele construite aici sunt livrate la timp si la nivelele de calitate solicitate.”

B-271 Kolpino, submarin diesel-electric clasa Kilo este ultimul din cele 6 submarine comandate de catre VMF Santierelor Amiralitatii din Sankt Petersburg pentru echiparea Flotei Marii Negre.

Contractul pentru echiparea Chernomorsky Flot cu submarine diesel-electrice clasa Kilo imbunatatit a fost acordat de Ministerul Apararii in August 2010, pe 20 August a demarat constructia capului de serie B-261 Novorossiysk; submarinul diesel-electric clasa Kilo a intrat in inventarul Marinei Ruse pe 22 August 2014 si a ajuns in portul-baza Novorossiysk pe 15 Septembrie 2015, dupa finalizarea testelor la benficiar.

In septembrie 2011, Santierele Amiralitatii au primit o comanda pentru alte 5 submarine clasa Kilo 636.3 destinate Flotei Marii Negre. Constructia primului, B-237 Rostov-on-Don (numar de serie 01671) a demarat pe 22 Noiembrie acelasi an, nava fiind lansata la apa in 30 Decembrie 2014. Pe 16 Decembrie submarinul diesel-electric clasa Kilo ajungea in portul Novorossiysk (dupa o calatorie cu peripetii  )iar pe 25 Decembrie, era transferat la Sevastopol. Spre sfarsitul anului trecut si folosea pentru prima oara armamentul impotriva unor tinte reale, lansand de undeva din Mediterana rachete Kalibr impotriva unor obiective ISIS din Siria.

Al doilea submarin,  B-262 Stary Oskol (seria 01672) a fost inceput pe 17 August 2012, lansat la apa doi ani mai tarziu, pe 28 August si a intrat oficial in serviciu pe 3 Iulie 2015. Al treilea submarin Kilo 636.3,  B-265 Krasnodar (seria 01673) a fost inceput pe 20 Februarie 2014, lansat la apa pe 25 Aprilie 2015 si a intrat oficial in serviciul Marinei pe 5 Noiembrie 2015. B-268 Veliky Novgorod (seria 01674), a patra nava comandata a fost inceputa imbreuna cu Kolpino, pe data de 30 Octombrie 2014 si lansata la apa pe 18 Martie anul acesta. B-268 Veliky Novgorod este in momentul de fata in faza de finalizare si testare in doc, urmand ca in Iunie sa inceapa testele pe mare. Ultimele doua submarine urmeaza, conform planificarii, sa intre in doatare pana la sfarsitul anului.

Submarinul diesel-electric clasa Kilo…

…este la sfrsit de drum. Dupa livrarea celor 6 exemplare catre Flota Marii Negre o noua serie de de 6 submarine diesel-electrice clasa Kilo (imbunatatit) 636.3 vor fi construite pentru Flota Pacificului si… Cam atat!

Pentru Flota Nordului si Flota Baltica se va merge pe un mou model de submarin cu propulsie ne-nucleara.

“Dupa finalizarea seriei de submarine Proiect 636.3 pentru Flota Pacificului, vom lua in considerare constructia de submarine conventionale dintr-un alt proiect pentru Flota Nordului si cea Baltica. Evident, este vorba de submarine de generatia a cincea”, a declarat Vice-Amiralul Alexander Fedotenkov.

Via:
RIA
BMPD

– Marius Constantin –

8 Comments

  • In primul rand sa vedem daca pot asimila in productie de serie ceva care are inegrat AIP-ul.
    Apoi s-ar putea ca succesele din Syria cu lovirea tintelor sa faca din Kilo un produs dorit la export…

      • Exact si tocmai acest lucru ma face sa cred ca vor mai avea comenzi de la clintii traditionali sau mia putin traditionali poate America de Sud – nu Venezuela ca aia atata au mixat socialismul pana s-au facut tzandari dar cine stie, poate chiar Brazilia in viitor.

    • pentru marea neagra nu e nevoie de aip.project 636 are o autonomie de 400 mile nautice in imersiune la viteza de 3 kn.din crimeea pana la constanta sau coasta turciei sunt 200-250 nm .vin,ataca si se intorc in imersiune.sunt f. periculoase tinand cont de lacm-urile biryuza lansate din imersiune si de renumele de sub-uri diesel foarte silentioase(sunt in top 3 mondial).

  • Acum aglomeratie?!In ww2 germanii au ajuns la o cadenta de fabricatie de 40buc/luna.Au mizat pe submarine pana la sfarsit,cu toate ca radarul le-a luat surpriza atacului.Pana la urma cred eu ca este singura arma care poate sparge orice blocada.

    • Pentru MN e aglomeratie, in rest nu. Nemtii au avut de acoperit o suprafata mult mai mare. Plus ca nu le poti compara nici ca putere de foc nici ca nimic. Rachetele alea de croaziera pot fi dotate cu focoase nucleare, daca nu sunt deja.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: