Terestre

Transportor blindat ucrainean concept PRACTIKA

Transportor blindat ucrainean concept al firmei PRACTIKA. Vecinii şi prietenii noştri ucraineeni nu stau deloc cu mâinile în sân, spre deosebire de…

Transportor blindat ucrainean concept PRACTIKA

Transportor blindat ucrainean concept PRACTIKA

Dar să lăsăm dinozaurii şi TBT-ul să şadă liniştiţi, activi doar în what if-uri şi wishful tinking.

Compania ucraineană de apărare PRACTIKA a dezvoltat conceptul unui nou Transportor Blindat pentru Trupe pe sistem 8×8=64.

Generalul Viktor Muzhenko, şeful SMG-ului lor, a vizitat recent compania cu majuscule şi a văzut cu proprii ochi ţestoasa.

Noul APC, adică transportorul blindat ucrainean din poză, este proiectat pentru maximul de flexibilitate operaţională şi protecţie. Minunat. Vorbe mari, peltea de comunicat.

Conceptul de APC este un vehicul blindat tactic cu protecţie balistică şi la explozie, amandouă avansate, care asigură supravieţuirea echipajului în câmpul de luptă modern.

Ok, şi asta e peltea. Regăsim vorbele astea în orice pliant, indiferent de producător sau vânzător.

Ştirea de la vecini n-are nimic concret. Doar o poză.

I-am luat, noi avem mai multe poze cu TBT 8×8.

Mai e mult până departe.

Sursa: Defence Blog

Iulian Iamandi

8 Comments

  • Bre, intre noi fie vorba, cutia asta de chibrituri pare la fel de practica si operationala ca si TBT-ul sus numit. Hai sa fim seriosi si sa recunoastem ca ideea unui transportor blindat, concept propriu, este depasita, nepractica, imposibila si…..ce mai vrei tu. Intr-o piata sufocata de mii de btr-uri ieftine si de variante occidentale mai scumpe si ceva mai bune, sa scoti tu capul cu un produs neaos, fara piata, fara perspective, fara bani de R&D e….gaseste tu termenul, nu e unul magulitor.

    • e………….nevoie pt Fortele noastre.La o comanda interna de 600-800 bucati,se merita.Nu mai zic ca mai prindeau un Irak (400+ ratate de Saur),vreo tara africana etc…..

      Dar na,daca gandim la modul ‘de ce sa-l facem ? ca nu avem la ce-l intrebuinta…’…….scuza-ma,nu mai zic nimic…

  • Pai bre, nici nu conteaza astea.

    Ei au nevoie interna si clienti (noi nu mai avem). La intern e simplu: bre, asta putem dar macar e facut loco. La extern, implica mai multe cheltuieli: poftiti stimati clienti malgashi, poftiti sa vedeti minunea. Eh, seamana cu alealalte din occident? Seamana. E facut si cu componente de la BTR mai vechi, dincolo de carapace. E mai eftin, deci vi-l permiteti p-asta si in plus aveti comonalitate cu ce ati mai luat de la noi si de la rusi. Dar, e mai fiabil decat BTR-4E.

    Si asta a fost.

    Concept diferit, ar insemna sa il faca cu rotile deasupra. Gata, s-a cam termenat cu exteriorul. Acuma raman blindajele, contramasurile, sticlaria si armele.

    • Frate, e o carcasa, n-are inca fiabilitate. Si uite ca nici aici nu ne potrivim (stii tu Rafale vs Typhoon): eu cred ca n-avem nevoie de un produs intern daca nu putem sa-l vindem si afara. O sa curga cu pietre dar asta e, fara piata de desfacere nu exista R&D, nu exista calitate. Ai uitat cauciucurile rusesti ale TBT-ului de la Expomil?

      • Doar o pietricica…..nu stii inca ce inseamna sa fii roman…..probabil ca la supermarket nu cumperi mere sau iaurt romanesc….

  • Adica cine ofera date concrete asupra unui concept,sau a unui produs experimental?Sigur a luat o tara baltica 88 Boxere,dar la un pret ca-si faceau o uzina noua cu tot utilajul.Dar ma rog.Un film cu PRAKTIKA si cu toate cate le incearca. La 2.23-24 macar vedeti ce se poate face dintr-un Land Rover.

Leave a Comment

%d bloggers like this: