Aviaţie

Trei avioane MiG-21 Bis mozambicane reparate in Romania au fost oprite in Germania

MiG-21 Bis mozambican, inainte de RK

MiG-21 Bis mozambican, inainte de RK

Trei avioane de vanatoare MiG-21mozambicane reparate la Bacau sunt blocate in Germania datorita lipsei permisiunilor necesare. MiG-urile sunt parte a unei transe de opt transportate din Romania.

Compania Aerostar a efectuat reparatii la sase MiG-21 Bis si doua MiG-21UM pentru Fortele Aeriene Mozambicane si a antrenat pilotii mozambicani pentru zborul pe MiG-21. Trei avioane MiG-21 mozambicane au fost vazute zburant la Aerostar Bacau anul trecut.

Duminica, publicatia germana Der Spiegel a anuntat ca trei MiG-21 venind din Bucuresti in sase containere transportate cu trenul trebuiai sa fie expediate catre Mozambic din portul Bremerhaven.

Desi avioanele au fost declarate conform procedurii, transportul a fost efectuat fara permisiunile necesare si a fost oprit.

Der Spiegel anunta ca Germania va investiga o posibila incalcare a legilor de control al armamentului.

Publicatia germana a mentionat ca Aerostar a fost gasita vinovata intr-un incident similar care a avut loc in anul 2008.

In 2012, oficiali ai vamei germane au confiscat motoare pentru MiG-29 destinate Algeriei si motoare pentru Tu-142 destinate Indiei, tot din cauza lipsei permiselor.

Mozambicul aparent a cumparat doua avioane usoare romanesti tip Aerostar Festival si a reparat un Aero Vodochody L-39ZO la Aerostar Bacau.

La finalul anului trecut s-a aflat si ca Fortele Aeriene Mozambicane vor primi doua avioane de transport Antonov An-26B ce vor fi reparate in Ucraina.

Sursa: Defenceweb

Apropos, v-am aratat ZO-ul mozambican fotografiat in zbor undeva peste Moldova?

 

– Iulian Iamandi –

16 Comments

    • Au existat poze cu avioanele mozambicane pe rospotters, nu mai tin minte in ce luna, mi se pare ca au fost sterse la un moment dat. Un avion dintre astea a avut un incident, parca motor incendiat, s-a facut nitel caz in presa. Nitel.
      Am vazut aviatori mozambicani la 17 iunie, pe Bobocu, cu ocazia mitingului organizat acolo.

      • De problema MiG-ului s-a scris și pe Resboiu. Eu mă refeream la poza cu L-39 peste Moldova. Nu cred că a fost pusă aici pe site.

  • Așa se întâmplă când îți duci mâna stângă peste cap ca să te scarpini în urechea dreaptă: musai prin portul Bremerhaven trebuiau trimise avioanele alea, de parcă în România nu aveam porturi!…

    • Pai daca un port container din Bremerhaven se ducea prin zona sau chiar in Mozambic? Banuiesc ca si mozambicanii doresc sa le aibe cat mai repede in folosinta. Cam cat crezi tu ca ar costa sa inchiriezi o nava din constanta pana-n mozambic sa duca 10-12 containere? Nu crezi ca e mai eficient sa trimiti via un transport commercial (bineinteles daca ai avizele necesare)?

  • Mda…uitasem că nu mai avem flotă, că nu mai exportăm aproape nimic în Africa și că, în general, nu prea mai contăm din nici un punct de vedere…
    …Și că trebuie să apelăm la sprijinul altora pentru orice.

  • cand nu-ti merge masina si trebuie sa te duci la service sa-i refaca motorul banuiesc ca tu esti cel care-ti cauti modalitate de transport…

    asa si noi cu reparatia avioanelor – aerostar le repara in tara – daca esti din mozambic e problema ta cum le aduci si mai apoi le duci de aici.

    daca te referi la fosta “flota” te instiintez ca nu aveam nici un portcontainer, asa ca in cel mai bun caz avioanele erau puse pe un bulk carrier (ceva a la mig-uri nord coreene in cuba) si le trimiteam – dar iti garantez ca pretul transportului ar fii fost mai mare decat sa trimiti containerele in Germania si sa le trimiti cu o nava care face curse intre Europa si Africa.

    vad ca ne place sa ne amintim de cat de glorios era trecutul cand le facem pe toate. ma gandesc ca pe aceeasi idee si mozambicanii le puteau repara la ei si ramaneau baietii de la Bacau fara treaba de facut….

  • ori cineva de la noi a incercat metoda “merge si-asa” si a vrut sa dribleze procedura oficiala, ceea ce imi vine greu sa cred pt ca nemtii sunt cei mai stricti si nici ai nostri nu-s kamikaze.

    ori e o neintelegere birocratica + un exces de zel german. era ok sa opreasca transportul daca era ceva in neregula, dar nu e deloc ok sa ajunga in presa informatia. e un gest neprietenesc. presa mondiala iar a preluat stirea ca romanii fenteaza legea cand nici macar nu e clar vina cui este.

    si-mi aduc aminte de alt gest asemanator, cand militarii nostri trebuiau sa ajunga la un exercitiu undeva prin balcani si ungurii nu le-au dat voie sa treaca tratandu-i ca pe un convoi civil, nu militar.

  • in plus, poate e vb de o livrare EXW, deci ce au facut mozambicanii dupa ce au receptionat aparatele la bacau ii priveste.

    • sau pur si simplu ai nostii nu sunt in stare sa faca niste hartii – ceea ce e mult mai plauzibil.
      sunt curios daca aerostaru` a facut asta de capul lui sau au pus umarul si MAE, eventual camerele commune de comert….

  • io cred ca e ceva in neregula cu vama germana sau cu mozambicanii, nu cu ai nostri.

    din cate am mai discutat cu altii, cand repara aeronave, aerostarul livreaza EXW (Ex Works), nu DAT/DAP/DDP (Delivered At Terminal/Delivered At Place/Delivered Duty Paid).
    EXW inseamna ca cel care face transportul e clientul, el isi ia marfa si se descurca cu vama.
    DAT/DAP/DDP inseamna ca ii livrezi marfa clientului la el in port sau unde vrea, i-o treci prim vami etc. avioanele flamingo au fost livrate asa.

    mai sunt si alte variante intermediare.

    oricum, la contractul asta a pus umarul si statul si-mi miroase si a ceva portughezi, pt ca ei sunt consilieri prin armata mozambicana. ne-or fi pus portughejii vreo vorba buna la aia sa ne mai scoatem parleala cu f-urile alea, hehe.

    si in toata aceasta armonie, hop si neamtu.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: