Aviaţie

Turcia a decis retragerea avioanelor RF-4E/TM Phantom

RF-4E aparţinând Turciei

RF-4E aparţinând Turciei

Şeful Forţelor Aeriene de Luptă ale Turciei, generalul Abidin Ünal, a anunţat că flota de avioane RF-4E/TM Phantom va fi retrasă.

Decizia a fost luată în urma implicării avioanelor RF-4E/TM în trei accidente recente în care şi-au pierdut viaţa şase piloţi.

Generalul Ünal a precizat că testele cu softul pentru misiunile de recunoaştere pe avioanele F-16 au fost încheiate pe 10 Martie anul acesta.

Turcia a recepţionat prima serie de avioane RF-4E în 1980, urmate de 32 avioane ex-germane în 1993.

Între 2009 şi 2011 au fost modernizate 16 avioane, acestea fiind aduse la standardul RF-4E/TM.

Dintre avioanele modernizate, au fost pierdute în total 5 avioane – între acestea numărându-se şi cel doborât de către sirieni.

Forţele Aeriene Turce dispun în prezent de opt avioane RF-4E/TM.

Ultimele zboruri ale RF-4E/TM vor fi efectuate de către şeful Forţelor Aeriene Turce, generalul Akin Öztürk  şi Ünal.

Avioanele RF-4E/TM urmau să fie păstrate în serviciu până în anul 2020.

Între 1995 şi 2015 au fost implicate accidente 11 avioane RF-4 şi au murit opt piloţi.

Turcia va înlocui RF-4E/TM cu F-16 care vor folosi containerul UTC Aerospace Systems DB-110.

Trei asemenea containere au fost recepţionate de către Escadrila 142 de pe Baza Aeriană Akinci/Ankara.

Surse:

Hurriyet Daily News

Flight Global

Airforce Technology

 

– Iulian Iamandi –

7 Comments

    • Categoric designul prototipului avea destule elemente de noutate in epoca.Acum contemporanii le au mai putin cu aerodinamica ,aceeasi celula tinuta zeci de ani si n-modernizari ,parca nu mai are aviatia farmecul de altadata.

      • Pai cam carpaceala le-a iesit 🙂 cam ca si f35
        l-au socotit cam prost de la inceput, la tunel le-a dat ca mai trebuie 5 grade la unghiul diedru al aripilor, si incastrarea era in sectiunea centrala facuta din titan in anii 60 care nu o mai puteau redesena – si atunci au reproiectat aripile cu forma aia ciudata
        ampenajul posterior la fel – ajungea in jetul motoarelor la unghiurile mari de atac la decolare si aterizare pe portavion si atunci le-au facut
        Nu de cine stie ce mare inovatie aeronautica

      • “Proof that with a big enough engine even a brick could fly….and the F-4 needed two!” 🙂

        BLC e cam acelasi lucru ca sps de la mig21

  • Inaintea de retragerea celor doi (F-4 & Mig 21) ar merita organizata o ultima “confruntare”… poate la BIAS-ul nostru sau la Izmir… macar cateva treceri 1+1…
    In 2011 la mitingul de la Izmir pilotii de Phantom mi-au spus ca ar fi incantati de o intrevedere cu Lanceru’…
    Ii putem invita cumva? Cineva din staff-ul BIAS?

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: