Sursa foto: Henktito
Forţele Aeriene Spaniole vor scoate din serviciu trei tipuri de avioane, a declarat Şeful Statului Major al Aerului, General Francisco Javier Garcia Arnaiz, care a precizat că această decizie a fost luată din cauza lipsei de fonduri din bugetul apărării.
Conform planificării, vor fi retrase avioanele Mirage F1 (denumite C.14A/B în Forţele Aeriene Spaniole) precum şi avioanele de patrulare costieră C212 Aviocar (D.3A/B) şi Fokker F27 (D.2).
În acest moment, Spania dispune de 8 avioane Mirage F1CE şi 10 F1EE, achiziţionate între anii 1974 – 1982, de cinci avioane C212-100/200, intrate în serviciu în 1982 şi trei F27 cumpărate în 1979.
Conform celor declarate de Arnaiza, retragera avioanelor Mirage F1 se întâmplă în perioada în care modernele Eurofighter Typhoon ale Forţelor Aeriene Spaniole devin complet operaţionale, Spania urmând să primească 73 avioane Typhoon.
Până în prezent, Spania a recepţionat 31 avioane Eurofighter Typhoon.
Între timp, Spania intenţionează să revizuiască un număr de programe pentru achiziţia de echipamente militare. În particular, militarii au decis suspendarea cumpărării de avioane militare noi de transport destinate înlocuirii bătrânelor Boeing 707 (T.17).
Forţele Aeriene Spaniole au decis să extindă “viaţa” avioanelor de transport C-130H Hercules (T.10), legat de care, cu ceva timp în urmă, se hotărâse să fie scoase din serviciu în anul 2016.
Sursa: Lenta
– Iulian Iamandi –
In afara de “tifoane”, mai raman F-18 C si D, daca nu ma insel, si cateva Harrier pentru micul portavion spaniol. Destul zic eu pt ce probleme economice are Spania. Oare ei nu se baga in Mali? pt transport au si niste airbus-uri facute la ei de C.A.S.A. cred. Mai stie cineva cum stau spaniolii in prezent la forte terestre si navale?
In afara de portavionul Principe de Asturias, mai este si nava de asalt anfbiu, Juan Carlos I, de la care pot decola si avioane tip F35B. Plus fragatele moderne Clasa Álvaro de Bazán.
Se constuieste si avionul Airbus A400M (care este specific pentru tecnica militara).
Pusca de asalt standard este G36E (E, versiunea spaniola).
Mai dispun de tancurile Centauro(84 de masini), si Leopard 2A4(108), Leopard 2E(219) (E, versiune spaniola a Leopard 2A6).
Deci nu stau deloc rau la acest capitol.
Nu organizeaza onor-ministerul o delegatzie in spania ? sa viziteze bazele si sa evalueze starea tehnica ?
sau nu e o buna destinatzie de vacantza, in perioada asta a anului
Ies din schema F-1… nu sunt interoperabile NATO si nici nu le putem refolosi scarile la F-35 😀
Pai ce conteaza 🙂
Avioanele Mirage sunt la Gando, in Insulele Canare
Daca nu sunt in Maldive sau Bali sau Bora Bora avioane de vizitat, fie si in Canare 🙂
Plus ca unele Mirage de la spanioli ar fi la mana a 3-a, unele au fost cumparate sh din Franta sau Quatar, ce diferenta ar fi fata de biznisul cu portughezii ? 🙂
Ar fi o destinatie placuta pentru o “comisie”, cu toate personajele anexa ale comisiilor noaste oficiale
Pe Las Palmas de Gran Canaria am vazut Hornet şi Hercules. 🙂
pai sunt si alea, da hercules avem, si hornet nu ne trebuie ca e bimotor
da si wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Gran_Canaria_Airport zice la “Military use”
There is an airbase of the Spanish Air Force to the east of the runways. Beyond several hangars opposite to the passenger terminal, the Gando Air Base (Base Aérea de Gando) contains ten shelters situated on the southern end of the eastern runway. They harbor F/A-18 Hornets, Eurofighter Typhoon, Dassault Mirage F1, Eurocopter AS 532, Fokker F27 of the Ala 46 .
deci sunt acolo, ar fi buna o comisie sa le inspecteze 🙂
Nustiu exact daca Mirage F1 are sau poate avea o resursa de 8.000 ore zbor.
Mirage F1 este totusi inferior lui F-16 MLU, ar fi chestie sa cumparam 24 Mirage 2000-09 ex-dubaieze, dupa care inca 24-48 Rafale/UCAV-uri gen 6, intr-un intreval de 20 de ani.
Pai astia din emirate nu sunt fraieri sa renunte la Mirage 2000-09 asa curand, mai ales ca trebuie sa le inlocuiasca pe bani multi.