Aviaţie

Succesurile programului F-35 forteaza modernizarea AV-8B Harrier II USMC

US Navy (USN) Aviation Fuels (Purple) and Plane Handlers (Blue) Sailors fuel a US Marine Corps (USMC) AV-8B Harrier II, Marine Attack Squadron 214 (VMA-214), Blacksheep, Marine Corps Air Station (MCAS) Yuma, Arizona (AZ), prior to launch from the USN Tarawa Class Amphibious Assault Ship USS PELELIU (LHA-5). PELELIU is currently underway in the Pacific Ocean conducting carrier qualifications.

Purple and Blue realimenteaza un AV-8B Harrier II USMC apartinand VMA-214 Blacksheep pe USS Peleliu (LHA-5) clasa Tarawa

Jupanii de la Batalionul 307 Infanterie Marina studiaza diferite variante posibile pentru extinderea duratei de viata a avioanelor de asalt AV-8B Harrier II pana dincolo de 2030.

Aoleu.. iar am incurcat etichetele! E vorba de U.S. Marine Corps! Care are! 🙂

Asa. Mai departe: cica data de pensionare era stabilita pentru anul 2015, apoi deadline-ul a fost mutat pana pe 2027, decizia – evident – fiind influentata de intarzierile de care ne bucuram cu sadism ale programului F-35, cu durere pentru iepurasii plutitori fiind versiunea F-35B Lightning II.

Conform vicepresedintelui pentru una-alta pe la Boeing (support and armaments) Julie Praiss, se pune problema instalarii pe Harrier II a Link 16 si echiparea acestor avioane cu rachete aer-aer AIM-120 AMRAAM, precum si sisteme de detectie, afisare a informatiilor pe HMD, etc, la final Harrier II putand fi echipat cu senzori moderni compatibili cu radarul Doppler de la bord.

Harrier II al USMC a intrat in serviciul operational in anul 1985, iar in prezent SUA mai dispune de 121 AV-8B/+.

In Noiembrie 2011, americanii au cumparat aparatele britanice Harrier II GR9 – mai putin doua expuse la muzeu – cu 180 milioane de dolari. Avioanele britanice vor servi ca sursa pentru piese de schimb.

Sursa: Lenta

 

– Iulian Iamandi –

 

11 Comments

  • Lasa ca se poate au mai facut-o o data si britanicii cu Blue Vixen, radarul care este tatal celor de pe Typhoon si Gripen….
    Nu stiu cum sa spun dar imi pare ca Perfidul albion o sa aiba o problema cu portavioanele…..( a cata oara) Daca F 35 B se amana o sa le trebuiasca catapulte sau MIG 29 K LOL sau poate Sea Gripen !!! Sau Rafale M?!
    Eu unul ma bucur de “succesuri” – ca tot canta cineva pe aici prhodul generatiei a 4-a prin 2020….se pare “decesul”ca se amana pana la o data ulterioara 2030?! sau or sa existe in paralel?
    Apropos cum de mai exista azi in dotarea fortelor aeriene generatia a 3-a cu a 4-a? Nu este tot un salt tehnologic urias?

  • Nu te lua de 307 ca ne suparam. Io n-am facut misto de oamenii tai, nu te purta ca un magazioner de RATB. :p

      • Ce simpatic e el, cica de luni de zile nu a mai facut nimic (ca si cum ar mai conta, la cate a zis pana acum) dar te jigneste pe tine, bate apropos-uri la parteneriatele noastre media si la impartitul de stickere cu “Eu citesc Resboiu”.

        • Lasa bre, ca-s obisnuit sa ma muste lumea. Cainele meu a facut-o de mana, restu’ de cuor. Adevaru’ e ca-l am si mare, au unde sa muste. Da’ stii vorba aia, “cainii urla, ursu’ trece…”

  • Da si nu. AV-8B au ceva resursa ramasa si renuntarea asa devreme la ele nu e fiabila. Asa ca mai raman. In schimb ce va iesi rapid din dotarea USMC va fi F-18 C/D careia ii expira resursa. Aici intervine F-35, cu toate ca programul a intarziat.

    • George nu tot cu alte F18 le inlocuiesc ? 🙂
      http://www.bloomberg.com/news/2010-09-28/boeing-receives-5-3-billion-u-s-navy-order-for-124-f-a-18-fighter-jets.html
      f18 inca se fabrica pentru marina, ma rog in versiunile noi, nu doar jammerul
      si are boeing si ceva program de upgrade structural la f18c/d, container stealth de armament sub burta si acoperire cu ceva material absorbant radar, rezervoarele conforme a la f16-le evreiesti, plus upgradele la motoare si electronice, cam aceeasi retzeta ca si la f15 silent eagle

      • Super Horneturile sunt doar pentru US Navy nu pentru USMC. F18 C/D si AV-8B vor fi inlocuite cu F-35 B plus un numar F-35C care sa le permita pilotilor de la USMC sa opereze de pe portavioanele mari ale US Navy.

        • Asta este ce se vrea acum de la F 35|B dar o sa vedem cat de mult le va afecta planul USMC si USAF Si USN restrictiile bugetare, tare am impresia ca o sa ramana in serviciu Super Hornet-ul si Advanced Super Hornet-ul….stiu ca pe hartie sunt cam aproape la fel de scmpe dar o sa vedem pretul de cost si exploatare real al lui F 35 peste cativa ani cand va fi in dotare.

          • cea mai onorabila (si posibil sa se intample) cale de iesire ar fi renuntarea la actualul X-35 si reinceperea unui nou program de fightere separat pt. fiecare serviciu dupa modelul care a generat seria de succes a “teen-fighter”-elor in urma esecului F-111. Ca aceste noi avioane vor fi pilotate sau nu, ramane de vazut.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: