Aviaţie

Saab ofera senzori de talie mondiala pentru avionul indian Tejas

Firma de apărare si securitate Saab oferă un pachet de senzori de luptă pentru avionul de luptă Tejas LCA Mk1A al Indiei. Pachetul constă dintr-un radar ultramodern Saab AESA strâns integrat cu un complet compact de luptă electronică folosind o tehnologie AESA bazată pe Nitrit de Galiu.

Tejas LCA

Tejas LCA

Saab, în parteneriat cu industria Indiei, oferă o soluţie care va aduce în India şi în cadrul Forţelor Aeriene Indiene radarul de luptă Airborne Electronically Scanned Array (AESA) şi capabilitatea de luptă electronică necesare.

Graţie dezvoltării noastre tehnologice extensive, Saab poate să ofere cea mai nouă tehnologie, la timp pentru nevoile LCA MK1A, şi cu riscuri reduse.

Radarul de luptă AESA este dezvoltat de Saab cu o tehnologie de antenă bazată pe cele mai noi tehnologii folosind substraturi de Nitrit de Galiu (GaN) şi carbid de siliciu (SiC) in combinaţie cu tehnologia din generaţia cea mai nouă de exciter-receiver şi procesor, ceea ce conferă o performanţă instalată optimă într-un mediu de semnale dense.

Radarul are un set modal complet, care include capabilităţi aer-aer, aer-sol şi aer-mare. O memorie înglobată furnizează instrumentul pentru înregistrarea unei mari cantităţi de date de pe zborurile efectuate.

Integrarea pe avionul LCA Mk1A este permisă de cerintele privind spaţiul limitat, putere şi răcire necesare.

Setul EW constă din senzori şi transmiţători dezvoltaţi de Saab şi este o soluţie de mare capabilitate şi extrem de compactă, care furnizează o monitorizare a situaţiei (situational awareness), precum şi o auto-protectie esenţiale.

Inima completului este un receptor de luptă elecronică conectat la un receptor din partea din faţă a avionului şi la antene fin tip din interiorul avionului. Este inclus şi un dispozitiv extern de bruiaj AESA.

Sistemul de avertizare radar este bazat pe receptori digitali de bandă ultra largă, şi are o probabilitate foarte mare de interceptare, o sensibilitate foarte bună şi o selectivitate foarte ridicată pentru lucrul în mediul complex de semnale din zilele noastre.

Dispozitivul de bruiaj AESA este mic, nu cântăreşte mult şi are o mare aerodinamicitate. Auto-protecţia se bazează pe Memorie RF Digitală de Bandă Largă (DRFM), care oferă tehnici avansate de bruiaj şi o combinaţie arbitrară de forme de unde de bruiaj.

Transmisia se realizează folosind sisteme AESA bazate pe GaN. Completul de EW include şi sisteme de suport de la sol şi capabilităţi de înregistrare pentru planificarea avansată a misiunilor şi pentru analiza post-zbor.

Soluţiile Saab se bazează pe cele mai noi tehnologii şi sunt disponibile COTS (commercial-off-the-shelf). Radarul de luptă AESA şi unităţile de luptă electronică nu au componente restricţionate ITAR (Internationally Traffic in Arms Regulations), datorită gradului înalt de componente dezvoltate şi produse în interiorul Saab.

Folosirea unei tehnologii contemporane conferă adaptabilitatea şi potenţialul de creştere necesare pentru a păstra marja de avans. Tehnologiile sunt refolosite între variante şi platforme pentru a minimiza costurile de ciclu de viaţă (LCC).

„În parteneriatul nostru, transferul de tehnologie va garanta o capabilitate indiană indigenă pentru producţia de serie, mentenanţă, reparaţii şi modernizare. Testarea şi dezvoltarea pachetului de senzori de luptă va avea sinergii cu sistemele dezvoltate pentru avioanele Gripen”, a declarat Anders Carp, şeful diviziei de business Supraveghere a Saab.

Saab are o experienţă dovedită în designul sistemelor în funcţie de nevoile clienţilor săi. Aceasta experienţă îndelungată se bazează pe relaţii deschise cu clienţii în adaptarea sistemelor avansate la platforme noi.

„Saab este o companie de vârf pe plan mondial în domeniul senzorilor şi a echipat circa 4.500 de avioane de luptă cu sisteme radar şi de luptă electronică. Aceasta ne-a furnizat o experienţă vastă de integrare cu succes a sistemelor de senzori, testare şi evaluare a radarelor şi sistemelor EW pe avioanele de luptă,” a adaugat Anders Carp.

Sursa: Saab

3 Comments

  • O mica corectura la traduce (ca nu stiu cine a facut-o) GaN si SiC in romana suna mai bine ca azotura de galiu si carbura de siliciu. Nitritul (NO2) e alta mancare de peste…
    Cat despre ce poate sa ofere Saab – ma indoiesc ca chiar toate alea sunt dezvoltate/fabricate de ei. N-au auzit sa aibe ceva procesoare rad-hard. Poate ma insel…

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: