Aviaţie Marină

Rusii au dezvoltat un sistem de apuntare instrumentala

Su-33 la apuntare (via tespilot.ru)

Centrul Rus de Incercari in Zbor, a produs un nou sistem de navigatie prin satelit. Sistemul este pregatit deja pentru faza Incercarilor de Stat fiind gandit pentru a asigura aterizarea avioanelor ambarcate in conditii de vreme rea si vizibilitate zero, urmand sa intre in teste in cel mai scurt timp posibil.

Pentru inceput sistemul de navigatie va fi instalat in avioanele ambarcate Su-33 ale Regimentului 279 Aviatie de Vanatoare Ambarcata. Noua jucarie se bazeaza pe principiul “navigatiei relative”, combinand navigatia inertiala cu cea prin GPS, actualizand si calculand coordonatele in functie de miscarile avionului purtator si asigurand corectii prin GPS/GLONASS. Nu una ci doua aeronave primesc simultan corectii via GLONASS, ambele avioane putand face schimb/actualizare de coordonate via data-link. Calculatoarele de bord ale aeronavelor imbunatatesc precizia pozitionarii relative cu o eroare de pana la 10 centimetri, schimbul de date avand loc de cateva ori pe secunda.  Aterizarea este mentinuta complet automat pana la atingerea pistei/puntii…

Sistemul este o unitate monobloc de mici dimensiuni, putand fi instalat in orice fel de aeronava, de la cele de vanatoare pana la cele de transport. Evident, creste foarte mult nivelul de siguranta in cazul aterizarilor pe vreme rea sau vizibilitate zero.

Via LENTA

PS:

Sigur, ramane de vazut daca minunata jucarie atat de promitatoare va trece de faza de testare… Si daca, odata trecuta de faza de testare, calitatea fabricatiei nu va fi facuta praf de diversii subcontractori sau fabricanti de componente, in buna traditie post-sovietica…

– Griffon236 –

Navighează în portal:

Resboiu Master; Armata Română; Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;

23 Comments

  • E rusesc, da-o naibii, nu e buna de nimic.
    Asai victor, niko?
    Nu incerc sa va provoc, dar cei rusesc e in urma cu 30 de ani fata de occident, nu? :))

  • E curios de ce nu se implementeaza pe MIG 29K ci pe Su 33 sa intelegem ca pana la urma se mentine SU 33-ul in exploatare in paralel cu MIG 29 K asa cum era un zvon la un moment dat iar escadrilele se rotesc in functie de misiune?

    • E simplu, Marius. Su-33 e singurul avion ambarcat pe care il au in dotare. MiG-ul 29K e(inca)doar la indieni. Sursa zice ca se poate instala pe orice fel de avion, inclusiv Il-78. Tot sursa zice ca s-au facut si teste pe un avion civil, iar inainte de implementarea pe Su-33 a fost testat intr-un Su-30 care a executat manevre touch&go…

      • MIG 29 K se vrea urmatorul avion multirol ambarcat s-au primit comnzi deja de la Fortele Aeriene ale Marinei Ruse, s-ar putea ca odata cu J 15 sa se gandeasca si rusii ca sa pastreze si Su 33 in doatare si sa il modernizeze, cine stie ce au in cap. Oricum destept sistemul acesta!

  • Citisem pe undeva ca SU-33 e un avion prea greu si nu poate decola cu incarcatura de lupta (sau ma rog, poate doar cu 2-4 rachete AA) de pe portavioane (sau ii e greu sa aterizeze prea incarcat).
    Chiar era o discutie acolo si cineva intreba daca poate cineva sa arate imagini cu SU-33 incarcat de lupta decoland de pe portavion.

    Nu stiu cat e de real, doar intreb pentru ca vad ca sunt cativa mai specialisti sau care cunosc si rusa si citesc mai usor ce apare si pe la ei.

    Cred ca motivul pentru care e introdus Mig-29K ar fi asta atunci, e un avion mai usor care poate decola de pe portavion cu plinu facut si cu incarcatura de lupta completa (ceea ce e mai mult decat poate duce SU-33 in aceleasi conditii).

  • Citisem pe undeva ca SU-33 e un avion prea greu si nu poate decola cu incarcatura de lupta (sau ma rog, poate doar cu 2-4 rachete AA) de pe portavioane (sau ii e greu sa aterizeze prea incarcat).
    Chiar era o discutie acolo si cineva intreba daca poate cineva sa arate imagini cu SU-33 incarcat de lupta decoland de pe portavion.

    Nu stiu cat e de real, doar intreb pentru ca vad ca sunt cativa mai specialisti sau care cunosc si rusa si citesc mai usor ce apare si pe la ei.

    Cred ca motivul pentru care e introdus Mig-29K ar fi asta atunci, e un avion mai usor care poate decola de pe portavion cu plinu facut si cu incarcatura de lupta completa (ceea ce e mai mult decat poate duce SU-33 in aceleasi conditii).

  • Multumesc pentru raspunsuri. In filmuletul acela decoleaza din cate vad eu inarmat doar cu 6 rachete AA (deci mai mult de 4 totusi) dar e posibil cum zice si colegul Moldovean (de peste Prut) sa aiba macar plinul de combustibil.
    Dar sunt totusi doar rachete AA (din care cel putin 2 sunt cu raza scurta) ceea ce confirma ce spune colegul Tomcat, cum ca poate fi folosit mai degraba pentru protectia aeriana a grupului de nave/submarine si nu in misiuni de atac (adica nu poate decola inarmat cu rachete antinava sau aer-sol, bombe, rezervoare suplimentare etc.-deci nu e un “multirol”)

    De aia e posibil sa se fi introdus Mig-29K, ala fiind mai usor poate decola inclusiv inarmat cu armament mai greu (rachetele de care ziceam sau rezervoare suplimentare)iar SU-33 sa asigure doar acoperirea aeriana.

    • MiG 29K e multirol., si duce armament mai performant, dar Su 33 dupa modernizari va duce si el rachete noi inclusiv aer-sol, ( Yahont?). Sigur decoleaza cu tot armamentul, dar din cite am inteles ia mai putin combustibil pentru asta.., Oricum poate lua plinul si in aer de la alt Su 33, vezi aici la min 1.45

    • N-are a face… raportul tractiune/greutate e aproape identic la ambele (ba chiar mai bun la Su-33)… Treaba e ca Su-33 e doar un Su-27 navalizat, in consecinta e gandit pentru vanatoare/interceptare in principal si secundar pentru bombardament “la vedere” adica doar cu munitie neghidata… Evident situatia se va schimba odata cu trecerera lui prin programul de modernizare..

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: