Terestre

Si… daca am lua Eitan?

Eitan trebuie sa fie un produs foarte bun. Si unul foarte scump, desigur…

Eitan

Eitan

Ieri, 1 August 2016, ministerul israelian al Apararii a prezentat un transportor blindat 8×8 nou-nout. Botezat Eitan, vehiculul va inlocui transportoarele M113 aflate in dotarea de… cam multisor.

Eitan cantareste intre treizeci si treizeci si cinci de tone si poate transporta in total 12 militari, incluzand aici comandantul, soferul si tragatorul.

Vehiculul va fi echipat cu un sistem de protectie activa de generatie noua bazat pe Trophy Active Protection System dezvoltat de catre Israeli Defense Company Rafael cu scopul contracararii loviturilor de RPG si a rachetelor antitanc moderne.

Generalul de brigada Baruch Matzliah, seful Biroului de Productie Tancuri din cadrul ministerului Apararii, a declarat:

“Eitan was developed from the experience of Israeli troop during the Israel-Gaza conflict 2014 and the Operation Protective Edge. This new vehicle will join the fleet of Namer tracked armoured vehicle personnel carrier to offer one of the most advanced, protected wheeled combat vehicle.”

Ministerul israelian al Apararii a comunicat ca Biroul Productie Tancuri si Fortele Terestre Israeliene au demarat testele in teren pentru a analiza performantele vehiculului in diferite conditii.

Eitan este echipat cu un motor care dezvolta 750 cai putere si poate atinge o viteza de 90 kilometri pe ora pe sosea.

Vehiculul va fi echipat cu o turela telecomandata care dispune de un tun automat de 30 sau 40 milimetri.

Sursa: Army Recognition

Ah, am uitat! “Si daca am lua… Eitan?”

Ei, mai glumesc si eu…

Iulian Iamandi

 

21 Comments

  • Dacă Israelul va hotărî că România trebuie să cumpere Eitan, atunci România va executa achiziția acestuia.
    Sau ai uitat că suntem o simplă colonie?!

  • Eitan este facut sa lupte intr-un sistem specific armatei israeliene,alaturi de Carmel viitorul tanc.Eitan a atras atentia multora datorita designului interesant,este altcumva.Conteaza mult si imaginea.
    Despre cooperare:Israelul coopereaza foarte bine cu Vietnamul,are foarte multe de oferit celor interesati.N-are nicio problema in a realiza propriul avion de lupta,deocamdata economistii sunt contra,dar cum lumea a devenit fluida, nu se stie niciodata.http://www.israeldefense.co.il/en/content/%E2%80%9Cisrael-has-no-problem-developing-fighter-aircraft-%E2%80%93-problem-money%E2%80%9D

  • Eitan? ! Ma indoiesc ca este mai bun ca si Boxer-ul germanilor, la fel cum am indoiesc ca Merkava 4 este peste Leopard 2 A5…Cred ca daca ne propunem un IFV pe roti atunci avem de unde alege intre Boxer si Eitan, depinde insa si ce turela pui pe IFV-ul acela.
    Israelienii sunt foarte buni integratori de sisteme fac de asemenea niste turele foarte bune si intr-o clasa de masa pe care altii cu greu I-ar putea urma. OWS 25 R -ul pe care il avem integrat pe MLI 84 M-ul nostru este un exemplu bun cu toate avantajele si dezavantajele sale.
    Samson RCWS 30 MK II este iarasi o alternativa care nu aduce un mare surplus de masa vehiculului dar are cate vulnerabilitati intr-un conflict serios daca ar fi sa compari aceasta turela cu cea prezenta pe Lynx si pe Boxer-ul german Lance cel putin in primele teste turela germana pare a fi mai bine protejata si mai mult ca sigur ca este mult mai riguros testata.
    Sigur ar fi de dezbatut cum si cat de inarmat vrei ca sa fie IFV-ul tau si ce grad de mobilitate este de droit sa aiba pe terenul specific Romaniei.
    Pana una alta Patria AMV cu varianta poloneza Rosomak si-a dovedit siguranta in exploatare in teatrele de operatiuni din Afganistan in timp ce Piranha 3 ale noastre nu prea am avut nici macar curajul sa le trimitem in misiuni de lupta pe acolo nefiind termnata integrarea intre turela si sistemele vehiculului….

      • Eu nu am spus niciodata ca Boxer-ul german este sigur peste Eitan dar daca te uiti cine este furnizorul de sistem, transmisie motor, etc. Pana la urma Eitan este un sistem de subsisteme din care multe sunt livrate de Germania sau pot fi livrate de Germania – de multe ori hartia si parametrii de pe hartie nu se regasesc in viata reala ca sa zic asa.
        Eitan deocamdata este netestat de catre nicio tara si are doar testele facuta de fabricant deci ti-ai asuma un risc in comparatie cu variantele Patria AMV sau Boxer.
        Acum ca prim client ai putea avea si sansa de a negocia oretul sau integrarea de anumite sisteme in parteneriat si de ce nu poti obtine un pachet mai atractiv…..
        Pana una alta Patria AMV a facut o propunere interesanta dar propunerea este de APC nu IFV pe roti care ar avea in ochii mei o alta felie in planurile Fortelor Terestre.
        Oricare dintre variantele alese de IFV pe roti va aduce un plus la blindaj si protectie in comparatie cu MLI 84 M care rezista pana la 14.5 in arcul frontal.

        • eu as spune ca boxerul e peste si numai prin concept
          niciunul nu e amfibiu
          boxerul e modular ” al trupa”
          pune modulul ..intr-o ora e ambulanta ,pune modulul intr-o ora e vehicul comanda
          la fel apc sau ifv
          face asta eitan-ul …plus ca la aceeasi masa aproximativ si putere boxerul are performante dinamice putin superioare
          chestia cu modularitatea aduce numai avantaje si ptr “logistica” si in caz de conflict
          sa nu le negam germanilor totusi o multime de concepte , mai ales pe partea de “service”
          eu zic ca au o experienta care de multe ori isi spune cuvantul

  • Clima Israelului nu este identica cu cea a Romaniei. Nici dezvoltarea transportorului nu cred ca a avut la baza acoperirea acestor necesitati, sa le numim….mai rec si mai umedei! 🙂

    Nici cu Iveco Super AV nu prea sunt asa de sigur. Doar Patria era sigur pentru acest aspect.

    Apropos……ceva noutati despre posibilul castigator? 🙂

  • Am citit recent un articol cum ca se pluseaza la buget un milard de lei,stie cineva la ce se fooseste pana la urma,precizez ca e vb de bani ptr inzestrarea armatei.

Leave a Comment

%d bloggers like this: