Aviaţie

Topul anului 2011

F-35

Sursa: SNAFU-Solomon

Gripen D

Sursa: Defense Industry Daily

Cei doi câştigători ai hărţii, pe anul 2011, sunt F-35 şi Gripen. În ordinea importanţei competiţiilor, a sumelor puse în joc şi a numărului de bucăţi din contract: 42 avioane F-35 pentru Japonia şi 22 Gripen în cazul Elveţiei.

Topul înfrângerilor:

Eurofighter Typhoon

Sursa: Amilitaryaircraft

Campionul, Typhoon, a pierdut în Japonia şi Elveţia.

F/A-18

Sursa: FAS

F/A-18 Super Hornet a pierdut o dată, în competiţia din Japonia.

Rafale

Sursa: Rafale News

Rafale a pierdut o dată, în Elveţia.

Ordinea, de sus în jos, a fost decisă de importanţa competiţiilor, valoarea contractelor şi numărul de avioane comandate.

Astfel, pentru Eurofighter Typhoon am avut: o oportunitate pierdută în Japonia, pentru 42 avioane şi în Elveţia pentru 22. Super Hornet a pierdut în Japonia, deci 42 avioane, iar Rafale a pierdut în Elveţia, deci 22.

Nu au fost luate în calcul eliminările prin întocmirile de liste scurte, ci doar înfrângerile.

Despre eliminări, avem un top mai jos:

F-16

Sursa: Wikipedia Ro

F/A-18

Sursa: Wikipedia Ro

JAS-39 Gripen

Sursa: Wikipedia Ro

MiG-35

Sursa: Wikipedia

F-16, F/A-18, Gripen şi MiG-35 nu au ajuns în finală, în cadrul celei mai importante competiţii: cea din India.

 

 

38 Comments

        • ce-mi place fidelitatea ta,eu cred ca ar trebui sa suni la mikoian sa-ti ofere macar un tur al fabricii sau vreo 2 ore de zbor pe mig 35,o meriti

          • LOL Bravooo! Dar Romania Inedit ia bani deja LA GREU DE LA MOSCALI,
            Si-a facut vreo 3 conturi grase de cand tot face reclama la fieratania aia……insa MIG 35-ul si Su 27-le au avantajul lor, chiar am vzut un filmulet in ce conditii de fabrica astea doua avioane, linia de asamblare este foarte usor de asigurat, nu tu curatenie de farmacie, nu tu nu stiu ce robotizare, doar muncitori calificati si atata tot…..Cred ca pot sa il reproduca oriunde in China si Rusia iar in caz de conflict te trezesti nu cu 2, nu cu 5 fabrici de MIG si Suhoi in Rusia ci cu 50 -60! Ceea trebuie sa recunoastem e un mare avantaj……

            • nu,nu neg ca su 27,mig 29 au avantajele lor si mai ales rusii le-au facut,asa cum au putut,ptr nevoile specifice de la ei

            • Da pilotii, da pilotii cat costa?
              Dincolo erau mai ieftini..
              Deocamdata s-au dus zilele in care luai omu’ din unitate, faceai o luna de antrenament (intr-un caz bun) si erau trimisi pe linia frontului. Acu’ saracu’ pilot e academician in matematica, mecanica fluidelor, fizica zborului, fizica quantica (interpretarea rapoartelor radarului) si trebuie sa zboare pe un aparat de zbor care depaseste limitele fizice de rezistenta ale corpului uman.

              Concluzie: Produc 10 MiG 29KUB/zi si 10 piloti pe an. Daca va uitati la pozele din armata ucrainiana sau rusa o sa vedeti foarte multi piloti mai..”in floarea varstei” si putintei “pifani”

            • Alooo, Marius, Niko mai e unul in propria persoana, iar daca pentru tine fieratania nu reprezinta nimic, eu iti spun sincer ca acele prastii americano-europene mai au de invatat de la aviatia Rusa.
              Apropo (fara argumente) ca se stie clar T-50 este de 2 ori superior la amaratele de F-22
              Simplist, direct la subiect … acum astept scutul anitracheta american sa-si arate coltii (ma refer la pro americani)

              • Scuza-ma Kala dar ce stii tu concret despre T-50 de il declari de 2 ori superior lui F-22. Din cate stiu T-50 este inca in testari si nu a intrat inca in serviciul operational. Eu am cautat pe internet informatii despre T-50 si nu am gasit prea multe date batute in cuie despre viitoarele performante ale avionului. Daca stii mai multe te rog …..scrie.
                Inca ceva, amaratele alea de F-22 zboara de ceva vreme si sunt peste 100 dotarea USAF pe cand VVS inca nu are nici un T-50 in dotare. De fapt dotarea aviatiei ruse cu avioane noi merge foarte lent daca stam sa comparam cu perioada URSS. Poate stii cate Su-35 are aviatia rusa in dotare sau ca Su-34 abia intra in dotare. Deci Rusia abia isi permite sa-si cumpere avioane noi (o face cu taraita)desi avionele rusesti cele mai performante sunt la jumatate din pretul avioanelor concurente si am citit undeva ca 2/3 din flota de Mig-29 va fi retrasa in urmatorii ani (mothbaled parca asta era termenul). Cum o sa-si permita ei sa achizitioneze T-50 suficinte ca sa contrabalanseze cele ~180 de F-22 operationale?

                • “contrabalanseze cele ~180 de F-22 operationale?”
                  … Simplu 3 buc.F-22 la un T-50
                  cred ca paritatea e cat se poate de cinstita
                  … asa este, e un prototip … care deja demonstreaza superioriatatea … apropo si nu trebuie dovezi pe net date de compania Suhoi, se vede de la sine.

                  • Se vede de la sine?E frumos sa vizezi :). Si la viteza Rusiei de a cumpara avioane noi
                    probabil cu 3 T-50 o sa ramana multi ani dupa 2015 ( in cazul in care PAK-FA devine operational atunci). Deocamdata prototipurile au aratat publicului larg ca pot doar sa zboare, daca mai pot si altceva asta ramane de vazut.

                    • Bun doar zboara daca zici tu si totusi….De unde reiese superioritatea lui T-50??Ce inseamna “de la sine”?Vrei sa spui ca e de doua ori mai bun doar pentru ca e facut de rusi? Din ce am citit pe diverse forumuri (binenteles cu rezervele de rigoare) nici macar rusii nu sunt hotarati care va fi tinta lui T-50(sau nu vor sa spuna si aici este de speculat) si anume F-22 sau F-35. F-22 a mai aratat si altele, de exemplu ca in lupta de aproape poate fi doborat de aparate gen F-18 sau F-16 in ciuda tractiunii vectoriale. Probabil o sa-mi dai replica ca T-50 nu va pati asa rusine :). Astept sa vad inca pe ce te bazezi.

                    • Pai in primul rand datele acestea la avioane de tip F 22 sau T 50 PAK FA sunt secrete, in plus la T 50 PAK FA acumse scriu caietele de intretinere si nici producatorul nu poate spune cu exactitate ce si cand are nevoie pasaroiul, asa si F 35 la prima evaluare a Lockheed Martin trebuia sa necesite intretinere minimala viata demonstreaza insa ca nu este chiar asa…si acum programul F 35 are probleme din motive de cost si intretinere….deci ne vorbim prin 2018 incolo cate ore de mentenanta necesita T 50 si cate F 22-ul care inte timp va mai primi ceva echipament de la fatele mai mic si multirol F 35.

              • grija ,grija ca scutul antiracheta cu standard-urile sale, nu vine singur,vine la pachet cu baterii patriot si hawk si da ai dreptate ca t 50 e de doua ori superior la consumul in supercroaziera,pana se demonstreaza valabilitatea tehnologiei stealth la rusi,mai trebuie sa moara multi arabi

                • Acum si tu si Kala o dati la intors de nu se mai vede vartejul…..de abureala de unde ati scos-o ca T 50 e superior sau inferior?! De unde ati scos consumul in supercroaziera?! Sunt date care nici muscalii nu le stiu fiindca nu le-au testat!

                • Am auzit ca rusii nu prea sunt hotarati (sau nu prea erau) daca varianta finala a lui T-50 sa aiba motoare cu supercroaziera.

                  • Nu sunt hotarati sa le monteze de acum motoarele cu capacitate de supercroaziera dar pe SU T 50 PAK -FA de serie vor fi sigur prezente motoarele cu supercroaziera.

            • Eu am vazut niste filmulete in care se arata cum se fabrica Migurile si Sukhoaiele si m-a uimit cand am vazut ca avioanele rusesti pot sa fie facute si intr-un garaj daca are marimea corespunzatoare .
              Rusii au un fel de macara tip lift pe care ridica si asambleaza avionul .
              Cica rusnacii pot sa faca doua Miguri pe zi daca se intrebuineaza serios .

  • Din ce an va intra F35 in dotarea aviatiei militare japoneze?Cred ca nici constructorul american nu poate acum preciza data.La ce probleme intampina proiectul F35 nici nu este de mirare.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: