Terestre

Tancurile M1 Abrams ar putea fi remotorizate cu MB883 Diesel

Abrams Diesel

Abrams Diesel

Armata americana da semne de schimbare in ceea ce priveste motorizarea tancurilor Abrams, acestea avand sanse mari sa fie propulsate de un motor diesel german.

Tancurile M1 Abrams dispun in prezent de turbina pe gaz AGT 1500 care furnizeaza o putere de 1500 cai putere, insa recent a fost testat un astfel de tanc cu motorul diesel german MB883 care scoate 1630 de cai putere.

Testarea a starnit interesul specialistilor americani. Pe langa plusul de putere, motorul german este mai compact si are o resursa de exploatare mai mare decat AGT 1500.

Mai mult, MB883 este mai economic cu 50% comparativ cu turbina americanilor, fapt ce va duce la necesitate unor rezervoare mai mici pe tancurile M1 Abrams.

In plus, principalul neajuns al tancurilor Abrams, amprenta termica mare, va fi eliminat, reducandu-se astfel usoara detectie si comoda ghidare a armelor de precizie impotriva tancurilor americane.

Mai exact, cu motorul diesel german amprenta termica a lui M1 Abrams scade cu 300%.

De asemenea, a fost redusa si amprenta acustica – tancul american Abrams fiind cunoscut drept unul foarte zgomotos, cu mari probleme de a realiza ambuscade.

Pe langa motorul MB883, tancul cu care s-au efectuat testele a dispus de un nou sistem de protectie impotriva armelor de distrugere in masa si de senile noi Dhiel – cu o durata de viata in exploatare crescuta, dar si cu greutatea redusa.

Prototipul urmeaza sa fie supus unui set de teste, urmand ca la final sa se ia o decizie asupra moficarii parcului american de tancuri Abrams.

Sursa: DefenseMediaNetwork

 

– Iulian Iamandi –

17 Comments

  • Asta cred ca este razbunarea suprema a industrie germane pe americani ca au split-uit programul Leopard2/ Abrams si fiecare a luat-o pe alta cale.
    Acum s-au intalnit – tun 120 mm luat de la Rheinmetall
    – motor luat de la nemti
    – senile nemtesti
    Carcasa proprie.
    buna ideea de split-uire, adevarat “cost reduction”

    • Senilele nu sunt nemtesti, sunt fabricate de FMC Corporation, Diehl s-a smiorcait prin 1988 ca senilele lor nu au fost selectate.
      M256 va fi inlocuit de M360 conceput si fabricat de Watervliet Arsenal
      Despre motorul diesel mai au multi de spus cate ceva, iar MTU nu sunt singurii ofertanti; Caterpillar au si ei ceva de zis, chit ca General Dynamics are o relatie destul de lunga cu MTU producand sub licenta motoare pentru Merkava.

      Acum amprenta acustica mai redusa…am mari indoieli despre acest lucru, turbina respectiva nu este nici pe departe zgomotoasa. Consumul este cu mult mai mic, dar in momentul de fata un AGT1500 este mult mai usor de mentinut decat un motor diesel. Practic daca turbina nu necesita reparatii capitale o poti mentine/repara cu 3 scule care impreuna costa sub $100 si un instrument de diagnosticat care costa in jur de $3.000. Se fac tot felul de analize cost/benficii care vor continua pana prin anul fiscal 2015. Deocamdata nimic nu este cert.

      • Cred ca si daca va fi o inlocuire va fi una graduala pana la epuizarea vietii turbinelor existente pe Abrams.
        Si diesel-urile stim si noi inginerii si utilizatorii ca nu sunt chiar ieftine dupa un anumit numar de km parcursi.

  • dupa cate vad din ce in ce mai mult armata americana invata de la rusi.
    rusii nu au futurisme, si se pare ca au dreptatea si realitatea a fost de partea rusilor, t-90 un tanc mic, usor, versatil, si indistructibil

        • Flota de vehicule tactice a DoD nu mai foloseste motorina de ani buni. Foloseste JP8 (un fel de carburant de aviatie care este considerat ca si motorina a fi “heavy fuel”)care este mai ieftin cu 10-15 centi per galon (1 galon = 3,88 litri. Oricum la ora actuala numai AH-64 consuma mai multe fonduri de operare si mentenanta decat un M1.

      • in comparatie cu M1, da e indestructibil, si probabil nu ai vazut ce sa intamplat cu ele in irak.
        As fi tare curios sa vad daca ai curaj sa zici care e mai rezistent intr-un razboi, mai ales in zonele cu nisip.

        • Da sigur asa sunt, indestructibile fata de M1 mai ales in zonele cu nisip.De fapt T-90 la un tir sistinut executat cu aruncatoare de castraveti chiar n-are nici o problema daramite la IED-uri facute din curmale inseriate prin zonele cu nisip.

        • De fapt Kala este o problema cu tancurile aste mici si “indistructibile”. Sunt atat de mici ca daca paseste o camila pe ele le aplatizeaza si mai tare.

  • Parca era in faza de pre-productie si o versiune de 1850 CP.

    Oricum, turbina e perimata. Ideea din spatele utilizarii ei, anume ca sharjezi la sabie contra inamicului si-l calci pe cap inainte sa se prinda nu prea mai tine. Acum e mai important costul pe termen lung si simplitatea logistica, deoarece, asa cum zicea un mare om, mare caracter, dusmanii vin si pleaca, dar facturile sunt lunare…

  • si pentru ca e criza si facturile-s lunare, in curand vor scoate varianta pe GPL. Sau vreo lectica blindata, pe care sa le-o care in spate “aliatii” ­čśÇ

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: