Armata Romana Fortele Aeriene

Romanii declara ca analizeaza cumpararea de elicoptere de la Airbus iar francezii ca ar fi bucurosi sa ni le vanda

dacian-ciolos-si-airbus-h215

Dacian Ciolos si Airbus H215

Astazi a fost inaugurata fabrica Airbus Helicopters de la Ghimbav, in prezenta prim-ministrului roman, Dacian Ciolos si a presedintelui francez, Francois Hollande.

Ocazie cu care au fost facute cateva declaratii de catre cei doi inalti oficiali pe marginea unei potentiale achizitii de elicoptere pe care statul roman ar putea sa o faca de la Airbus.

Astfel premierul roman a declarat :

Această investiţia creează 350 de locuri de muncă, pe lângă cele 160 de locuri de muncă deja existente.Deci este o investiţie benefică, atât pentru investitor, cât şi România. Această investiţie pune România pe harta producătorilor de elicoptere din lume. Sperăm să il vedem în zbor cât mai repede. Vom analiza oferta pentru noi. Este un produs nou, compania oferă mententanţă aici în Romania. Avem o analiză şi la Ministerul Afacerilor Interne şi la Ministerul Apărării pentru a vedea nevoile de dotare cu elicoptere.  

Iar presedintele Frantei a adaugat :

Proiectul este unul de anvergură, se ridică la 50 milioane de euro, sumă la care a participat şi statul român. Acesta este un proiect semnificativ în ceea ce priveşte vânzările. Dacă România ar începe prin a cumpăra un elicopter  H215 am fi foarte fericiţi. Acest prim elicopter construit aici va avea nume românesc. Am dorit ca mai multe companii franceze să se implice în filiera aeronautică pe care o construim la nivel european.    

In fabrica de la Ghimbav, in care au fost investite 52 de milioane euro, Airbus va produce elicopterul H215, pretul unui astfel de aparat incepe de la 13 milioane de euro, primul elicopter urmeaza sa fie produs in 2017 sau 2018 iar capacitatea maxima de productie de 15 bucati anual, urmeaza sa fie atinsa in 2020.

sursa: Ziarul Financiar

– David Victor –

 

22 Comments

  • E de înțeles faptul că se bate fierul cât e cald. Și e normal. Însă oferta aia depusă de Airbus la Romtehnica e oneroasă și nu reflectă interesele României (10 elicoptere pentru 150 de de mil de euro care sa faca 600 de ore ptr ONU). Aceea reflectă interesele militare și economice ale Franței care are nevoie de elicoptere în Mali. Ne-au rugat înainte să intervină să-i ajutăm cu elicoptere și le-am spus că nu se poate, cred că din cauza vârstei înaintate ale celulelor (30 de ani e media la PUMA) și din cauza motorizării care nu le perminte să opereze în zone Hot & High.

    Așa că aș prefera un contract cadru multianual atribuit prin licitație pentru înlocuirea întregii flote de elicoptere militare ale RoAF și dotarea FT cu elicoptere. Aceasta abordare ar ajuta mai mult noua fabrica asigurand comenzi pentru cativa ani, i-ar forta sa mai scada din pret, sa-si diversifice productia si sa creeze o retea locala de furnizori.

    • de la francezi Romania at avea nevoie in diomeniul militar de licentele de fabricatie sau cooperarea la fabricarea iar aceasta sa fie facuta in Romania a elicopterelor Airbus, a avianelor de transport military Airbus, a avioanelor de lupta Dassault : Rafale-BCM, Mirage-2000-9-licenta integral(motoare SNECMA M-88/-M-53 P2, avionica Thales, structura, sisteme de armament), tancul AMX-56 Leclerc, vehiculul blindat multirole modular VBCI, Sherpa-2, Renault military, rachete AA, AT, AN, Nexter, arm. de infanterie, Apilas-112 !!!

    • Toată lumea are interese, important e să-i găsim pe aceia care ale căror interese coincid cu ale noastre. Iar interesul nostru e să avem această fabrică cu toate beneficiile sale.

  • Sa inlocuiesti 50 de Pume, nu avem bani, probabil ca au aparut niste marafeti pt cam 10 elicoptere.

    In viitor, mai mult decat 10-15 Puma/Puma M, 10-15 SOCAT, 10 elicoptere noi(H215, Puma Makilizate, Venom), plus cateva Puma Naval si ceva elicoptere usoare nu putem spera, si ar fi o situatie cat se poate de rezonabila la situatia data.

    Importanta este o consolidare a flotei de elicoptere.

    • Nu trebuie sa dai banii acum pe 50 de elicoptere. Trebuie sa faci un program multianual structurat prin care iei să zicem 60-70 de elicoptere. Dacă iei 7 -pe an, acoperi fix productia de inceput si jumatate din productia maxima a fabricii dupa 2020.

      Acum ei vor face numai Super Puma – Ok, dar avem de nevoi si de altele. Pentru Boboc mai ales – aici e nevoie de un elicopter usor. Fennec e o idee, mai ales ca poate fi inarmat decent si poate fi utilizat astfel ptr antrenamentul pilotilor de atac. (12-14 bucati).

      As renunta la ideea de a transforma Super Puma intr-un gunship precum SOCAT. Dar, as dezvolta un pachet SOCAT avansat pentru CSAR, Transport si operatiuni speciale. As merge pe ideea ca am avea nevoie de 36-40 de Super Puma.

      Pentru forțe speciale aș marșa pe H145 militarizat și aș evita solutiile americane. Minim 12 bucați. Pentru inserție forțe speciale aș marșa pe Caracal, dar se poate merge pe o soluție american MV-22. Cred că a facut impresie buna de cand tot vine pe aici la exercițiile Black SeaFor. 6 bucăți – separat de programul de achizitie de elicoptere.

      Super Puma navalizat exista, deși aș fi atent și la cum evoluează NH-90. 4-6 bucăți ptr corvete.

      În principiu as aloc 2,5 mld de euro pe 10 pentru elicoptere, should be doable daca chiar se aloca 2% din PIB de la anul.

      • Nu cred ca putem sau vrem sa eliminam filiera americana pentru elicoptere. Ma refer la decidentii politico-militari ai tarii. Insa asta vom vedea pe viitor.

        Ai idee cat mai pot trage de actualele PUME, avand in vedere ca au 30 de ani de serviciu activ? Cei de la Airbus spuneau recent ca nu renteaza sa le modernizezi, chiar daca te duce mai ieftin, deoarece structura lor veche le va tine mai mult la sol….pentru revizii si reparatii. Adica disponibilitate mai mica, lucru care mareste costurile pe termen lung. Perfect adevarat la prima vedere. Insa cum cei de la IAR spun ca diferenta nu-i chiar atat de mare(e normal sa spuna asta vazand ca pierd caimacul), as dori sa aud si pareri neutre. Ai idee care-i procentul de disponibilitate nou vs modernizat?

      • MV-22?? Fereasca Dumnezeu.. Scump al naibii. Caracal e mai simplu, ieftin si mai eficient ca raport cost-capabilitati. Parerea mea..

  • “oferta aia depusă de Airbus la Romtehnica e oneroasă și nu reflectă interesele României ”

    O fi oferta aia oneroasa o-neroasa ne-roasa…

    Dar cred ca ai ratat esentialul, “si anume” ca poate mai vrei “si anume” si in Schengen 🙂 🙂 🙂 🙂

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21286910-ultima-ora-presedintele-hollande-semnalat-posibila-schimbare-radicala-pozitie-frantei-privind-aderarea-romaniei-schengen.htm

    A semnalat omul destul de straveziu cat sa intzeleaga pana si tolomacii aia cu valUare de pe malul Dambovitei

    Si daca nu cumperi nimic de la ei si nu’i ajutzi cu nimica pe nicaieri atunci cand AU probleme si le crapa buza inclin sa cred ca nu mai sunt motive indretpatzite ca sa se simta ficusul “sprijinit”…sau ma rog, o sa fie sprijinit numai in pla francezului…

    Asa ca in final probabil o sa luam 6 – 6 poarta’n casa, 6 de la americanci si 6 din emiratele jihadiste unite franceze, ca sa fie toata lumea multzamita…

    Asta e, daca tot ce mai ai e sa “ai valUare”…

    “sa creeze o retea locala de furnizori.” – buna asta 🙂 🙂 🙂 , retzele locale de furnizori de spaga poate…sau de magraoni la cersit prin fatza moscheei centrale din Al’Parisi, aia de langa Louvre

    Nu stiu ce viitor va avea hala aia de asamblare sau ce sa face pe acolo, nu cred ca or sa se repeada sa faca subansamblele loco

    IARul in final isi va da probabil duhul, nu’i bai, ca nu ne trebe

    De restul salarii si solde la bugetari si pensii la toata lumea

    Pana facem si ultima boacana si trecem pe muero si atunci le platim pe toate din imprumuturi, cat ne’or da 🙂 🙂

    Dupa aia mai vedem noi, mai e timp si gandirea in advance nu ne prea caracterizeaza

    • Tu crezi ca Hollande dadea ok pentru aderarea la Schengen Romaniei pentru o comanda de 150 de milioane de euro la o companie care s-a delocalizat, și în an electoral, cand socialistul e la 13% si nu ar putea candidat? Bașca EADS a primit de la Nastase 1 mld de euro pe sponci pentru același lucru… Deci nu.

      Daca vrei sa faci o conexiune intre vizita lui Hollande si aderarea la Schengen vezi cooperarea pe antiterorism dupa atentatele din Franta si nevoia Parisului de un aliat in Centrul si Estul Europei, ca grupul de la Visegrad a devenit nefrecventabil…

      • Probabil este unul dintre bullets’uri din document 🙂

        Cooperarea implica si elicoptere, matale ai scris asta “Aceea reflectă interesele militare și economice ale Franței care are nevoie de elicoptere în Mali.” si pe unde or mai avea ei nevoie sa tropaim , nu eu…

        Ce nevoie de aliatzi or avea astia prin estul mueropii nu prea ma lamuresc, mai degraba ar avea nevoie de piatza de desfacere pt orice inclusiv pt militar, aveau crestere economica din pix de 0.2% inainte de plimbarea cu camionul pe trotuarele patriei, acuma probabil sunt pe minus, deci recesiune, s’au dus vremurile voioase cu nastase 70 de mii de case si miliardul, pe timpurile astea 150 de milioane de muero conteaza si aia, macar asa ca gest de inchinare 🙂

        berbantul ala feroce la final de mandat le’a fluturat mamelucilor de Dambovitza povestea cu sprijinitul cu Schengenul

        ce s’o intampla dupa ce nu va mai fi Hollande El primero masculo feroces din Emirat, nu stiu

        dar la cat ai cunosc eu pe tolomacii astia cu valUare de pe malul Dambovitei presupun ca ce scrie in bulletsurile alea se va executa, ca asa ne’am luat si fregate, asa am facut si autostrazi cu Bechtel samd

    • Mda și mnu.
      Orișicum, „fabrica care ieste” IAR are deținere de 49% din compania Vadstena-ha-ha deschisă de AIRBUS ca joint-venture. Mai exact are aport tehnologic, financiar și hala este construită fix și eggzact pe platforma de la Ghimbav a IAR. Carele IAR are asigurată ceva manoperă pe partea de structură și pe cablaje (și altele de care nu-mi amintesc acu) în suma de ceva mii de ore/om/manoperă.
      Ceea ce vasăzică că IAR, al nost, are o deținere minoritară din „atelierul” volant, înafară de încrengături de ordin financiar și (flux) tehnologic.
      Ca idee, partea negativă ar fi că RK la Pume străineze, precum și la Super Pume șamd evită IAR. Care IAR rămâne să stingă lumina flotei noastre de 330, respectiv la mica înțelegere pt clienți mai puțin frecventabili.
      Avantajul ar fi că IAR nu moare direct și subit, are asigurat ceva flux de lucru și ceva venit indirect din participația minoritară.
      Pe de altă parte acționarii, statu lu românu fiind majoritar cu circa 65% iese mai puțin bine decât se putea, dat fiind că IAR a „investit”, financiar, dividendele neridicate din joint-ventureul anterior, în suma de ceva zeci de milioane.
      În fine, o fi bun la casa omului 215, deși nu cred că e omni de suite…
      Pe persoană fizică am slăbiciune pt Cobre și Huey care au dovedit tot ce se putea, din 65 încoace. Agregate fiabile și mai puțin complexe decât Apași și Blackhawk, dar e de discutat aici.
      Așteptăm cu interes comanda finală. Secundo: ajută dacă prim-sinistrul din dotare gavarește franceză bine de tot. Terțio: 725 ar fi interesant. În fine, Pumele SOCAT trebuie supuse revizuirii și schimbării unor piese. La elicoptere structura nu este supusă acelorași fel de încărcături dinamice precum la avioane, ceea ce face ca structurile vechi de 30 de ani să poată servi mult și bine de acum (mă rog, încă 15 ani). Rata de disponibilitate e afectată mai degrabă de ansamblul motor-transmisie și pale decât de structură, pare-mi-se.

      • Am si eu o intrebare, ca te stiu cunoscator. In ce masura ar fi viabila casarea Puma SOCAT si transferul senzorilor, avionicii si pilonilor pentru armament de pe celula casata pe Super Puma? Ma gandesc ca ar fi o idee mai buna o celula noua decat makilizarea 330 SOCAT. Am folosi ce avem deja, fara sa fie nevoie sa cheltuim bani pe o noua SOCATizare si s-ar putea realiza local, de catre IAR. Ce parere ai?

  • Ar trebui să cumpărăm elicoptere H215 de la Brașov și să ținem cu dinții de fabrica aia. NU oricine fabrică așa ceva, sunt cam 15 țări în lume care fabrică elicoptere de o asemenea anvergură. În plus, în fabrica de la Brașov vom avea specialiști pentru reparațiile toturor elicopterelor armatei, SMURD, poliției, etc. Pe lângă asta, economia României va avea un beneficiu clar, vor veni mai mulți bani, vor fi oameni înalt specializați cu salarii mari.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: