Marină

Ucraina a infiintat Divizionul Fluvial, care va fi dotat cu nave blindate purtatoare de artilerie

Giurza-M Project 58155

Gyurza-M Project 58155

Conform agenţiei de presă UNIAN, care citează departamentul de presă al Ministerului ucrainean al Apărării, s-a decis înfiinţarea Divizionului Naval Fluvial al Marinei Ucrainei în Odessa, iar navele acestui divizion să aibe baza în Portul de Vest, baza navală ucraineană.

Divizionul va fi completat în anul 2014.

Comandantul bazei navale, Căpitanul de Rangul II Igor Zaitsev, a declarat că navele fluviale ale divizionului vor executa misiuni în apele fluviale de graniţă, precum şi în lacuri şi în apropierea coastei.

Divizionul Fluvial va primi în 2013 primele două nave blindate purtătoare de artilerie din clasa Gyurza-M, a căror construcţie a demarat în luna Octombrie a anului 2012. Nu se cunoaşte încă numărul de nave noi ce vor intra în compunerea acestui divizion.

Zaitsev a mai spus că înainte de finalul anului 2012, Divizionul Fluvial a primit temporar trei nave asemănătoare din cadrul Batalionului de nave purtătoare de artilerie, patrulare şi logistică, dar nu a specificat tipul navelor respective.

Sursa: UNIAN

Legat de clasa Gyurza-M am găsit câte ceva:

Gyurza-M dispune de două turele asemenea celor de pe transportorul blindat destinat Infanteriei Navale, BTR-3.

turela de BTR-3 M pe Gruza-M

Turela de BTR-3 pe Gyurza-M

Şi ceva date, în originalul originalului…

gruza-m data

Clik pe imagine, că e mărişoară..

Sursa: ARHAT

Clic pe poze pentru a vizualiza Gyurza, Project 58150.

Legat de cele trei nave detaşate temporar noului Divizion, foarte probabil ca printre acestea să fie unele din clasa Gyurza, Project 58150, despre care am aflat următoarele caracteristici:

PROJECT 58150
RIVER ARMORED ARTILLERY BOAT “GYURZA”

JSC “Plant “Leninskaya Kuznya” is a shipbuilder of river armored artillery boat “GYURZA” meant for patrol and protection of borders and river basins.

1. Type and purpose

Type:
River armored artillery boat (RAAB)
Purpose:

  • Patrol service of border river, lakes and maritime littoral zones
  • Fight with small size boats of smugglers and trespassers
  • Fight with small size protected coastal targets (ATV, bunker shelters)
  • Protection of vital stationary and floating hydroengineering constructions
  • Securing of operations of intelligence and diversionary groups
  • Navigational escort of detached vessels on internal waterways
  • Protection of seafaring safety on international and internal waterways

2. Main technical dimensions and characteristics

Length
Length overall
Width   overall
Side height by middle
Draft by full displacement
Displacement, t
Standard
Nominal
Full
Speed on deep and quiet water at 15ºC
Full ahead
Economic
Cruising range
At economic speed
Boat endurance with foodstuffs
20,70 m
18,00 m
3,90 m
2,25 m
0,70 m34,41 t
38,38 t
39,91 t

27,80 knots
11,00 knots

450 miles
5 days

3. Tank capacity

Fuel oil
Fresh water
3,0 t
0,15 t

4. Crewmembers

Officer (midshipman)
Sergeant and sailors
Total
1 person
4 persons
5 persons

5. Habitability

Boat crew accommodates in double-birth cabin (for officer + reserve) and cabin for 4 persons. Boat equipped with galley and foodstuffs storeroom with 1 refrigerator for food preparing. Also boat equipped with shower room, toilet and awning equipment

6. Landing capacity

RAAB meant for accommodation of intelligence and landing group (6-8 persons) with light caliber gun.

7. Operation standards

RAAB “Gyurza” complies with following standards:

  • International convention of human protection SOLAS-74 with Protocol 1978 and amendments 1981, 1988, 1995, 1996.
  • International convention of marine pollution prevention MARPOL- 73/ 78
  • Other international, national and regional rules according to demands of Buyer.

8. Armaments

Boat armaments consist of two modified conning towers БМП-2 and БTР-70

9. Navigational equipment

RAAB equipped with navigation radar M- 1933 CNT bk2 FURUNO for above-water targets detection and for navigational tasks solution,
Echo sounder and magnetic compass Mini-C for navigation provided.
GPS j NAV –500 satellite receiver-indicator of location coordinates to be installed additionally.

10. Communication devices

RAAB “Gyurza” equipped with following communication devices for communication with bases, ships, civil vessels and land forces:

  • SW transceiver Harris RF-5800H-MP 005 (60 W)
  • SW transceiver Barrett-950 (35 W)
  • VHF transceiver Motorola GP- 360 (25 W)
  • VHF transceiver Motorola P- 173 M  (for land forces connection)
  • TL antenna systems

11. Watch facility

RAAB equipped with “COBA” retrieval system with stabilized vision for search, identification of  coastal above-water targets in daytime and nighttime and for transmitting of target search data to armaments installed in conning towers.
For all-round searching with closed armored porthole covers provided tank searching devices TNP-B

12. Protection

RAAB structurally is the boat with citadel armored protection scheme covered the wheelhouse, engine room, artillery section, tower barbettes meant for protection of bullets with caliber 5,56 (SS-109 patron – NATO standard) and bullets caliber 7,62 mm of 1943.

13. Propulsion system

Main engines
Main propulsion system consists of 2 diesel engines with reverse transmission reducers CAT 3406 E –Caterpillar –650 kW with rotation speed 2300 r/h

Shaft lines and engines
RAAB equipped with 2 shaft lines. Each of them consists of propeller shaft, main bearings, stern tube arrangement and two bronze 3-blade FPP propellers. To avoid any possible damages of propellers in shallow waters they installed in special hull tunnels above BL

14. Power plant

RAAB equipped with one diesel-generator C2-2, 220 V, 50 Hz and 2 DC generators 10kW, 27 V hanged on main engines. Boat equipped with one 4kW static transformer for 27V DC consumption. For DC network service in harbor and emergency situation (also for diesel-generator start), RAAB equipped with battery consisted of 4 accumulators.

15. Lightings, alarm and signal lights

RAAB equipped with main (internal and external) lightings 220V, autonomic source emergency lighting from, signal lights, one signal projector МСНП-125M and one search projector with remote control.

16. Inventory equipment and SPT

Boat equipped with inventory munition, spare parts, tools and devices. Part of inventory munition and tools are onboard of boat and part stores ashore.

Sursa: Leninska Kuznya

– Iulian  Iamandi –

 

20 Comments

  • Felicitari pentru ucraineni ca nu isi neglijeaza armata si industria de aparare.Acesti oameni reusesc sa gaseasca banii necesari pentru dotarea si modernizarea fortelor armate.

  • “… vor executa misiuni în apele fluviale de graniţă” – şi nu cred că e vorba de aia ~120 de km de pe Nistru, graniţă cu R. Moldova.
    Când aud de artilerie mă gândesc la ceva de calibru mai mare, o mortieră, nu la un tun de 30 mmm.

    • Este o prostie ca se taie. Ca se taie orice. Pot fi amplasate prin orase, pe faleze, tancuri, avioane, vedete.

      Dincolo de supararea asta, e mai grav ca nu se construieste ceva in loc.

    • Nu cred ca ar trebui sa le comparam cu monitoarele si vedetele noastre blindate. La scopurile/purposes pentru care sunt achizitonate specificatiile spun destul de clar misiuni de patrulare si combaterea navelor de mici dimensiuni (intre altele).

  • pai aici trebuie un marinar sa se dea cu parerea…
    incerc sa-mi dau seama ce scop tactic au avut ucrainienii cu barcile astea. par o struto-camila, mai degraba vedete graniceresti decat vedete blindate destinate luptei.
    e interesanta partea cu desantul.
    altfel nu cred ca au sanse nici vs monitoare nici vb vb-uri. au un singur avantaj: sunt mai mici si mai mobile.
    mi-a scapat mie ceva sau blindajul rezista la maxim 7,62?

    • Pai, la ce ar folosi blindaj care sa reziste la 12.7? 🙂

      Unde au romanasii 12.7? Pe Pirănii, pe ceva HUMVEE/VAMTAC, si pe tancuri. Iar daca le faceau rezistente la 14.5, se loveau de 23, 25 si 30.

      Adica, ar iesi prea grea si nu ar fi suficient de protejata niciodata la ce ar avea sanse sa infrunte. Intr-un final, ar trebui sa o protejeze si la 76 mm de la BIM, de le-or mai avea, sau la 100 de pe navele noastre fluviale. Asa ca, e ca la TAB. Sa reziste la 7.62, in rest e pe baza de noroc, batut in lemn de trei ori si pupat cruciulite. Plus icoana agatata de sofer pe undeva, la vedere. 🙂

      • pai exact, sunt un fel de taburi. sau ceva gen cb 90.
        capabilitatea interesanta e grupa de 8 infanteristi ca desant sau mai curand un grup de 6 cercetasi (“Securing of operations of intelligence and diversionary groups”)
        sovieticii asta au facut in ’41, au infiltrat cercetasi in Delta.

        si rachetele alea at 5.

        altfel, orice tabc 79 aflat in ambuscada le poate face sita.

        interesant: http://rusnavy.com/nowadays/concept/opposite/uzbekiannavy.htm

  • Vad ca are rachete antitanc.Cred ca au luat in calcul o posibila confruntare cu vedetele noastre, si se bazeaza pe viteza mai mult decat pe blindaj, asa cum spune xv

    • Cu siguranta. Fiind mai mici si mai fasnete, pot fi mai usor camuflate si se pot strecura pe unde ale noastre nu pot, iar rachetele alea de pe Gyurza-M ne pot transforma monitoarele in fier vechi.

      Am senzatia ca vad deja o lupta intre niste cuirasate costiere si vedete lansatoare de rachete ghidate.

      • ESti rau aici. Inteleg de ce nu iti plac monitoarele (partial iti impartasesc opinia) dar nu cred ar face fata unei vedete blindate sau monitor. Si ultimele pot intra in ape greu accesibile altor nave avand pescajul mic singurul dezavantaj in raport cu Gyurza ar fi lentoarea lor. Pe de alta parte da o serie bine tintita de rachete AT ar putea avaria un monitor dar si o lovitura de tun sau cateva rafale de mitraliera 14,4 face sita o vedeta ca asta. Acum depinde de echipaj cum foloseste terenul si cine pe cine vede primul.

        • Da, cam asa e. Conteaza cine loveste primul. Din pacate pentru noi, pierderea unui monitor sau unei vedete blindate mari (ori scoaterea lor din lupta) atarna mai greu ca si dezavantaj decat distrugerea unei vedete din asta de 20 de tone.

          Pe de alta parte, nu e vorba doar de vedetele astea. Acum, sunt un pericol in plus. Oricum, era de ajuns ca de pe un mal sa traga un infanterist cu un ERYX sau orice altceva de umar si aia e. Nu?

        • Da, cam asa e. Conteaza cine loveste primul. Din pacate pentru noi, pierderea unui monitor sau unei vedete blindate mari (ori scoaterea lor din lupta) atarna mai greu ca si dezavantaj decat distrugerea unei vedete din asta de 20 de tone.

          Pe de alta parte, nu e vorba doar de vedetele astea. Acum, sunt un pericol in plus. Oricum, era de ajuns ca de pe un mal sa traga un infanterist cu un ERYX sau orice altceva de umar si aia e. Nu?

      • Bre, sunt stealth cu siguranta. Ca sa citez sin specs, sistemul de propulsie este “CAT 3406 E –Caterpillar –650 kW with rotation speed 2300 r/h” Asta inseamna cam 1 rotatie de elice la 2 secunde. Cred ca au pe undeva ascunse si niste vele ca sa fie si fasnete 🙂

  • monitoarele eu cred….,ca ,..ca si(nu am vrut sa par interesant punand pct de suspensie,ci sa nu iasa o cacofonie) ptr ce au fost facute sunt destul de bine
    sa ma exemplific
    ptr a distruge,sau a ataca fortele din dobrgea(in special apararea antiariana),efectiv,ai nevoie sa intri cu elicopterele
    pe deasupra deltei e un teren ideal ,din cauza ca nu poti deplasa mijloace eficiente impotriva elicopterelor rusesti(care sunt uternic blindate)
    asa ca monitoarele odata camuflate ,deplasate in zona pot debarca usor echipe de observatori cu echipamente optice de supraveghere si ele sa stea linistite ,camuflate langa mal
    nu folosesc radare ptr descoperire aeriana ptr a nu fi detectate
    au capacitate de a sprijini cu foc de artilerie eventualele desantari din elicopterele inamice si mitralierele ,tunurile de 14,5 30 mm sunt efective contra elicopterelor inamice
    acum ca pe ele un sistem de conducere a focului,unele lansatoare ptr rachete gen star 80 duale ptr aer ,vehicule la sol eventual un mastil cu elemente electrooptice genul celui de pe mli-ul de cercetare ar veni foarte bine ,eventual modernizarea turelelor de 100 …cer prea mult? ,ar veni bine da
    nu cred ca vor ajunge niciodata in pozitia de a combate alte nave
    snt dificil de scufundat ,sa le lovesti sub ,sau in linia de plutire,asa ca odata chiar lovite sa spunem in castel ,pot continua sa traga cu 2 de 100 mm si unul sau 2 de 14,5 30 mm asa ca situatia nu e roz ptr atacant
    au o platforma foarte plana si lata ptr infanterie inarmata cu spike,ag 7,psl,ca 94 …poti avea sa spunem si 10,12 tragatori adapostiti care pot face loc
    cred eu ca le trebuie niste plase de camuflaj mimetice ,noi ,standardizate ptr a se camufla eficient impotriva sistemelor de vedere de pe elicoptere

  • Clasa asta de nave arata diferit de copăile lasate Ucrainei de defuncta URSS. Cine merge pe Dunare, poate observa la Ismail si Chilia Noua, ce nave ruginite au vecinii nostri. Oricum,faptul ca se gandesc sa construiasca aceste nave in santierele proprii, ca au dezvoltat un proiect etc este o lectie pe care trebuie sa o luam in consideratie. Oare ce fac contraamiralii nostri? 😉

    P.S. Nu uitati faptul ca anumite nave din Flotila de Dunare, au fost salvate de la taiere si datorita diferendului pe tema Bastroie.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: