Aviaţie

Sapte Spartani vor ajunge la SOCOM, scapand de AMARG

C-27J Spartan numarul 2703, Flotila 90 Aeriana - Lacul Morii 2013

C-27J Spartan numarul 2703, Flotila 90 Aeriana – Lacul Morii 2013

Pana la stirea cu americanii, credeti-ma pe cuvant ca nu am inclinat camera. “2703” a evoluat cum nu ne-a fost inca dat sa vedem pana la acel moment.

Asa.. acum sa vorbim despre decizia Pentagonului de a repratiza sapte C-27J Spartan la SOCOM.

Dupa cum ati aflat, prietenii si vecinii nostri, ba chiar co-locatarii nostri americani, produc avioane de transport Spartan si de la receptionare acestea sunt trimise la un parc rece unde li se da cu sare.

Campionii democratiei sunt condusi si pe dinauntru, nu numai pe dinafara, de interesele unora. Ghinionul lor, caci daca SUA beneficia de un dictator, interesele erau numai ale sale. Asa e democratia asta… dictatura mai multora.

Dincolo de politici, treaba sta practic asa: trei Spartani de la Pope AFB vor fi transferate la SOCOM pana la finalul acestei luni, iar alte patru aflate in prezent in productie, vor avea aceeasi destinatie, intre Decembrie 2013 si Aprilie 2014.

Proiectat de catre Alenia Aermacchi, C-27J este un avion de transport tactic destinat exploatarii pe aerodromuri mici in conditii dure.

Fortele Aeriene au dorit initial 38 avioane de acest tip, inainte de a decide ca sunt mult prea scumpe de operat.

Decizia asta a suparat lumea prin Congres, unde niste reprezentanti ai intereselor erau foarte doritori ca Spartanii sa doteze Air National Guard.

Pana una-alta, Aviatia a platit pentru 21 avioane C-27. Sapte au fost repartizate SOCOM, 13 sunt destinate 309th Aerospace Maintenance and Regeneration Group (AMARG) cel cunoscut sub denumirea poporala de “Boneyard”, la Davis Monthan AFB, Arizona. Un alt avion C-27 va ajunge tot acolo, adica la Boneyard, dupa ceva gadilat la o facilitate L3 din Waco, Texas.

Air Force va mentine avioanele C-27 sub standardul de pastrare Type 1000, care inseamna ca pasarile vor fi stocate in conditii de aproape-active.

Forrest Service si Coast Guard au trimis fiecare cate o scrisoare de interes intru achizitia avioanelor, numai ca pentru a le da altor agentii… aceste avioane trebuiesc declarate material in exces.

Care este, americanii cumpara avioane scumpe de operat pe care urmeaza sa le declare material in exces.

Minunat.

Sursa: Militarytimes

1 Comment

  • Eh, e mai complicat de atat… Lipsiti de “spatele”asigurat de masinaria de lobby a LM, trinomul L3C/Alenia/Pentagon, tre’ sa-si asigure, cumva epuizarea stocului de C27… si cum poti sa declari mai sus si mai tare ca ai o jucarie buna decat operand-o?
    Deci… (pe modelul IAR93 – ca tot s-a facut valva zilele astea pe subiect), C-27 cu foarte putine ore zburate (sau nezburate) ajung la AMARG… Numa’ ca astea 7 pentru SOCOM vor deschide drumul vanzarilor catre terti…
    Parerea mea 🙂

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: