Aviaţie

Seulul cumpara avioane

FA-50

Sursa FOTO: KAI

Korea de sud a lansat o comanda in valoare de 600 milioane $ pentru FA-50. Respectivul contract se refera la 20 de exemplare din varianta de atac a trainerului supersonic fabricat de Korea Aerospace Industries.

FA-50 va fi livrat incepand cu 2013, pana in 2014 ar trebui sa se livreze si ultimul din cele 20 de exemplare comandate.  Sud Koreenii ar putea achizitiona intre 60 si 150 de exemplare pentru inlocuirea celor 150 de bucati de F-5 Tiger.

FA-50 si F-5 Tiger

FA-50 e propulsat de un motor F404 ( al celor de la General Electric) poate transporta 4.5 tone de armament acrosat si are un tun de 20mm. Sistemul de avionica e construit in jurul radarului multimor Elta EL/M-2032 ( acelas ca pe MiG-21 LanceR ), are un sistem de transmisie a datelor Link 16 si receptoare de avertizare radar.

Se asteapta ca Seulul sa lanseze si competitia pentru inlocuirea a aproximativ 60 F-4 Phantom. Competitorii ar fi Boeing cu F-15 SE ( ala cu pretentii de invizibilitate), Eurofighter cu Typhoonul, si Lockheed Martin cu F-35 ( pe care surse din Korea il vad ca principal favorit, mai ales ca a fost selectat si in Japonia).

PS:
Bag sama, koreenii vor sa scoata bani din exportul FA-50 si lanseaza o prima comanda ca sa dovedeasca viabilitatea proiectului si sa-i poata face reclama…

Sursa:
FG

6 Comments

  • Ia ghiciti cat mai are resursa radaul de pe MIG 21 LanceR C ? Asa vreo 15 ani! Deci….tada! Poate asta este solutia de avarie pentru asigurarea RoAF!

  • coreenii se bat cu italienii de la Alenia pentru o comanda de trainere pentru Israel si e posibil sa le creasca sansele daca mai comanda si ei niste bucati.

    in plus, nu mai e Berlusconi sa faca lobby si e posibil ca italienilor sa le scape printre degete comanda israeliana.

  • MIe unul imi place scula Sud-coreenilor, mica, cu dotari de bun simt si….suficient de letala daca este pilotata de piloti priceputi, a iesit ea la pret destul de mare apropiat de fighter dar cam aduce a 85% din capabilitatile unui fighter.
    Puterea de repriza a motorului este foarte buna sarcina utila la fel, ca avion de volum este perfect adaptabil.

      • Pai cam este un fel de Gripen mai mic si cu o configuratie clasica deja gen F 16 este daca vrei noul F 5 pentru multe tari si asa cum au fost forte aeriene care au mentinut steagul sus doar cu F 5 si MIG 21 si derivatele lor asa o sa se intample si acum in multe parti de pe glob.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: