Armata Romana Fortele Terestre

Rheinmetall: proiectul TBT 8×8 Agilis merge inainte

TBT 8×8 Agilis

Proiectul realizarii unui transportor blindat 8X8 – denumit AGILIS – la uzina Moreni impreuna cu firma germana Rheinmetall se afla intr-un stadiu avansat, pe ultima suta de metri in ceea ce priveste componenta birocratica si cu o oferta financiara pe masa autoritatilor, au precizat pentru HotNews.ro reprezentantii Rheinmetall. Informatia vine in contextul in unor zvonuri cum ca proiectul AGILIS ar fi picat si al discutiilor autoritatilor romane cu americanii de la General Dynamics pentru productia unui alt transpotor blindat la uzina Bucuresti. Pe langa AGILIS, pe care reprezentantii Rheinmetall il pun in top 5 proiecte ale gigantului german, nemtii au in vedere productia in Romania si a altor blindate si vehicule, inclusiv intrarea in recenta licitatie pentru camioane militare.

“AGILIS nu a murit, dimpotriva. Suntem intr-un stadiu destul de avansat”, a declarat pentru HotNews.ro Thorsten Heinzen, managing director Rheinmetall.

Conform oficialului german, compania mixta romano-germana infiintata intre Rheinmetall si Uzina Moreni – Romanian Military Vehicle Systems – mai asteapta unda verde din partea Consiliului Concurentei, iar oferta financiara este in prezent in dezbatere pe masa guvernului.

Reprezentantul Rheinmetall a confirmat ca, initial, compania a venit cu o oferta financiara ce partea romana a refuzat-o [n.r. au cerut in avans suma de 450 de milioane de euro pentru demararea proiectului], dar ca au revenit cu o oferta “mult mai corecta” care implica toate partile implicate si pe care reprezentantii Romaniei ar fi apreciat-o.

Potrivit reprezentantilor Rheinmetall, dupa unda verde din partea Consiliului Concurentei pentru Romanian Military Vehicle Systems si semnarea unui contract cu Guvernul Romaniei, firma germana ar avea nevoie de numai patru saptamani pentru a demara lucrarile propriu-zise la uzina de la Moreni.

Precizarile oficialului Rheinmetall vin in contextul in care a aparut informatia cum ca proiectul AGILIS ar fi picat, iar americanii de la General Dynamics Land Systems au demarat discutii cu reprezentantii statului roman pentru productia unui alt tip de transportor la uzina mecanica Bucuresti.

“AGILIS e un proiect important pentru Romania, dar e si foarte important pentru noi. E in top 5 proiecte pentru Rheinmetall”, a explicat Heinzen.

Potrivit acestuia, transportorul AGILIS pe care nemtii vor sa-l dezvolte si sa-l construiasca la Moreni va avea atat din ADN-ul transportorului greu Boxer (aflat in dotarea armetelor germane si olandeze), cat si din tehnologia transpotorului dezvoltat de romani pana de curand la Moreni.

“Primul prototip e planificat sa iasa pe poarta uzinei in 2020. E munca multa si complexa pentru dezvoltarea unui nou produs”, a mai declarat oficialul. Potrivit acestuia AGILIS va fi unul dintre cele mai moderne transportoare din lume la momentul cand va fi introdus si va fi un produs gandit si pentru export, nu doar pentru Romania.

Pentru compania germana transportorul AGILIS va ocupa un loc ce acum e liber in portofoliul de blindate, intre transportorul usor 6X6 Fox si cel foarte greu 8X8 Boxer, au explicat reprezentantii Rheinmetall.

Alte proiecte Rheinmetall in Romania? Noul TAB 4X4, vehicule blindate 4X4, camioane militare si un tun de calibru 30 mm

Dincolo de proiectul transportorului 8X8 dezvoltat si construit la Moreni, Rhenmetall are in vedere si alte proiecte de blindate, iar pana la finalul anului compania germana vrea sa-si deschida un birou propriu in Romania.

“E mai usor pentru noi sa demaram productia la Moreni daca avem si alte proiecte mai mari sau mai mici in jurul proiectului principal care este transportorul 8X8”, a explicat pentru HotNews.ro Dominik von Wolff Matternich, Head of Key Account Management Romania din partea Rheinmetall Group.

Potrivit reprezentantului Rheinmetall un alt proiect pe care grupul german il are in vedere este realizarea unui transportor blindat si amfibiu 4X4, de care Romania are nevoie in numar de circa 400 pentru a isi inlocui vechile TAB-uri 4X4 din dotare.

Alte proiecte vizate de Rheinmetall sunt cele de vehicule 4X4. Un astfel de proiect este cel al celor peste 280 de vehicule blindate 4X4 cu platforma antitanc, licitatie lansata anul trecut, dar anulata in luna iulie.

Pe langa cele blindate, autoritatile din Romania au incercat inca de anul trecut sa caute solutii pentru dotarea mai multor tipuri de forte cu noi vehicule 4X4 neblindate, iar grupul Rheinmetall sustine ca e interesat si de acest proiect.

Dincolo de aceste proiecte, reprezentantii Rheinmetall spun ca au in vedere si participarea la recenta licitatie de achizitionare a 173 de camioane militare, iar miercuri au la Moreni o demonstratie pentru reprezentantii statului roman cu un camion blindat 8X8.

Pe langa de proiectele de vehicule, oficialii Rheinmetall mai spun ca au in vedere localizarea in Romania si productia unei tun de calibru 30 de mm care ar urma sa fie echipat si pe transportoarele AGILIS.

In luna iunie, Uzina Automecanica Moreni – din subordinea Ministerului Economiei – si furnizorul german de tehnologie militara Rheinmetall au semnat actul constitutiv al societatii mixte Romanian Military Vehicle Systems care va fabrica, vinde si asigura mentenanta transportorului blindat de trupe 8×8 (TBT 8×8) pentru armata romana.

Noul TBT 8×8 Agilis va fi construit in 7 variante/derivate (transportor blindat pentru trupe amfibiu si neamfibiu, punct comanda mobil, platforma pentru aruncator de bombe calibrul 120mm, evacuare medicala, cercetare CBRN si vehicul tehnic pentru evacuare-reparatii), iar 80% din valoarea adaugata a productiei ar urma sa fie realizata in Romania, doar motorul si drive-lineul urmand sa vina din import.

Logistica si mentenanta ar urma sa fie integrate 100% in Romania pentru intreaga durata de viata a transportorului pana in 2055, iar drepturile de proprietate intelectuala asupra AGILIS 8X8 vor apartine in proportie de 100% Statului Roman, prin Ministerul Economiei.

sursa:  hotnews.ro

sursa foto:  hotnews.ro  

3 Comments

  • Pana nu vad macar prototipul iesind pe poarta fabricii de la Moreni, pe model SAUR 2, nu mai cred nimic din ce aud. Azi una, maine alta si tot asa!

  • “Reprezentantul Rheinmetall a confirmat ca, initial, compania a venit cu o oferta financiara ce partea romana a refuzat-o [n.r. au cerut in avans suma de 450 de milioane de euro pentru demararea proiectului], dar ca au revenit cu o oferta “mult mai corecta” care implica toate partile implicate si pe care reprezentantii Romaniei ar fi apreciat-o.”
    Bai esti prost – deci nemti cer juma de miliard (in avans) contra caruia prin 2020 scot un prototip? Pai asta da afacere. Si ca acum au o oferta “mult mai corecta”. Adica si ei si-au dat seama ca fura prea mult. Oferta asta noua cum suna? 400 milioare EUR in 2 ani? :))))

    ““AGILIS e un proiect important pentru Romania, dar e si foarte important pentru noi. E in top 5 proiecte pentru Rheinmetall”, a explicat Heinzen.”. Permite-ti sa-l contrazic pe Heinz(en) – AGILIS nu e un proiect important pentru Romania. TBT8x8 e un proiect important pentru Romania. oricare varianta ar fi ea, nu neaparat cea nemteasca. ” E in top 5 proiecte pentru Rheinmetall” – pai la juma de miliard in avans cred si eu….

    “Potrivit acestuia AGILIS va fi unul dintre cele mai moderne transportoare din lume la momentul cand va fi introdus si va fi un produs gandit si pentru export, nu doar pentru Romania.” – PR ieftin. Pentru promovarea la export cine se va ocupa? Statul roman sau cel german? Sau amandoi? Si va concura si cu alte produse nemtesti daca va fi cazul?

    “E mai usor pentru noi sa demaram productia la Moreni daca avem si alte proiecte mai mari sau mai mici in jurul proiectului principal care este transportorul 8X8” – adica cu alte cuvinte doar pentru Agilis se merita si nu prea sa demareze productia la Moreni. Daca le dam si altele “mai mari sau mai mici” o sa fie mai usor :))))))))

    “Noul TBT 8×8 Agilis va fi construit in 7 variante/derivate …… iar 80% din valoarea adaugata a productiei ar urma sa fie realizata in Romania, doar motorul si drive-lineul urmand sa vina din import.” – Incerc sa inteleg fraza aia cu 80% din valoarea adaugata a productie. Ma ajuta cineva ca nu vreau sa speculez….

Leave a Comment

%d bloggers like this: