Aviaţie

SUA vor cumpara din Elvetia avioane F-5 Tiger

S.U.A. va cumpăra douăzeci și două de avioane de vânătoare din Elveția, o țară care dorește să își modernizeze propria aviație militară.

F-5 Tiger, Axalp 2011

F-5 Tiger, Axalp 2011

Reprezentanți ai U.S. Navy au discutat în vară cu Armasuisse (agenția elvețiană care se ocupă cu comercializarea produselor militare) despre avioanele F-5 din dotarea aviației elvețiene și urmează să semneze un contract imediat ce legiuitorii americani vor aproba bugetul apărării pentru anul 2020.

Președintele Donald Trump dorește pentru Pentagon un buget de 718 miliarde de dolari, buget care să cuprindă cele 39.7 milioane necesare achiziției celor 22 de F-5 cumpărate de Elveția din 1978.

Adică să le răscumpere, pentru a le folosi în antrenamentele de luptă în rolul de avioane agresor.

Elveția încearcă de ceva ani să achiziționeze avioane de luptă noi, însă votanții s-au opus în 2014 unei comenzi în valoare de 3.1 miliarde de franci elvețieni (3.2 miliarde de dolari) în urma căreia această țară ar fi putut cumpăra avioane Saab Gripen.

În prezent, Elveția dorește să cheltuie aproximativ șase miliarde de franci pe avioane de luptă noi.

Iulian Iamandi

10 Comments

    • Si eu cred ca F 18 Super Hornet e cel mai probabil castigator. Rafale e prea scump, Typhoone prea scump Boeing-ul trebuie sa mentina linia deschisa si de ce nu sa vanda in statele de granita sau neutre.
      Si la noi peste cativa ani va fi unul dintre candidatii la un nou contract de multirol.
      Totusi eu cred ca la noi F 16 V block 70 va fi favoritul sau asa ar fi logic ca sa ai cat de cat compatibilitate intre cele 2 variante de F 16.

      • https://www.mapn.ro/rapoarte/rap_activitate/raport_activitate_in_2017.pdf

        La pg..8 zic ceva de inca 36 de F-16 Viper, hai sa spunem inca 32 de F16V, (poate ca cineva a incurcat MLU cu Block 70..) cel mai probabil sh.

        Adica inca doua escadrile de F-16, ceea ce a e cam lame..o escadrila de F-16 C/D pe la 7.000 ore zburate, modernizate si cu resursa prelungita la 12.000 de ore e ok ca solutie stop-gap prin 2025, dar a doua escadrila de F-16V o sa ne fie ca un bolovan de gat, armata are alte lipsuri de astupat, a treia escadrila a RoAF trebuie sa fie de F35

        • Toate celelalte escadrile trebuie sa fie F35. Dacă comandam anul viitor F35, probabil îl primim în jurul anului 2030.Actualele F16 vor fi probabil scoase din uz, în jurul anului 2040.Dacă mai vrem alte avioane, în afara celor 17 aparate F16, pentru maxim 10 ani, pana ce am primi F35, am putea închiria F16 de la americani asa cum au procedat în trecut și italienii.

      • De ce sa nu fie câștigător F35 care este un aparat de generația 5?Obligatoriu trebuie optat pt FA 18 deoarece acest avion este deja în dotarea aviației militare elvețiene? Polonezii care au deja 48 aparate F16 au optat acum pt 32 aparate F35A și nu pt F16 V. Dacă vrem sa ne limitam la misiuni de politie aeriana atunci F16 este super ok. Dacă vrem și misiuni reale de lupta. Dacă vrem un avion care sa fie egalul lui SU35 și Su57, atunci trebuie sa optam pentru F35.

  • Sa vina sa le dam noi MIG – uri, ca avem destule si ei sa ne dea F 16 ,le dam 30 MIG -uri pe 10 F 16 ,le dam si tunuri ,tancuri sa se antreneze sau sa le dea aliatilor gen YPG……Nu e pacat sa le dam la fier vechi..

    • Cere si tu o escadrila nu te teme,ca au de unde.Refertor la cele 22 aparate,la baniia stia parca erau bune si pentru noi de antrenament,supa o modernizare minora.

        • @ Sorin erau pe naiba, la noi se facea trecerea pe F5 Tiger si LanceR-izarea lui in decurs de vreo 3 ani apoi il mai foloseai 8 si iarasi nu ami aveai ce zbura.
          Nu merge inlocuirea LanceR-ului cu alt LanceR – iti trebuie ceva nou cu care sa te desprinzi de toate limitarile date de acei ani de proiectare.
          Aici F 16 MLU este clar mult mai bun si mai actual.
          Stii bine ca am fost impotriva F 16 MLU dar acum sunt ale noastre, alea 12 si alea 5 cand or veni inchid gap-ul dat de existenta a tot mai putine LanceR-uri.
          Acum pentru noi se pune problema daca am putea sa avem un aviuon de tip LIFT ex. Boeing SAAB TX / FA 50 Golden Eagle pe care sa il zburam alaturi de F 16 MLU pentru urmatorii 10 ani si apoi sa fie tot mai pregnant folosit ca trainer supersonic. Sau varianta a 2-a prefarata de MApN daca or fi bani inca 36 de avioane F 16 V (asta vor ei, eu parca as merge pe Gripen E/F) din ratiuni tactice si de costuri. Aviaonele astea o sa fie cele de care vei trage si cand or fi bani de F 35 acuma nu sunt si presiunea pe buget la alte capitole este imensa fiindca MApN-ul a dat in ultimii 20 de ani o planificare cu estimari nerealiste.
          Tot din capitolul nerealist este si urcarea acum in barca F 35 care are un cost de exploatare mai mare decat ne putem permite acum in 2020.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: