Marină

Saab a prezentat un model la scara al dragorului MCMV 80

Compania de apărare și securitate Saab a prezentat un model la scară al noii nave dragor MCMV 80 în cadrul Undersea Defence Technology (UDT) 2017 desfășurată în Bremen, Germania. Conform Saab, nava de contramăsuri împotriva minelor 80 este un dragor de generație următoare care oferă flexibilitate operațională și configurație adaptabilă, proiectată să facă față provocărilor viitoare.

Saab MCMV 80

Saab MCMV 80

Saab mai spune că MCMV 80 poate fi configurată pentru mai multe misiuni diferite. Modulele containerizate pentru misiuni, permit desfășurarea de operații atât în afara, cât și în interiorul câmpului de mine. Cu o pune heliport și un hangar pentru UAV, navei i se adaugă capabilități logistice și pentru operații de recunoaștere. Cu două rampe de lansare și o macara, amplasate la pupa, nava poate lansa vehicule tip ASUV, ASV, ROV, precum și interceptoare RHIB.

Împreună, acestea fac din MCMV 80 platforma perfectă pentru o mare varietate de operații umane sau cu roboți.

MCMV 80 poate fi livratră cu diferite niveluri de management al semnăturii, de la semnături scăzute MCM și până la un nivel ridicat de protecție și capabilități stealth.

Similar clasei de corvete Visby, MCMV 80 beneficiază de utilizarea fibrei de carbon în suprastructură.

Saab MCMV 80 are o lungime de 80 de metri, deplasamentul de 1250 de tone și poate atinge o viteză de 15 Noduri. Echipajul este compus din 40 până la 60 de marinari.

Saab propune MCMV 80 Belgiei și Olandei, pentru programele de înlocuire a dragoarelor din marinele acestor țări.

Iulian Iamandi

 

6 Comments

  • Cam inceata la 15 mile. Cum multe nave actuale merg la 30+ includerea unui astfel de dragor in convoi l-ar incetini inacceptabil. Ma refer la deplasarea de la punctul A la B si nu de operatiunile in campul cu mine

    • Asa sunt navele din categoria mine countermeasures – cele englezesti din clasa Sandown merg cu maxim 13 noduri.

      Cele americane (Avenger class) merg cu maxim 14 noduri.

      Or fi existand si mai rapide pe undeva prin lume, dar 15 noduri pare a fi o viteza normala, chiar foarte buna, pentru tipul asta de nava.

      • Eu ma refer ce se intampla cand trebuie sa demineze ceva departe de propria coasta. Il trimiti inainte singur, iar flota de invazie vine mai tarziu? Inamicii ii fac de petrecanie. Merge deodata cu flota? Ii intarzie pe toti.

        • Habar n-am cum e doctrina marinelor si cum folosesc MCMV-urile.

          Tot ce se poate vedea public e ca toate navele de genul asta au viteze intre 13 si 15 noduri. Daca le trebuia o viteza mai mare probabil alegeau altfel de motoare, structuri, etc. Insa daca si englezii si americanii, natiunile cu cele mai puternice marine, merg pe o anume solutie, probabil le convine si se potriveste cu doctrina lor si nu e nevoie de mai mult.

        • Actiunile de dragaj in timp de razboi nu vizeaza curatarea totala a zonelor minate, se deschid doar culoare inguste prin care pot avansa navele proprii.
          Pentru dragoare importanta este viteza minima nu cea maxima; ele nu dispun de armament capabil sa le apere de atacurile aero-navale ale inamicului, deci sunt insotite (vezi ORP KORMORAN).

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: