Armata Romana Geopolitica

Turcia ar putea asigura intretinerea avioanelor F-16 care vor intra in dotarea RoAF

F-16

F-16

Președintele României a efectuat o vizită în Turcia în cursul căreia au fost abordate și probleme legate de cooperarea militară cum ar fi cea legată de sprijinul pe care Turcia l-ar putea oferi în cea ce privește întreținerea avioanelor F-16 pe care România le va achiziționa precum și pentru pregătirea personalului ce va deservi aceste aparate.

Joi, Traian Băsescu va vizita Centrul Național de Simulare pentru instruirea piloților de luptă de pe avioanele F-16, aflat la Ankara.

Din declaratiile oficiale ale celor doi presedinti:

Traian Basescu:

  • Împreună ne aflăm în flancul sud-estic al NATO şi împreună dezvoltăm sistemele de apărare anti-racheta care să protejeze Europa
  • În ultimii ani, o consolidare deosebită în relaţiile romano-turce a avut-o cooperarea în lupta antiteroristă, a traficului de droguri şi fiinţe umane
  • Vom continua să consolidăm cooperarea în combaterea acestor ameninţări la adresa securităţii naţionale a Turciei şi României
  • Am discutat potenţialul de cooperaree în problemele de antrenament pentru tehnicieni şi întreţinerea avioanelor F-16 care vor intra în dotarea aviaţiei militare romane
  • L-am asigurat pe domnul preşedinte că România susţine fără rezerve succesul negocierilor de aderare a Turciei la UE şi credem că a venit timpul accelerării acestui proces
Abdullah Gul:
  • România e o ţară cu care avem relaţii deosebit de strânse, cărora le acordăm o importanţă deosebită
  • E o ţară prietenă, o ţară aliată, o ţară vecină, prin intermediul mărimii
  • Am avut împreună cu domnul preşedinte Băsescu atât întrevederi tete-a-tete cât şi în plenul delegaţiilor
  • Ambele părţi au manifestat voinţa de a dezvolta şi mai mult relaţiile dintre ţările noastre
  • Cu ocazia vizitei din decembrie 2011, a fost semnat acordul pe baza căruia relaţiile au fost ridicate la nivelul parteneriatului strategic
  • Relaţiile dintre ţările noastre, politice şi în domeniul securităţii, se afla la un nivel excepţional
  • Deosebit de importante sunt şi relaţiile economice, comerciale, fiecare ţară reprezentând pentru cealaltă cel mai important partener economic în zonă

Sursa: Evenimentul Zilei

 

– David Victor –

16 Comments

  • Sa inteleg ca Romania nu este capabila sa intretina aceste avioane, sau ce? Sa inteleg ca industria aeronautica romana nu va castiga nimic de pe urma achizitiei de F-16? Pur si simplu nu vreau sa cred ca am fost niste prosti. Toata aceasta afacere este un fiasco, iar responsabili sunt politicienii romani si societatea civila carora nu le-a pasat daca luam avioane noi sau vechi.

    • Nu suntem niste prosti. La MiG-23 se facea RK in Bulgaria si am avut in dotare vreo patruzeci.

      S-a meritat intr-adevar sa avem capabilitatea de RK la Bacau pentru MiG-21 din care am avut in dotare vreo trei sute de bucati si inca se mai merita, avand in vedere ca Aerostar are si clienti straini pentru asa ceva.

      • Totusi raman cateva intrebari: ce a castigat industria romaneasca de profil de pe urma acestei afaceri? Ce a castigat Romania in urma acestei achizitii (in afara de niste avioane la mana a treia)? A castigat mai multa siguranta, mai multa putere militara aeriana, mai mult respect din partea adversarilor? Ma indoiesc.
        Raman la parerea ca aceasta achizitie a fost un fiasco.

        • a castigat demnitate – nu o sa vina altii sa patruleze pe cerul nostrum
          si ce te astepti sa aibe de castigat industria romaneasca dintr-un contract tip incredintare directa? daca era o licitatie mai puteai zice de offset – una alta…

          • Dar de ce s-a ajuns aici? Asta este intrebarea importanta. Puteam sa cumparam avioane noi dar am pierdut timpul cu certurile dintre palate si politicieni. Cand a fost prea tarziu nu am mai avut alternativa, a trebuit sa cumparam avioane la mana a treia. Cine o sa plateasca pentru acest fiasco? Nimeni.

      • Da, stimabile, societatea civila are o mare vina: nepasarea. Intotdeauna omul de rand va considera o crestere de pensie sau de salarii mai importanta ca o cumparare de avioane militare. Nu a existat comunicare intre omul de rand si factorii de decizie. Omul de rand habar nu are care sunt avantajele unei astfel de achizitie pentru Romania, nu stie ca este important sa cumparam avioane noi, nu stie ca astfel poate creste gradul de securitate militara a tarii. Societatea civila este doar o masa amorfa de votanti.

        • Societatea civila nu trebuia sa aibe nici o legatura cu achizitiile militare, inzestrarea, samd. Decizia trebuie sa fie una politica cu ajutorul expertizei militare. Mai clar – CSATu` unde toate autoritatile necesare sunt adunate.
          “Omul ala de rand” nu are acces la documentele secrete si la strategia pe termen mediu si lung a tarii asa ca degeaba este bagat in ecuatie. Ceea ce facem noi aici sunt sumple speculatii.
          Ca sa-ti sau un exemplu mai apropiat – crezi ca i-a intrebat cineva pe francezi daca ar fii bine sa dea cu bombardeaua prin Libia? Sau pe englezi daca e bine sa se bazeze pe amiericani pentru rachetele strategice si sa nu le dezvolte la ei in tara?

          Fereasca sfantu` momentul in care oamenii de decizie va asculta de ce viseaza nea Ion in legatura cu apararea tarii!

          • Din pacate, politicienii nu au ascultat nici macar vocea militarilor care cereau cumpararea de avioane noi. Politrucii au pierdut timpul cu certuri intre palate in loc sa cumpere atunci cand aveam posibilitatea 48 de avioane noi poate chiar si cu offset. Cine va plati pentru aceasta bataie de joc, pardon, pentru aceasta tradare a intereselor tarii? Evident nimeni.

  • Trebuia cumpărat un avion nou, indiferent de tip. Faptul că MiG 21 a zburat aproape 50 de ani arată valoarea unui avion nou, fie şi rusesc. Acum cumpărăm extrem de scump de la portughezi un avion pe care alţii îl scot din uz. Aşa am cumpărat rachete Hawk cancerigene şi depăşite de la olandezi, fregate bune de dat la casat de la englezi care trebuie modernizate, pistoale mitralieră Uzi de la israelieni cărora li s-a terminat muniţia – contra cui ?, am modernizat un număr enorm de 110 MiG 21 cu israelienii deşi se ştia că li se termină resursa în 2017 – Elbit lucrează în proporţie de 80 % pentru România, am cumpărat degeaba turele Rafael din Israel care acum stau în depozite pentru că sunt prea multe, staţii radio Motorola care nu funcţionează, un număr nesemnificativ de transportoare Piranha de la elveţieni – de când sunt elveţienii aşa mari experţi în blindate, ei, neutrii ?. Bani mulţi risipiţi, industria de apărare a fost distrusă, iar armata este una de baionete, în timp ce Rusia şi Ungaria se înarmează la greu. Suntem o ţară coruptă, şpaga a funcţionat.

  • Tura asta văd că întreținerea, potențială, într-un loc cu mare experiență și unde se face… e tare rea! Mai bine fără întreținere, că e mai șmecher și mai ieftin. Mai bine chiar să nu zboare, că e scump tare.
    Mai aflăm că 21-ul a rămas pișieruri pentru că era nou, chiar dacă rusesc, nu pentru că era/este simplu, eftin, iară simplu și se face mentenanță de rang II și III la o fabrică certificată, dotată și experimentată (Aerostar).
    Nu are nicio importanță că nu poți face mentenență de rang II la noile cioare inutile zice-s-ar(F-16) fără echipamente, experiență șamd. Deloc! Poți face doar la nivel de escadrilă – lucrări în hambarul-cuib care este (încă nu).
    La fel, faptul că logistic și financiar e mai eftin (la turci) decât la polaci(dacă ar fi), nu are nicio relevanță. Deloc!
    Iar Dragoș vrea să aibă capacitate aero, patrularea spațiului aerian și paza numa și numa dacă schimbul de bujii se face la atelierul lu Dorel, care e d-al nost și îl știm că-i din cartier…

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: