Aviaţie Diverse

SAAB: Care sunt asteptarile si ce se mai intampla in Elvetia

Gripen Demo, la AFS

Conform cotidianului Lumea afacerilor responsabilul cu exporturile Gripen, Eddy de la Motte, a declarat ca telul SAAB este sa vanda 300 de exemplare in urmatorii 10 ani. Pe putin!

“Daca atingem acest obiectiv, SAAB va avea 10% din piata disponibila”, a mai declarat de la Motte. In acelasi context, responsabilul cu exporturile Gripen, a mai declarat ca intentia SAAB este sa propulseze Gripen-ul in pozitia de cel mai bun vanator multirol monomotor din lume si sa lanseze Sea Gripen-ul pentru piete selectionate (Brazilia si India?), in cadrul unor programe de colaborare in vederea dezvoltarii versiunii navalizate.

In alta ordine de idei, in Elvetia, Societatea Ofiterilor Fortelor Aeriene Elvetiene (Swiss Air Force Officers Society – AVIA) si-a invitat membrii la o intalnire de informare avand ca subiect evaluarea si selectarea noilor vanatori pentru Fortele Armate. Astfel, pe 8 septembrie, AVIA a invitat sa participe la discutii oficiali elvetieni si suedezi, precum si reprezentanti ai partenerilor industriali in program, inclusiv ai SAAB.

Discutii in Elvetia

Conform organizatorilor, principalul obiectiv al evenimentului din 8 septembrie a fost sa permita Departamentului Federal al Apararii, Protectiei Civile si Spotului (DDPS), delegatiei suedeze (reprezentata de Ambasadorul Per Thöresson; Atasatul Militar Col. Klas Petterson, fost pilot militar si persoane importante din FXM) precum si SAAB ca producator ( reprezentat printre altii de Eddy de la Motte vicepresedinte si responsabil cu exporturile Gripen si Richard Smith, responsabil cu campania din Elvetia) sa arunce lumina asupra evaluarii si selectarii Gripen E/F in Elvetia.

Richard Smith, directorul de campanie in Elvetia, declara: “Aceasta intalnire a reprezentat pentru noi o oportunitate excelenta de a discuta cu Grupul AVIA si ceilalti participanti. Discutiile in forumuri ca acesta sunt binevenite si am facut unele clariificari importante referitoare la procesul (de selectie si achizitie) si vanatorul Gripen. Suntem convinsi ca Elvetia a facut o alegere excelenta pentru (vanatorul) viitor, un avion avansat care corespunde exigentelor ridicate ale unei Forte Aeriene moderne. Pentru Elvetia, este optiunea cea mai buna din punctul de vedere al eficientei costurilor – de achizitie si pe toata durata de viata, fiind cheia asigurarii unor Forte Armate bine echilibrate”.

 

Sursa:
gripenblogs

– Griffon236 –

———————————————————

Link-uri utile:

Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.

1 Comment

  • Ca sa fie toate clare nu stiu daca JAS 39 Gripen va deveni cel mai bun avion multirol monomotor dar unul dintre cele mai bine vandute da.
    F 35 -ul american are teoretic un portofoliu de clienti asigurati de tarile participante la proiect acum ramane de vazut care va fi numarul real de avioane vandute.
    Sunt tare curios cum vor muta rusii in viitor deoarece si ei cred ca vor avea nevoie de un multirol monomotor de noua generatie si faptul ca acum nu au pe piata ceva care sa concureze cu modelele de F 16 si JAS 39 Gripen deschide poarta modelelor chinezesti.
    Franta si restul Europei s-ar putea sa scoata un nou concept pentru clientii de Mirage 2000 deja existenti de altfel cred ca Dassault a facut o greseala departandu-se de monomotoare.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: