Marină

Rusia ar putea avea un nou portavion in 2024

Admiral Kuznetov

Admiral Kuznetov

Dezvoltarea si contructia unui nou portavion pentru Marina Rusa ar putea dura circa zece ani, a declarat Sergei Vlasov – director general al biroului de proiectare Nevskoye, principalul birou dedicat proiectarii de nave din St. Petersburg.

Conform spuselor lui Vlasov, pretul total al portavionului s-ar situa intre 100 si 250 miliarde de ruble (2.8 – 7.1 miliarde de dolari).

“If the ship will be armed with a variety of weaponry, its cost will skyrocket, but if it will carry only air defense systems, the cost will be less,”

A precizat oficialul rus.

Vlasov a mai adaugat ca biroul pe care il conduce poate proiecta portavionul in doua variante – cu propuslie nucleara sau conventionala, iar tonajul ar fi de 85 000 de tone pentru prima si 65 000 tone pentru cea de-a doua varianta.

Portavionul cu propulsie nucleara ar putea transporta circa 70 avioane si elicoptere, fata de numai  55 pe varianta cu propulsie conventionala.

Admiral Kuznetsov

Admiral Kuznetsov

Noul portavion, mai declara Vlasov, va servi ca platforma marina pentru noile generatii de avioane si elicoptere, in particular pentru un avion de lupta de generatia V destinat inlocuirii lui Su-33 aflat in prezent in dotare. Avioanelor si elicopterelor conventionale li s-ar putea adauga aeronave fara pilot (UAV).

Vlasov afirma ca Marina Rusa are nevoie de cel putin patru portavioane: doua pentru Flota Nordica si doua pentru Flota Pacificului.

In prezent, Rusia dispune de un singur portavion – Admiral Kuznetsov – construit in anul 1985, cu un deplasament de 55 000 tone, care este deservit de un echipaj format din 1500 oameni.

Kuznetzov dispune de un grup aerian format din peste 50 aparate de zbor.

Sursa: RIA Novosti

 

– Iulian Iamandi –

4 Comments

  • Domnul director este optimist. Daca rusii ar lucra in ritmul chinezilor, atunci ar putea avea acel portavion pana in 2024. Personal insa, ma indoiesc ca Rusia ar putea avea cele 4 portavioane mai devreme de 2050.Mai degraba 2070-2080 ar fi un orizont rezonabil pentru toate cele 4 portavioane.
    Desigur daca apare vreo amenintare la interesele Rusiei, atunci ritmul constructiei portavioanelor ar putea creste considerabil.

  • Încerc sa îmi dau seama de ce ar avea Rusia nevoie de portavioane grele, dat fiind faptul ca datorita mărimii teritoriului, se învecinează cu mai toate țările și zonele importante. N-ar fi mai rezonabile vreo 5-6 portavioane mai mici gen Kiev class cu propulsie convențională dar cu rază de acțiune mărită în caz ca ar fi nevoie de un drum până la, să zicem, America de Sud, Africa de Sud sau Golful Persic? Am dat și eu spre exemplu niște zone de interes cu care nu se învecinează și ar trebui să facă un drum mai lung. Bani mai puțini, capabilități ok, livrare mai rapidă. Am zis și eu fără să am pretenții de expert.

    • Principalul scop al portavioanelor in cazul rusilor nu ar fi proiectia de putere in stil american, spre continente indepartate, ci oferirea unei protectii aeriene flotei. Iar un portavion mai mare inseamna o capacitate aeriana mai mare si mai variata.

  • Rusia urmeaza trend-ul din Pacific, daca toti se inarmeaza si si asa nu au acolo cea mai moderna si capabila flota o sa aiba nevoie de portavioane si nave de desant.
    Acum ramane de vazut ce drum vor lua cel nuclear sau clasic.
    Cert este ca un battle group construit in jurul unui crucisator greu gen Kirov si a unui portavion nuclear ar cam baga mintile in cap oricarei tari expansioniste din zona inclusiv China si posibil Japonia venita din spate pe cai mari in cazul in care o scapa USA din lantz.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: