Terestre

TBT 8×8: Aftăr BSDA 2012. Plus altele…

Macheta TBT 8x8 cu Iveco

Deci, care este, avem iar text cu TBT 8×8 Iveco.

Articolul de zilele trecute, din Puterea, se pare că a fost doar versiunea demo, iar acum a apărut complet.

Iaca-l:

Compania Naţională ROMARM a purtat dis-cuţii avansate cu 29 de state pentru realizarea unor exporturi de armament şi tehnică militară, întâlnirile având loc în cadrul Expoziţiei Internaţionale dedicate Industriei Aeronautice, Apărării, Securităţii Naţionale şi Securităţii Private-BSDA 2012. Ulise Toader, şeful Departamentului Corp Control şi Comunicare din cadrul ROMARM, a declarat: “Expoziţia a fost profitabilă, deoarece ne-am întâlnit cu delegaţii din peste 29 de ţări. Am purtat discuţii cu peste 100 de firme româ-neşti şi străine. Între ţările care ne-au vizitat la BSDA 2012 se numără Serbia, Croaţia, Israel, Egipt, Liban, Algeria, Pakistan, Irak, Iordania, Turcia, Muntenegru, Republica Moldova, Argentina, Thailanda, Austria, Ucraina. De asemenea, am discutat şi cu India, Bulgaria, Canada, Franţa, Germania, Grecia, Madagascar, SUA, Elveţia, Rusia, Italia. Sunt firme interesate din toate colţurile lumii şi de pe toate continentele. Am vorbit despre cooperarea cu aceste ţări, despre colaborări, dar am discutat şi despre înfiinţarea unor companii în «joint-venture». Cu unele ţări am discutat despre transferul de tehnologii, mai ales în zonele ţărilor arabe care vor să colaboreze cu noi şi să transferăm specialişti acolo. În general, i-au interesat transportoarele, tancurile sau artileria. Au fost interesaţi foarte mult de partea armamentului uşor pentru infanterie şi luptă antiterorism”.
Ulise Toader a mai spus că, în urma discuţiilor purtate, 80% dintre ţările care au venit la târg vor încheia contracte cu diferite societăţi româneşti producătoare de armament şi tehnică militară. De asemenea, multe ţări au fost interesate să cumpere blindatul pe roţi TBT 8×8 sau puşca de asalt, ambele fiind în stadiu de proiect în ceea ce priveşte producţia lor.
“La acest târg am avut şi o vedetă: puşca de asalt care reprezintă un proiect în colaborare cu armata română. Este un produs nou care urmează a fi omologat anul acesta, când va fi finalizat proiectul. Cam toată lumea a fost interesată de aceas-tă puşcă, inclusiv armata română. Dacă va avea succes, produsul va intra în dotarea armatei. O altă vedetă a târgului a fost proiectul transportorului TBT 8×8 care se va face la Moreni. Am avut foarte multe discuţii şi despre celelalte maşini de luptă, SAUR 1 şi SAUR 2, care au fost omologate la Moreni. Multe ţări vor să le achiziţioneze sau să avem o colaborare pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea acestor produse. Au fost interesate firmele şi de anumite componente de artilerie, muniţie de artilerie, foarte mult s-a căutat muniţia pentru infanterie şi artilerie”, a precizat Ulise Toader, citat de Agerpres.
Blindatul pe roţi TBT 8×8 este un produs nou, care va fi realizat de Iveco, în parteneriat cu ROMARM, la fabrica de la Moreni.
Bogdan Bărbulescu, Director Digital Bit, a spus: “Firma Iveco a realizat un parteneriat cu grupul de firme ROMARM în vederea realizării în România a unui transportor blindat 8×8 care este un program strategic pentru armata Româ-niei. Este un transportor amfibiu cu un grad de protecţie foarte ridicat, asigurând protecţia oamenilor din interior şi rămânând amfibiu în acelaşi timp. În prezent, el este în testare de către armata italiană şi de US Marin Corps şi considerăm că prin acest parteneriat armata română are şansa să aibă în dotare unul dintre cele mai moderne vehicule. TBT 8×8 este un blindat pe roţi cu o capacitate de 11 persoane. Estimăm ca într-un an sau doi ani de zile să avem prima serie realizată, dacă Ministerul Apărării agreează soluţia propusă de noi”.
Pentru acest transportor blindat, Grecia a propus un parteneriat, fiind interesată de o colaborare în ceea ce priveşte camerele de luat vederi care vor fi instalate pe transportoarele TBT 8×8. Atunci când se va începe producţia pentru aceste blindate, România ar putea cumpăra din Grecia camerele video. În ceea ce priveşte societăţile româneşti producătoare de armament şi tehnică militară, cele mai multe ţări au fost interesate de Fabrica de Arme Cugir, Uzina Mecanică Cugir, Uzina Mecanică Mija, Carfil şi Tohan.

Sursa: Bursa.ro Via prietenul nostru MCM

35 Comments

  • Adica vazusi ca articolul despre TBT 8X8 a stranit discutii si te gandisi sa-l reiei ? 😛
    Problema armatei romane este ca tot timpul sunt fel de fel de proiecte care nu se materializeaza pentru ca sunt preferate materiale din import .

    • Nu bre, ia uita-te la amandoua. Ala primul, de la Puterea, e mai scurt. Asta pare a fi fratele mai mare.

    • Bre, primul articol era mult prea telegrafic.l-ai citit? asta in schimb e mai detaliat.ne mai lumineaza un pic.cu cine s-a discutat,care sunt proiectele care ii intereseaza,se doreste Saur 1 si 2,tancuri,artilerie.aflam ca Iveco a realizat un parteneriat cu Romarm.nu stiam ca SuperAV este in teste pt armata italiana; eu stiam ca intai vor schimba Centauro (lucreaza la prototip) si prin 2016 se apuca sa schimbe si Freccia.ma sperie ce spune ala:cum adica daca este de acord ministerul?pai nu si-au dat acordul pt acest parteneriat?

  • Bre partea buna in asimilarea noului proiect Iveco Super AV este ca va putea in dotare mult mai repede.

    Cum se spune in articol in 1-2 ani,sa spunem ca 2014 se pot produce noile TBT-uri,problema este alta :))).

    O sa avem bani sa le cumparam ??

    Asa cum Saur 3 mai era cum mai era,incepeau primele sa fie livrate prin 2016/2017 si mai era cum mai era.

  • Bine….iaca si offset-ul pentru F 16 daca cumva se va merge spre aceasta varianta de multirol…cumpararea in contrapartida al TBT 8×8 de catre USMC si US Army dar sincer nu prea cred in acest lucru ca va duce la o finalitate.
    Mai degraba o sa il exploatam noi cu italienii macare sa cumpere si firma de la Craiova si sa fabrice Aermachi M 346 acolo.

  • Solutia IVECO imi pare o solutie de compromis, adica sa imparta profitul cu Iveco si sa aiba o solutie mult mai repede livrabila si cu mai putine costuri de cercetare.

    Este posibil sa fie mici diferente intre specificatiile initiale ale MAPN pt. TBT si cele ale Iveco AV. De aceea se pune problema acordului MAPN. Este posibil si ca majoritatea componentelor sa fie de provenienta straina.

    Saur3, modificat in TBT a avansat cat s-a putut cu fondurile alocate dar cred ca fondurile erau insuficiente si rezolvarea anumitor probleme tehnice necesita mai multi bani si timp pentru cercetare. Mai simpla este apelarea la un joint-venture cu o firma straina, care are un concept mai aproape definalizare insa care probabil nu corespunde 100% specificatiilor si foarte probabil este nevoie si de configurarea unei linii de productie sub licenta, cel putin partiala.

    In aceste conditii, TBT nu mai pare sa ramana un produs autohton.

    Insa daca este vorba de un transfer de tehnologie mai evoluata si de un TBT cu caracteristici tehnice foarte bune, de ce nu?!

    • Bre, eu nu ma gandesc la aceasta varianta.recunosc, sunt limitat si nu am o imaginatie bogata si nu pot face o analiza corespunzatoare.ma refer la solutia italiana aleasa din considerente pur financiare.dar armata romana are nevoie de un transportor care sa ofere o buna protectie,mobilitate, putere de foc,posibilitatea de a-l configura in diverse variante si de upgrade-uri viitoare.din acest motiv SuperAV nu ar fi o solutie de compromis.este ceea ce ne trebuie.nu stiu cum ar putea sa nu indeplineasca specificatiile MAPN.in ceea ce priveste parteneriatul…pai la momentul semnarii intelegerii cei de la MAPN nu stiau?ca doar Romarm nu e companie privata si cineva din guvern a trebuit sa-si dea acceptul.aaa!dupa ce se construieste prototipul si il testeaza armata, MAPN va spune daca merg sau nu pe aceasta varianta( deci decizie politica).dar nu ar putea spune nu, produsul italian fiind “state of the art” avand ceva teste balistice efectuate.suntem in situatia Poloniei ( vezi achizitia avionului de antrenament 🙂 ) de a alege dintre produse “on the shelf” sau “on the paper”. produsele aflate la stadiul de idee nu se vand.doar cele palpabile,reale si testate.un avion are nevoie de ani buni pana intra in serviciu operational(5-7-…10 ani?)iar Polonia are nevoie de avion acum.ce ar fi daca noi am vrea Gripen NG iar pana apare am sta fara aviatie?fara a avea alte alternative
      iti explic si eu sa fie clar: Saur 3 si TBT 8×8 sunt 2 proiecte DIFERITE.
      1.Saur 3 (UA Moreni) a murit la stadiul de mock-up.nu a evoluat in nimc, nu a ajuns la stadiul de prototip
      2.TBT 8×8 (UA Moreni+UTI) este un program nou abia acestuia alocandu-i-se bani pt dezvoltare.noutatea e ca apare Iveco in parteneriat.
      3.cum Saur 3 nu exista am putea spune ca TBT-ul este cel de-al treilea proiect de transportor.
      o colaborare Romarm-Iveco ar fi benefica si unei dezvoltari ulterioare a Saurului 1 si 2 pt export
      si bre,nu poti sa schimbi pur si simplu motorul pe un avion (alte dimensiuni,alta greutate,alte caracteristici)fara a fi nevoie sa reproiectezi toata partea din spate a avionului.practic construiesti un avion nou.artificii tehnice sa iti iasa centrul de greutate unde trebuie,teste,bani(2 motoare)si timp…si abia apoi afli daca zboara sau se infinge mandru in harta.aici ti-a raspuns neamtu-tiganu: un avion se poiecteaza in jurul motorului sau daca ai macar idee ce motor pui.asta ar fi motivul tehnic.ar putea fi si unul juridica.ne stim daca avem voie sa facem astfel de interventii(motor, structura).ungurii nu isi vand mig-urile fara acceptul rusilor.

    • Ar fi tare s-o patim cu italienii, care sa se retraga la un moment dat precum in cazul Yak-130 si sa ne zica: bre, de-acuma fiecare incearca sa isi vanda propriul blindat. Ghici cine va reusi sa o faca!?

      • Pana una alta….daca reusim sa avem o baza de plecare si punem la comun fonduri pentru cercetare si aduna know-how este ok….
        Chiar daca italienii vand mai bine ca si noi produsul.
        Cu YAK 130 tare cred ca la nivel global au gresit ca s-au despartit de rusi cam amandoi au vandut acelasi numar de avioane si mai bine ramaneau parteneri.

    • Oricum nu cred ca se pune problema sa exportam noi vreodata TBT,poate doar sa producem ceva subanamble pe care industria noastra le poate asimila si pentru care italienii sa nu mai considere necesar sa isi bata capul.

      Oricum echipamanetele esentiale(blindaj,motor,CV,diferentiale,suspensii,electronica),o sa vina gata facute,noi doar le asamblam la Moreni,eventual facem si noi sasiul,butoanele de plastic,ceva optica bla bla,dar export…nop.

    • Ah, si am uitat sa spun ca-mi place ca Iveco are 12 locuri pentru trupa – e printre cele mai incapatoare! asa da!

    • acum inteleg de ce Bogdan Barbulescu lasa sa se inteleaga ca proiectul Romarm-Iveco nu e 100% sigur.va fi o decizie politica bazata pe interese personale.posibil sa se suceasca si sa vina cu propria viziune asupra transportorului,alt proiect.astept articolul in care sa dinamiteze actualul parteneriat.ceva de genul: “Tunul secolului in industria de armament”.mda, cunoaste in detaliu si daca s-a ragait in timpul deplasarilor dar nu pomeneste de vizita din Columbia.
      sper ca ministrul apararii sa fie alaturi de armata si industria de armament si sa nu renunte la colaborarea cu Iveco si la arma de asalt.

  • mie mi se pare o idee foarte buna colaborarea asta cu iveco
    nu voiam un tbt care sa fie si stanag 3,cred…si amfibiu in acelasi timp..
    dupa aia ,daca vin motorul transmisia ,ceva blindaj de la ei,noi facem cutia blindata…un tbt nu arre sasiu ,e constructie autoportanta,cel propus braziliei avea sasiu separat si boxer-ul nemtesc poate fi considerat semiportant
    daca tot fac tbt-ul asta cu iveco…tr 85 m2 ,varianta 2 a tr -ului avea motor de 1200 cai iveco(sau fiat military,care e cam acelasi lucru),sa dea drumul si tr-ului varianta 2,tun de la italieni (avem optiuni ptr ambele 105/120 mm),fac astia o turela noua ,pastreaza cutia blindata si gata
    dar sa vedem in primul rand mergand pe propriile roti tbt-ul iveco romanian made si mai ales cu insemnele unitatilor romanesti pe ele
    eu ma bucur enorm ca s-a decis sa se mearga cu iveco ,prima firma ce a facut chiulasa monobloc la camioane,cei ce au inventat common rail-ul(bine alfa romeo…dar e tot fiat,mercedes doar a intrat in proiect si bosch l-a fabricat)…in final taticii motoarelor,contrar a ceea ce cred fanii masinii poporului

    • as prefera ca in acest parteneriat sa construim doar carcasa SuperAV dupa specificatiile italienilor(blindajul de baza italian daca nu il putem face noi),motor MTU+transmisie ZF(avem parteneriat cu MTU 🙂 ) poate aceleasi suspensii(nu stiu ce folosesc italienii),sisteme optoelectronice autohtone(invitasera vreo 6-7 firme de profil in programul TBT).poate se vor indura de noi si vor oferi mai multe detalii.

      • eu sistemele optice,optoelectronice le-as face la noi,in limita posibilitatilor(cele ce se pot face),suspensiile ,organele mecanice(planetare,reductoare,diferential)as incerca sa le facem tot la noi(stam destul de bine la capitolul asta,din cate stiu cred ca se mai fac prin tara…,apropo ca anecdota un sofer de la noi de la munca a scos cu un camion de 17 tone,cu o singura axa tractoare un cap tractor volvo cu 2 axe tractoare si reductor,cu tot cu semiremorca impotmolit in zapada…acum ar fi de discutat,caci o punte autoblocanta sau semiblocanta iti da capacitati tot teren mai bune ,dar scade viteza si mareste consumul)
        oricum cum spuneam organele mecanice la noi,as incerca la maxim sa facem la noi echipamentele de tragere,cu sistemele de ochire,ghidare…dar si alternativa ptr a pune ce vor altii(alternativa nu pe hartie ,ci sa existe)
        cat despre motor eu as ramane cu iveco,daca exista cativa motoristi la nivel mondial foarte buni…iveco,fiat powertrain e intre ei si intr-o pozitie de top,la nivel de camioane,motoare diesel de pana 1500 cai iveco e mai modern decat mtu…
        mtu ,din prisma colaborarii are avantajul ca face motoare si ptr vapoare,mai tot tipul de utilaje,dar cum spun iveco mie mi se pare foarte bine
        apropo partea industriala grea a iveco se concentreaza in nord ,la granita cu austria ,de fapt a fost un fel de joint venture la inceput intre austria italia(unde se fac unele din cele mai bune arme de precizie ,munitii)
        oto melara,finmecanica,beretta …nu e numai hk si kmw

        • bre,MTU face motoare nu doar pt vapoare dar si pt locomotive,buldoexcavatoare,combine agricole,etc. si cele care ne-ar interesa pe noi adica pt ifv-uri,apc-uri,tancuri.faca motoare pt. industria de aparare,miniera,feroviara,navala si pt masini agricole.

          http://www.mtu-online-shop.de/index.php?id=54&L=0

          in industria de aparare tendinta e una: motoare puternice,cat mai compacte (necesita spatiu redus),cat mai usoare,cu un consum specific redus, imbunatatirea performantelor.
          citeam intr-o revista ca TBT-ul nostru ar primi motorul MTU 6V de 430kw(585 CP/2.300rpm).asta are 1.097*950*963 (L*l*H) si 920kg. cuplu maxim-2.200Nm/1.300 rpm si un consum specific de vreo 200gr/kwh (1.200rpm).
          cel de pe Boxer (8V) are 720CP e mai mare si mai greu dar luam spre comparatie noua serie 890:
          6V890: 750 CP -832*700*760- 610kg.Performantele sunt mai slabe.
          despre Iveco te las pe tine ca eu nu cunosc.oare ce pompa de injectie foloseste?ai nostri de la Roman plangeau dupa Bosch.cred ca a fost primul lucru importat dupa 1989

          marea majoritate a soferilor daca ar avea de ales intre un camion Iveco si unul MAN vor alege MAN-ul.alegerea vine din experienta lor dupa ani de soferie.e mai fiabil decat Iveco e facut sa munceasca si nu e scump la service ca un Volvo spre exemplu.
          te cred ca un camion scoate din zapada un tir…dar nici ala nu sta degeaba,il ajuta pe cel ce trage,patineaza dar cand prindde un pic de aderenta ajuta la tractiune.e un efort combinat.vezi ca sunt pe youtube niste filmulete cu un DAC militar dar aflat in Ungaria si scoate din noroi un tractor.cand ramane DAC-ul e scos de 2 tractoare
          stii ca MTU are fabrica si in USA? 🙂 e prezent si in proiecte militare

          • Bre stai asa,ce treaba are camionul MAN si camionul Iveco in discutia asta?

            MAN este alt mare motorist,fac si ei motoare industriale bla bla.

            Dupa cum se vede proiectul Iveco AV vine la pachet cu un motor Iveco,cam asta este situatia,daca nu ne convine ori ne facem noi un proiect al nostru cu motor MTU ori platim costurile de de R&D pentru un Iveco AV cu motor MTU.

            • deoarece s-a adus in discutie motoarele pt camioane(altele decat MTU sau Iveco) situatie in care Iveco ar fi in top. So:
              1.parerea mea, si am tinut sa explic asta, ar fi ca nu e adevarata afirmatia.de aia am vorbit de MAN(fiind tot neamt).si ar mai fi in top Volvo,Scania,DAF,Mercedes :).
              2.nu stiu ca MTU sa motorizeze vreun camion.doar daca Mercedes beneficiaza de colaborarea cu MTU lucru de care nu sunt sigur

            • am uitat;
              nu stim ce anume presupune parteneriatul cu Iveco.nu se stie nici care e configuratia finala cu care Bae participa la programul USMPC.pt programul GCV american , Bae propune motor MTU, General Dynamics la fel.al III-lea participant are un produs in colaborare cu KMW&Rheinmetall adica Puma IFV care are tot un motor MTU 🙂
              mai asteptam.cu siguranta vom afla si alte noutati

          • corect,dar am spus ca mtu face motoare ptr mai tot tipul de utilaje,deci se intelege ca si ptr combine samd,doar nu am vrut sa ma insir
            pai ,pai tocmai fiat ,iveco…(care e in teorie e italian si de aici prejudecatile)folosesc bosch,si la pompe si la injectoare…
            acum parerile camionagiilor sunt subiective,am intalnit o gramada care daca scrie pompe duse e bun,dar nu au habar,sau nu au habar ca pompa lucas ce lucreaza la 1700 bari e facuta in franta si una common rail la 1350,e facuta in germania si aceeasi common rail la 1800 e facuta in italia
            daca magirus e austriac,e bun ,daca e cu iveco nu
            Iveco diesel engines: HP vs. RPM: Iveco Motors NEF, Cursor, SOFIM …
            http://www.powertechengines.com/IvecoIndustrialEngi... – Traducir esta página
            21 Sep 2004 – Iveco, Iveco Motors. … INDUSTRIAL ENGINES from IVECO MOTORS …. For almost thirty years, Iveco industrial and marine engine and power …
            acum bine cu una cu alta ,m-ie indiferent sa fie mtu sau sa fie iveco,numai ca nu cred sa accepte sa puna astia pe el,la astia ma refer la iveco ,un mtu si sa-l faca in romania
            atunci,ei ce castiga?
            ce cred eu?
            ca o sa faca cutia blindata si unele organe mecanice in tara,la fel asmblarea finala,in schimbul intrarii italienilor in actionariat si asa sa ii intereseze si pe ei(ar avea de castigat ,prin prezenta pe piete nu prea traditionale ptr ei),armamentul si unele sisteme de ochire,sau mobilier interior la fel se pot face la noi(sa nu sara cineva sa spuna ca nu punem sifonierul in tbt,nu la asta ma refer)
            acum ,sa-i dea drumul ,sa vedem ceva fizic

            • consider ca motoarele nemtesti sunt state of the art dar exista si o doza de subiectivism in ceea ce ma priveste, un pic filogerman si consider ca oricat ar trage ceilalti nu vor ajunge la nivelul nemtilor.preferintele mele sunt formate de mult.greu sa mai schimb ceva
              mi-a placut SuperAV de cand l-am vazut dar motorul…nu stiu.cu siguranta ca Iveco a crescut, fac motoare mult mai bune.dar raman un admirator al tehnicii nemtesti.si diesel-ul de pe camioanele Mercedes ar fi fost slabut acum vreo 12 ani dar a evoluat.spun asta fiindca MTU ar avea legatura cu Mercedes(motoarele MTU ar fi la baza motoare Mercedes ,fara a fi sigur de asta)

              • iti respect parerea,preferinta…cu toate ca nu o impartasesc,cum tu te declari filogerman,eu sunt filoitalian si parerile mele sunt putin subiective,la fel ca ale tale
                eu sunt superfan alfa romeo,beretta,iveco
                ptr mine motoarele nemtesti nu sunt cu nimic peste cele italiene,poate depinzand de perioade in timp,au fost egale,daca ar fi sa spun ,ar fi varful piramidei(cele mai bune si tehnologizate,ma refer la motoare cu ardere interna)intre constructorii de motoare
                mie mi se pare o idee foarte buna,a astora de la iveco,de a folosi subansamble,motoare derivate din productia civila si adaptate,imbunatateste,ieftineste enorm logistica
                la costuri de intretinere,armata romana sa opereze o flota destul de mare de tbt’uri din astea noi,va avea numai de castigat
                la un tab 79 din astea cu motoare de saviem,oare cum faceau intretinerea,la 5000-10000un schimb de ulei,la unul de iveco e la 30000
                apropo motoarele ce folosesc common rail ,au o pompa de injectie mult simplificata…care in momentul defectarii costa cam de trei ori mai putin ca una cu injectie directa conventionala
                contra ,rampa comuna ,costa destul de mult,la fel injectoarele,dar e foarte dificil sa se strice toate deodata

              • Bre, eu pe un Flexicam Stealth II nemtesc aveam motoare electrice pas cu pas italiene. 🙂 Si italienii astia nu au vrut sa ne spuna la telefon cum sa ajungem la un rulment pe axa Z, iar trimiterea la ei si schimbatul fara ca noi sa vedem cum se face, costa o suma… mare. MARE! 🙂

                • corect,dar banuiesc ca vor da vreo garantie la ele..la tbt-uri ma refer,sau macar le vor face reparatiile aici in tara…si aici iar avantaj iveco,fiindca e derivat din productia civila

                • si asta cu mmade in germany ..acum e mai mult o fabula,din moment ce robert bosch are o gramada de fabrici prin italia si magnetti marelli sau italdesign sun germane

      • Carcasa s-ar putea face,nustiu daca si blindajul.

        Motorul..poate la UCM Resita,dar cel mult asamblare nu cred io ca nemtii ar fi de acord sa acorde licenta de fabricatie a unui astfel de produs ce implica inalta tehnologie unei firme rusesti,apropos Iveco Super AV asta foloseste un motor nemtesc sau italienesc?

        Cutia de viteze nu stiu unde ar putea fi asimilata,recunosc ca nu prea cunosc multe despre facilitati de productie pentru cutii de viteze de acest tip in tara noastra,se produc dalea mici la Pitesti,la Craiova parca ?si mai era o fabrica pentru CV dastea mari,de fapt nici nu stiu daca mai exista o astfel de intreprindere unde sa asimilezi un astfel de produs.

        Amortizoare&alte mantocarii gen diferentiale,reductoare poate daca au producatorii lor o facilitate prin Romania,dar putin probabil ca pentru cateva sute de repere sa relocheze productia.

        Optica,butoane,poate o mitraliera,baterii,cauciucuri&alte nimicuri da este posibil sa se faca in tara.

        • The Superav is powered by an Iveco Cursor 13 6L turbocharged multifuel diesel engine coupled with a ZF 7HP902 gearbox (seven forward and one reverse).
          “The Superav 8×8 is an amphibious armoured personnel carrier (APC) developed by the Italian company Iveco Defence Vehicles.”

          The engine develops a power output of 500-560hp. The power to weight ratio of the vehicle is 21.5hp/t. The engine and driveline were derived from the combat proven Centauro vehicle family to deliver the benefits of a COTS production system.

          The Superav has a maximum on-road speed of 105km/h. The high fuel and onboard water capacity allow the vehicle to operate across significant distances. The vehicle can travel 500 miles on terrain and 40 miles in amphibious mode.

          The hydraulic-powered independent propellers enable the amphibious operations up to a sea state of two. The central tyre inflation system and run-flats fitted on the vehicle provide tactical mobility and terrain accessibility.

          The hydro-pneumatic and independent suspension allows the driver to adjust the ride height, tilt the vehicle during loading and unloading, stage

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: