Armata Romana Fortele Aeriene

Romania TREBUIE

Tuns scurt și bărbos, nu prea mă uit în oglindă. Mai ales că nu îmi fac unghiile și nu port papucei cu blăniță. Diseară însă, am să mă privesc în ochi.

Airbus H215

Airbus H215

Ministerul Apărării din România ar trebui să facă o comandă de cel puțin 16 elicoptere H215M, pe care Airbus intenționează să le producă la Brașov, pentru a da semnale pozitive pieței de export, a declarat, joi, Olivier Michalon, vicepreședinte pentru Europa al Airbus Helicopters.

Planul este de a avea o fabrică în lume pentru H215 şi această fabrică ar putea fi, fizic, în Braşov. Deja avem infrastructura. Suntem pregătiţi să transferăm toate instrumentele pentru a face acest lucru posibil, dar, pentru a face asta, trebuie să avem acest semnal clar. Trebuie ca Ministerul Apărării să facă o comandă de cel puţin 16 elicoptere pentru a justifica lansarea proiectului. Când spun 16, asta nu înseamnă că nevoia este mai mare de atât, dar nu vrem să impunem unei alte ţări numărul total de care are nevoie. Raţional, 16 elicoptere este un început bun. Vom avea şi contracte pentru export.

Trebuie.

Pentru a construi elicoptere aici trebuie să avem angajamentul din partea Guvernului României, acesta să fie primul client care le utilizează (launching customer). Dacă România nu cumpără elicopterele pe care le poate produce aici, piaţa de export îşi va ridica semne de întrebare şi nu va fi motivată să cumpere acest elicopter. Dacă România va fi primul client (launching customer), acesta va declanşa întregul proces industrial şi toată producţia H215 civil sau militar, indiferent de unde vine comanda, va fi produsă aici.”

A delcarat Olivier Michalon, vicepreședinte pentru Europa al Airbus Helicopter, adăugând că singurul motiv pentru care producția elicopterului H215M a fost amânată este reprezentat de faptul că România nu a luat o decizie în această privință.

Iartă-ne bo$$. Nu mai facem d-astea, iar dacă trebuie… TREBUIE!

Trebuie.

Și am să o fac diseară.

Să văd dacă am față de prost. De sclavete din colonii. De român care n-are încotro.

Trebuie,

Iulian Iamandi

13 Comments

  • Gresesti. Sa stai la masa cu unii, trebuie sa stai intai pe scaun. Dar primordial este sa fii capabil sa meriti a fi invitat la acea masa.
    Altfel te califici ca si pafarist.
    Nè stie toata Europa de tigani si curve politice. Au invatat in 44.

    • Ce vorbești Franz? Dar Finlandezii nu au fost curve în 44? Dar Italienii în 43? Dar bulgarii? Ar fi vrut și ungurii sa fie curve ca voi,dar na,i-au ocupat nemtalaii,preventiv. Acum,ce sa-ți povestesc,dacă nu ți ai ars tara din temelii pentru Hitler, ești curva. Ba,ești prost?

  • Auzi bre nea Olivier asta. Pai matare iti faci hala de asamblare acilea si apoi conditionezi pornirea ei de un contract cu statul? Pai hai sictir. Ia muta-ti tu hala acolo unde ai comenzi – sa vedem cine vrea sa cumpere H215.
    Nu mai bine vine nea Olivier asta sa ne zica care-s clientii aialalti internationali? Ca daca tot ne pui pe noi sa luam 16 elicoptere asa “pt inceput” vi si tu cu contracte ferme pentru altele 32 de la diferiti clienti. Ca asa mi se pare logic – 1/3 sa zicem ca-i pt intern si restul la extern. Daca n-ai clienti externi inseamna ca elicopterul nu prea e bun…
    Auzi – da` Franta nu vrea sa-si schimbe alea aproape 100 de Pume cu H215? Asa de “solidaritate”…

    Si nu se intalneste careva cu nea Olivier asta sa-i zica ca in Polonia se asambleaza S70i si nu au comandat nici o bucata….

  • De autobuze zburatoare nu avem nevoie. Sper sincer sa nu luam nimic de la jegosii astia. Venom si Black Hawk, adevarate elicoptere militare, Viper pt atac.

  • Politica facuta pe genunchi , politica pe aparare si inzestrare facuta pe la colturi de politruci avizi de vreun ” comision ” gras . Asta se intampla cand nu ai specialisti care stiu ce vor , ce ne trebuie , politicieni corupti cu ochii pe spaga . Francezii au facut o fabrica aici probabil avand promisiunea ca vom cumpara elicoptere de ei . Ai nostrii acum o dau cotita si au inceput sa le sclipeasca ochii la jucariile americanilor , scule de ce sa nu recunoastem superioare jucariilor frantuzesti, tarate prin teatre de operatii si razboaie prin toate colturile lumii . Frantuzii au inceput sa faca presiuni , arsi si cu ciorba poloneza inaintea cele romanesti . Politica asta a fundului in doua barci tare mi-e frica sa nu ne lase fara niciun elicopter pana in final, sa se care si francezii si sa ne dea cu flit si americanii , lucru care se pare ca se intampla cu programul TBT . Nemtii se pare ca pun conditii care nu prea convin iar negocierile cu americanii se pare ca au intrat in impas si ele . Eu as prefera elicopterele americanilor . Sper ca pana in final sa ne alegem totusi cu ceva .

    • Nu pleacă nimeni câtă vreme sunt bani de câștigat din toată daravela. Banii noștri. Dacă vor pleca o vor face atunci când vor constata că nu avem bani. Iar dacă nu avem acum și vom avea mai încolo se vor întoarce toți, și nemții și francezii și americanii nu-ți fă griji. Că au de așteptat până ne dumirim ce și cum cu privire la achiziția asta?.. lasă-i să aștepte. Așteaptă ei și după polonezi și uite că ăia nu se mai stresează de păreri și reputația lui pește fript.

  • Deja apar primele probleme serioase de când Romania a intrat in NATO.
    Vizita lui Macron este pentru contracte militare. Asta cu șoferii de TIR e șantaj și abureală🚁.
    În viziunea lui Macron dc romanii caștiga bani in vestul Europei atunci și armament să cumpere din Europa!, chear dc e mai prost ca cel american. Stai ca le fac o vizită și le dau eu comenzi de miliarde💸👊de nu se mai văd.

  • interesant e ca pe wikipedia h215 a fost scos din dotarea fortelor armate japoneze, suedeze, chineze. oare are probleme caramida asta zburatoare?

    • In 1980, the AS 332 Super Puma had replaced the older SA 330 Puma as Aerospatiale’s primary utility helicopter.[9]

      In November 2015, Airbus Helicopters announced that manufacturing activity of the AS 332 Super Puma, which was redesignated as the H215 at that point, would be transferred to a new purpose-built final assembly facility in Brasov, Romania.[15]

      Deci wikipedia tine socoteala aparatului inca din 1980, probabil sunt unii care l-au cumparat atunci si-l scot din serviciu acum (dupa +30 de ani). Intrebarea pe care trebui sa ne-o punem este care e diferenta intre ala produs atunci, si ce vor sa faca acum.

Leave a Comment

%d bloggers like this: