Aviaţie

Suhoi T-50 in testele finale

Avionul rusesc de vânătoare din generația V, Suhoi T-50, a intrat in testele finale. Anunțul a fost făcut într-un raport al companiei Suhoi, anunță Interfax.

Suhoi T-50

Suhoi T-50

La finalul lunii Mai, adjunctul ministrului Industriei și Comerțului, Oleg Bocharov, a declarat pentru agenția de presă Interfax că industria este gata pentru producția de serie a avionului de luptă Suhoi T-50.

Pe 24 Mai, ministrul rus al Apărării, Serghei Shoigu, a anunțat că livrările de T-50 vor începe în anul 2019.

Avionu T-50 a fost dezvoltat în cadrul programului PAK FA. T-50 a efectuat primul zbor în luna Ianuarie a anului 2010 și a fost prezentat publicului la show-ul aerian MAKS-2011.

Simultan cu dezvoltarea avionului de vânătoare de generația a V-a, a inceput dezvoltarea unei noi infrastructuri de sprijin precum și o serie de arme de aviație (inclusiv cele locate în compartimentul intern).

Se preconizează că testele finale cu Suhoi T-50 să fie completate în cursul acestui an.

 

Sursa: Lenta

Iulian Iamandi

21 Comments

  • Pai ce teste finale cand ei n-au terminat motoarele?
    Apoi daca ne uitam mai atenti la declaratia aia – ” Oleg Bocharov, a declarat pentru agenția de presă Interfax că industria este gata pentru producția de serie a avionului de luptă Suhoi T-50.” – pai o fi pregatita industria da` sa vedem daca si ministerul apararii il comanda ca e vorba de bani…

    Meanwhile – americanii cu avionul ala “prost” (F-35) n-au scos decat vre 250 de bucati pe usile halelor de asamblare…

    • bine punctat, de zece ani tot e in teste, problema motorului nu e nici pe departe rezolvata, ultima data, prin 2014 din cite-mi amintesc, a luat foc motoru si pilotul abia a scapat cu viata, astea sint simple anunturi propagandistice, zi de zi rusii tot mint fraierii ca vom face vom drege veti vedea chiar maine pregatiti-va etc….
      vorbe-n vint.
      americanii au construit 300 de F35 intre timp.

      • Sa nu mai vorbim de motoarele alea scoase afara ca la Gostat/SU 35 care arata o ditamai semnatura IR si se cam usureaza pe ea de semnatura radar, cu toate ca rusii il descriu drept stealth in cartea tehnica si in propaganda de zilnica.

        De multumirea partenerilor indieni in acest program si de laudele acestora fata de reusitele rusesti, nici nu cred ca mai are rost sa mai amintim. Davai ceas, davai palton!

      • Sigur ca da….F35 268 de avioane de preserie….la rusi o sa fie aceeasi poveste doar cu o curba de invatare mai putin pronuntata…nu e usor sa faci un stealth. Su T50 PAK FA o sa fie bun dupa ce se va incheia cu primele 24.
        Si F35-ul mai are nevoie de noi kit-uri, asa si avionul rusesc o sa aiba nevoie de motoare noi….
        Inca poate sa iasa bine sau sa iasa ceva la nivel de Typhoon ca stealth cu o intarziere de 12 ani.
        Vom vedea….

  • Nu va inteleg…nu au facut rusii avioane bune?Mig 17,21,29,31,Suhoi 27,25 sunt avioane super,iar industria aviatica militara rusa a supravetuit crizei postsovietice cu ajutorul exporturilor consistente..ce va face sa credeti ca nu ar face un avion bun?

    • Te referi la Mig21 care a avut primul zbor in 1956 si care a intrat in dotarea RoAF in 1962? Stii ca asta era acu 55 de ani nu? :)) Legat de Mig 29 s-a discutat mult pe aici, ar trebui sa te intrebi totusi de ce polonezii zboara la ora actuala 38 de Mig29 cot la cot cu F16. Probabil de cretini, nu stiu ei ce stiu romanii.

    • @Calator Astral -te-ai intrebat vreodata cati piloti au intrat in sicrie dupa ce Starfighter-ul american le-a spus pass la capitolul pilotare? Fa un exercitiu de logica MIG 21 vs. F 104 Starfighter-ul contemporan si ai sa vezi cat de bine iese tehnica americana…..ne place sau nu noi am ales F104 sovietic spre modernizare in detrimentul F16-lui rusesc pe care nu am avut bani sa il trecem printr-un MLU…

      • Banuiesc ca te referi la F-104 germane. Care au cazut pentru ca nemtii incercau sa-l foloseasca in rolul de vanatoare-bombardament la altitudine joasa. Misiune pentru care F-104 nu a fost proiectat. Prin alte parti rata accidentelor a fost mult mai redusa.

        • @Dan Banan -daca vrei exemple mai pot da si altele, in razboiul India Pakistan -MIG 21 a iesit castigatorul acelei lupte, cu toate astea sa afirmi cum am mai auzit pe unii ca MIG 21 este sicriu zburator este cale lunga.
          La fel si cu F 104 G – problema nemtilor era ca ei se obisnuisera cu avioane manevrabile ceea ce F104 nu era nicicum cu aripile alea scurte si cu acel profil aerodinamic.

  • nu nu, ma refer la Migurile noastre 21 pierdute recent, in ultimii douazeci de ani, la ele ma refer, la cele 30 de epave prabusite care-au omorit piloti de valoare. Sicrie zburatoare. Cit despre Migurile 29 abandonate de RoAF ce pot spune… de erau bune de ceva fii convins ca nu putrezeau acuma, zburau, ca n-or fi toti cretini in Statu Major, au facut si ei niste analize si-au zis in concluzie “lasa-le Doamne iarta-ma, ele mai lipseau”. Un singur F16 second-hand din astea achizitionate de la portugheji le distrugea pe toate Mig21 si 29, le ridiculiza.

    • Da…Calator Astral -la Statul Major s-au perindat doar genii, bine ca am scapat de ele, nu ca fraierii de polonezi care le mentin pe parciurile alea de MIG 29 zburabile si operationale.
      Tu chiar crezi ca Statul Major este cel care ia decizia de a mentine un echipament in functie sau ai o vaga impresie ca s-ar putea sa fie politicul la mijloc?
      Mai analizeaza!

    • “Un singur F16 second-hand din astea achizitionate de la portugheji le distrugea pe toate Mig21 si 29, le ridiculiza.” – Ei mama, asta da cafteala astrala :))) Mai, io zic ca cu un singur F16 “din astea achizitionate de la portugheji” ajungem si ii infigem racheta in freza la Putin fix in Kremlin, si pe drum doboram si tot ce mai au rusii prin aer, inclusiv paserea cerului ruseasca :)))

      Auzi prietene, dar “Migurile noastre 21 pierdute recent, in ultimii douazeci de ani” cand fura fabricate? Nu e tot Mig21 ala care a avut primul zbor in 1956? Sau o fi ceva Mig21 de generatia a 6-a de care vorbesti tu?

      “le distrugea pe toate Mig21 si 29, le ridiculiza” – oh boy ai un mod de “esprimare”… :))))))))))

      • da, spun lucrurilor pe nume, nu te uita in urma, fara regrete, bine ca scapam de shtifturile alea, ne echipam cum putem, cu banii care sint, alegerea F16 e cea mai buna, ne deschide calea spre F35.

  • Mariuse hai sa incheiem acest subiect uite ce zice vice-amiralul Plaviciosu, du-te direct la minutul 58, exact discutia noastra, vei vedea ca zice la fel ca mine, cuvint cu cuvint, emisiune de acum citeva ore doar

    • Betie de cuvinte….tot respectul pentru viceamiral dar daca ma uit la dotarea Fortelor Navale Romane nu prea imi mai vine a respecta faptul ca militarii au dotarea din anii ’90.
      Acum pana la exagerarea ta ca un F16 MLU face praf o intreaga escadrila de MIG 29 A mie imi tare da cu virgula, si cred ca ar trebui sa te mai uiti si in luptele simulate contra MIG 29 ale Luftwaffe ca alea nu s-au facut degeaba.
      Matematic un F16 MLU in cel mai bun caz poarta 6 AIM 120 AMRAAM cu un PK de 0.58 rezulta intr-o zi buna ca ar dobori poate 4 MIG 29 ramanand sa angajeze alte 8 in WVR unde orice avantaj al F16 MLU inclusiv AIM 9 X nu prea exista, deoarece si MIG 29 A are vizor integrat si R73 racheta puternic manevriera si cu un cap infrarosu foarte bun si eficient.
      Mai merita sa mentionez ca F16 nu mai are decat 2 rachete IR in cazul in care ar cara 6 AIM 120 AMRAAM?
      Deci o probabilitate de 5:1 pentru F16 cu un confidence level de cat? Wishfull thinking….asa-i cand bravezi si exagerezi.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: