Mihnea Motoc, ministrul Apărării Naționale, a anunțat, miercuri, că primele șase aparate de tip F-16 vor fi preluate oficial, de la baza militară portugheză Monte Real, pe 28 septembrie.
“Discuție foarte bună astăzi cu remarcabilul ambasador al Portugaliei în România, domnul Joao-Bernardo Weinstein; am discutat, între altele, și despre modalitățile de marcare oficială a preluării în serviciul Forțelor Aeriene Române a primelor 6 aparate F-16, pe 28 septembrie, la Baza Aeriană Monte Real din Portugalia, respectiv la începutul lunii octombrie, la Baza Aeriană Fetești”, a scris Motoc pe Facebook.
În 2013, România a decis să cumpere din Portugalia 12 avioane de tip F-16 folosite. Inițial s-a intenționat achiziționarea a 24 de avioane, dar decizia finală a fost pentru 12, din motive bugetare. Dincolo de F-16, au mai prezentat oferte companiile producătoare ale avioanelor JAS-39 Gripen și Eurofighter Typhoon, pentru aparate noi. A fost, de asemenea, analizată oferta pentru aeronava Rafale, produsă de grupul francez Dassault. Prețul pentru cele 12 aeronave F-16 a fost stabilit la 628 milioane de euro, ele urmând să staționeze la bazele aeriene de la Fetești și Câmpia Turzii, modernizate special pentru acest tip de avion.
Potrivit specialiștilor, România are nevoie de 48 de aeronave multirol, adică patru escadrile. În 2015 autoritățile române au anunțat intenția de a mai achiziționa și alte aparate de tip F-16.
Ministrul Apărării, Mihnea Motoc, declara, pe 22 februarie, că România intenționează să cumpere încă 12 avioane F-16, anul acesta urmând să fie pregătite procedurile de atribuire a contractului pentru această a doua escadrilă.
“Anul acesta, avem în vedere să pregătim procedurile de atribuire a contractului pentru o a doua escadrilă, ceea ce s-ar întâmpla în 2017 după proiecția pe care o avem acum. (…) Dacă suntem în grafic, anul acesta trecem prin niște proceduri foarte laborioase de pregătire a atribuirii în cursul anului viitor.
Noi urmărim să achiziționam din excedentul disponibil al unor aliați aparatură care este în resursă, este performantă, este operațională. Nu pot să subscriu la etichetarea lor ca fiind de mâna a doua. Nu știm de unde le vom achiziționa.
Deocamdată, am lansat o cerere de informații de la toate țările aliate care au în dotare asemenea aparate, inclusiv de la SUA și cinci aliați europeni. Așteptăm răspunsurile lor să vedem în ce direcție ne putem duce”, preciza Motoc.
Sursa: Romania TV
“Nu știm de unde le vom achiziționa. ”
Pai daca nu stiu atunci sa dea o raita dimineatza cu SMFAul cu carutza printre blocuri pe la Aliatzi: Fiiiaaaaareeeeee veeeechi cuuupaaraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam 🙂 🙂 🙂
“Nu pot să subscriu la etichetarea lor ca fiind de mâna a doua”
Corect, nu sunt la mana a doua, astea 12 de eggsemplu sunt la mana a treia, la mana a doua au fost la portocalezi 🙂
Unde dracu’i gasesc pe tampitii astia bre, prin “Diplomatzie”?! 🙂 🙂 🙂
Astia se duc dupa 2nd handuri dar alea nu’s 2nd handuri ca nu vrea dom ministru sa le numeasca asa…
Le dorim succesuri, impliniri maretze si sa faca planul cincinal in doi ani jumate la procedurile alea foarte foarte foarte laba’rioase
Avand in vedere cum ploo’ din parlament cu mariri de pensii&alte pomeni electorale pt boboru’ prostituat care abea asteapta sa fie pedofilat de violatorii pulitici.
Numai iau astia niciun F-16 la nicio mana, le dau jos de pe torent un flightsimulator care sa mearga pe vreun 486 scos la pensie ca nu mai mere soliteru’ bine pe el.
Ce bataie de joc indura si sarmana Armie Romana de la tontzi trogloditzii politici…
Bani de tehnica 9 nu le dau ca nu le mai ramane lor de furat, pomeni si de salarii babane la stat la tot neamul lor
Asa ca se duc prin talciocuri si le cumpara vechituri pe care altzii stau sa le retraga sau le’au retras deja (excedent), vechituri care in timp vor seca bugetul ca sa le mentzina operationale
Bon, asta nu e suficient!
Vine unu cu nasu mare si le mai si prezinta cu tupeu Armatei Romane si publicului pe post de tehnica “performantă” “operațională”
Si ca nu’s la mana a doua ca nu vrea el, is luate direct din fabrica…
Si ca as we speak se munceste din greu la procedurile alea foarte foarte laba’raioase pana prin 2017 cel putzin, chestii complicate domle, intelectuale, high end stuff, dureaza ani de zile, cercetare-dezvoltare de word pdf excel si outlook, isi fac aia doctoratele cu ele
Macar sa taca dracu din gura si sa nu mai debiteze tampenii, ca sa recunoasca saracia si dezastrul nu’si asuma nimeni…
Calca-l-ar senila de MBT ultramodern T55AM pe nasul ala mare!
mai pardon. domnul ministru actual al apararii Mihnea Motoc este TECHOCRAT emanat dupa dezastrul politizat de la clubul Colectiv din seara de Halloween….deci cu politrucii trogloditi in guvernul actual al lui Cziolosz Dacian mai relax. ca deh asta au cerut manipulatii szorosz-isti in noembrie 2015. asta avem. era o oferta de F-16 Falcon sh din Israel mai acum ceva ani prin 2007-2008 parca. pana in criza din 2009. daca se vor lua din Israel F-16 Falcon poate le vor moderniza Elbit-ul la Aerostar Bacau, precum MiG-21 LanceR si MiG-29 SnipeR . pacat ca nu avem 18 MiG-29 SnipeR in FARo. inca 6 se mai gaseau sa avem 24 MiG-29 SnipeR !!!!
S-a miarit ratia de votca si de zahar in Olgino, tavarisci?
Ce ne tot servesti Vocea rusiei p-acilea cu vechiturile alea de mig29 expirate si ruginite?
http://romanian.ruvr.ru/2013_10_16/Valentin-Vasilescu-Ce-am-avut-de-ce-ne-am-batut-joc-Si-cu-ce-ne-am-pricopsit-de-la-americani-6122/
Pasol na turbinka, ciortai!
atunci sa se cumpere si F-15 Eagle. 24 de bucati.
daca sunt bani….cu Mig-29 SnipeR era atunci la inceputul anilor 2000 oportunitatea. acum da au ruginit pe Kogalniceanu.
A/B-uri sunt disponibile cu sutele pe la aliati. Partea proasta cu nu mai stau chiar atat de bine cu resursa. EU mizez pe A/B-uri scoase din conservare de la AMARG si livrate ca EDA, apoi cumpararea de kituri MLU de la Lockheed si upgrade facut cu portughezii.
Asa cred si eu ca vor face.
Cam asta e ideea. Doar ca s-ar putea ca toata achizitia sa fie facuta pe filiera portugheza, sa nu suparam vecinii. Cat despre pret, cele 600 mil nu au fost date pe avioane ci pe avioane+armament+pregatire piloti+pregatiri de aerodrom, deci urmatoarele vor fi sensibil mai ieftine.
Rationamentul economic e corect vis a vis de cheltuielile astea a celor 600 de milioene. In banii astia intra oare si simulatorul?
PS Pe care dintre vecini sa-i suparam atat de tare ca mai vrem inca 12 SH-uri? Si cum am reusi sa nu-i mai suparam daca avioanele vis din SUA via Portugalia?
Pe URS! L-ar deranja daca americanii ne-ar da avioane, ca ajutor militar. Asa ca nu ni-pl da noua, noi le cumparam de la terti! Informatia cu simulatorul nu o am. La Spartan a fost inclus in pret, insa.
Mai exact 186.2 milioane de euro pentru 12 A/B-uri, doua motoare de rezerva, instructie pentru 9 piloti si 75 tehnicieni si echipa de portughezi care sa asigure consultanta la domiciliul clientului in primii doi ani dupa livrare. Din banii astia, 108.2 milioane au costat avioanele. Am scris despre asta aici
Nu pot accesa link-ul. E bine ca ati scris … Presa nu o face! Si ies niste costuri …
In costuri sunt bagate si modernizarea Bazei 86, si pachetul de armament, si statiile de radionavigatie TACAN (cel putin una pentru Borcea, cea de la Campia ar trebui sa fei deja operationala: prin primavara lui 2009 trimisesera americanii o echipa sa evalueze fezabilitatea instalarii unei statii TACAN pe Campia). Pe langa contractul de de inarmare semnat cu americanii ( vezi aici: https://www.resboiu.ro/dsca-armament-pentru-f-16-ale-roaf/) s-au mai cumparat cateva containere de descoperire/desemnare a tintelor, cateva mii de lovituri de 20mm, utilaje de aerodrom…
Ma rog…pus totul cap la cap, cam da suma 🙂
Cea mai mare parte din suma necesara modernizarii aerodromului Fetesti a venit din fonduri NSIP.
Daca pe acealas principiu se vor lua pt FARo si 24 de F-15 AB Eagle de la US Air Force, at fi super. bine pt F-15 AB Eagle nu este MLU,dar se pot moderniza si prelungit resursa. daca FARo va avea 48 avioane de lupta supersonice multirole vor fi sa zicem 4 escadrille plasate cum? 2 pe Borcea si 2 pe Luna? sau 1 pe Borcea, 1 pe Luna, 1 pe Bacau si 1 poate pe Giarmata? si poate inca una pe Kogalniceanu + una pe Craiova. adica 48 F-16 AB Falcon modernizate si 24 F-15 AB Eagle modernizate=72. apoi reactivate Ianca, Alexeni, Balaci, Caransebes pe care sa puna FARo 24 Rafale-BCM si 24 EFT tranche 1, ca sa nu se supere europenii ca luam avslm numai de la Americani. si asa cu 120 de avclm alftel sta FARo. vise, vise, vise !!!!
Vor fi troli multi rusesti, care sa ne spuna povesti si care sa tina si logistica pentru patru tipiuri diferite de avioane … ce cosmar pe capul lor
eeee acum macar un tip de avion monomotor supersonic multirol si un tip de avion bimotor la fel sa fie in dotarea FARo…..asa ca sa le facem macar frica la rusi si poate cu voia lui Dumnezeu sa-i si respingem daca ipotetic vor veni peste noi.
Si le mai adaugam un telemetru laser romanesc, Coanda. Sa fie ceva si de la noi.
Hoanda, nu Coanda. Prietenii stiu de ce. :p
Eu as fi mers pe Rafale. Imi place aripa delta si faptul ca are doua motoare. Sper sa nu iesim si cu F-16 la arat.
Pai tocmai doua motoare s-a evitat. Ca sa fie exploatarea mai ieftina!
Si pentru ca bimotorul il avem în tara.
La ce te referi, la deja batranele si retrasele IAR 93 si MIG 29 sau la nord americanii de tot bantuie pe la noi cu bimotoare? 🙂
La IAR-93 :))))))))))
IAR 93 nu este retras! este CASAT! De mult!
In cazul asta bine ca nu au mers pe planoare.
daca se recupereaza evaziunea fiscala si risipa nationala din Romania care cumulate ajung la 40 miliarde euro annual aici intrand si costurile celr aproape 600 parlamentari romani, ia vezi dumneata ce bani at fi sa avem ce avioane de lupta supersonice multirole ar vrea muschiuletul nostru adica al FARo si modele diferite cu 1 sau 2 motoare turbofane.
http://www.romanialibera.ro/economie/finante-banci/evaziunea-fiscala-a-ajuns-la-20-de-miliarde-de-euro–adica-la-15–din-pib-304068