Armata Romana

RFI pentru camioane si remorci

_DSC0027

După ce ieri MApN a publicat o cerere de informații pentru mașini blindate și neblindate, astăzi a fost publicat un nou RFI pentru platforme de transport.

Cele 2.000 de camioane pentru care este solicitată cererea de informații ar urma să fie livrate(în cazul în care se va ajunge la o cerere de propuneri și semnarea unui contract ferm), într-o perioadă de 8 ani și în 4 platforme de bază după cum urmează:

– platforme de transport pe autoșasiu de autocamionetă (vehicul comercial), cu sarcina utilă ce cel puțin 1.500 Kg

– platforme de transport pe autoșasiu de capacitate mică (vehicul militarizat), cu tracțiune 4×4 și sarcină utilă de minim 5.000 Kg

– platforme de transport pe autoșasiu de capacitate medie (vehicul militarizat), cu tracțiune 4×4 sau 6×6 și sarcina utilă de cel puțin 10.000 Kg

– platforme transport pe autoșasiu de capacitate mare (vehicul militarizat), cu tracțiune 6×6 sau 8×8 și sarcină utilă de cel puțin 15.000 Kg

Platformele de bază vor fi configurate în mai multe variante, vehicul de transport, vehicul de transport frigorific, platforma de transport containere, autocisternă, vehicul de intervenție tehnică, cap tractor cu șa, o parte dintre platformele de transport de capacitate medie și mare ar urma să dispună de cabină blindată.

Pe lângă cele 2.000 de camioane Ministerul Apărării mai este interesat și de 1.000 de remorci, livrabile tot pe o perioadă de 8 ani

– remorci cu o sarcină utilă minimă de 1.000 și 5.000 Kg

– semiremorci pentru transport containere cu o sarcină utilă minimă de 24.000 Kg

– semiremorci frigorifice

– semiremorci cisternă pentru transport lichide alimentare cu o capacitate minimă de 18.000 litri

– semiremorci cisternă de capacitate mare pentru transport combustibili cu o capacitate minimă de 25.000 litri

– semitrailer pentru transport echipament greu și agarabitic cu o sarcină utilă de minim 60.000 Kg

sursa: ACTTM

– David Victor –

 

51 Comments

  • Vad ca se puncteaza si transferul tehnologic.Ma asteptam sa apara si cerinta la cele militarizate ptr. cabine blindate.Daca se va impune si conditia sa fie unic furnizor ptr. toate platformele inclusiv producator de motoare atunci este clar ca numai firmele precum RTD,Iveco,MAN poate Tatra.

        • Suntem acum in Septembrie 2016.
          Concluziile s-au inchegat,la mai bine de 2 ANI de la data RFI-urilor si a acestui articol: au fost comandate de nevoie 23(douazecisitrei) de camioane din cele 2000 de camioane si 1000 de remorci trambitate.
          Astea estem concluziile care intr-adevar se incheaga!

  • Din pacate Renault + Moreni este o mare teapa, in Romania urmand sa se produca doar structura din spate de deasupra sasiului, adica coviltirul.. 2 table si o prelata.
    Trebuie sa castige Roman Brasov!

      • Nu e problema ca nu ar fi bune ci diferenta de calitate intre Renault Trucks si Roman Brasov nu justifica sa nu le producem in tara, adica la Roman Basov.

        • Scuza-ma… de ce le-as aduce eu statul roman la un companie privata care nu functioneaza? de sa ii bag bani la Neculae in buzunare cand el ii o mare capusa oricum??

          • Compania functioneaza. Mai bine dam bani unei capuse autohtone decat uneia straine. Probabil or sa se faca si angajari, etc.

          • Tu o sa culegi capsuni in Spania ca sa platesti teapa guvernului care importa camioane in loc sa le produca sa avem locuri de munca.
            Sa nu te intereseze pe tine daca intra in buzunarul lui Ioan Neculae, sa te intereseze in ce buzunare ale clientelei politice intra banii fara a crea un singur loc de munca.
            Te rog sa nu mai scrii pe Roman daca ai o asemenea gandire!
            Macar asta a creat locuri de munca…

  • Sa speram ca au destula minte si iau ceva romanesc, de la Roman Brasov.

    DAC-urile alea 6×6 sunt niste camioane militare foarte bune. Niste camioane noi, chiar daca nu foarte diferite vizual dar cu ceva modernizari si imbunatatiri (motorizare etc) ar fi excelente.

  • Si totusi dupa experienta cu livrarile de camioane militare pt americani Brasovul ar trebui sa primeasca o felie din viitoarea comanda de camioane si remorci mai ales ca acolo se vb si de un transfer tehnologic. Daca acum au probleme asta ar fi o gura de oxigen pentru ei.

    • eu nu cred sa fie bine ,sa fie cu “dedicatie”
      ci sa fie competitie “pe bune”
      poti stabili alta cerinta ,chiar de castiga o companie straina un anumit procent sa fie facut in tara si asamblarea finala aici
      astfel ii obligi la colaborari cu autohtonii si poate asa deschizi un drum ,nu cred sa puna ei singuri linii de asamblare aici
      in schimb ar fi interesati ,daca obtin vreun acord bun

  • in opinia mea semnarea unui contract de achizitie ptr asemenea cantitati, contract care sa implice o felie cat mai mare din ce mai exista ca industrie in tara asta este de neconceput. un astefel de program demarat cu cooptarea industriala a capacitatilor care deja mai exista cred ca ar ajuta enorm la relansarea economica. sa nu uite domnii din conducere, ca dupa 2, 3 ani de guvernare au reusit performanta majora sa ne aduca iar in recesiune!

    mama lor de hoti

    • Putin probabil sa castige ei, din cateva motive:
      1.Lipsa capital de lucru;
      2.Interesul de a creste interesul economic american in Romania. Ca sa sara pentru noi de cate ori fac urat rusii nu sunt suficiente doar principiile este nevoie si de un interes economic concret. Sar mai cu spor cand trebuie sa-si apere propriile companii.

      Daca se realizeaza ce banuim: Oshkosh, cu centru de operatiuni la Automecanica Medias, Roman ar putea incerca sa intre ca subcontractor pentru, sa zicem, sasiuri de camioane.
      Formula ideala ar fi sa produca trailere la Medias (sunt producatori pe platforma care pot subcontracta), autocamioane la Brasov sau la Medias cu Roman subcontractor pentru sasiuri si automobile 4×4 blindate/neblindate + upgrade la Hummer / MaxxPro la Moreni.
      Pe masura ce se dezvolta centrul/centrele de productie si se consolideaza ca furnizor pentru zona Balcanilor (sunt multi care vor sa fie prieteni cu americanii) producatorii romani pot creste, treptat, gradul de integrare in productie.
      Numai sa nu fie doar un foc de paie electoral.

  • Renault nu, pe motiv de Mistral.
    Oshkosh are oferta cea mai completa, pe ambele RFI-uri. In plus, realizeaza revitalizare + upgradare blindaj + suspensii independente pentru Humvey. Poate si pentru MaxxPro-uri, daca ni le lasa americanii.
    In alta ordine de idei, daca tot am tipat dupa americani sa aduca trupe si avioane ca vin rusii …… cum ar fi sa dam contractele francezilor?

    • deci daca renault (care apartine de volvo) ar avea cea mai buna oferta, ar trebui sa-i refuzam, ca-ti sunt tie simpatici americanii.
      bravo, esti dastept

      • @xv

        dupa ce ai citit ultima fraza ai uitat-o pe prima deja…

        “Renault nu, pe motiv de Mistral”

        nu pentru ca americanii sunt simpatici (ceea ce e discutabil) ci pentru ca francezii sunt idioti

        • tu pricepi ca renault trucks, inclusiv renault trucks defense apartin volvo? adica suedezilor

          altfel, daca esti bucurestean, boicoteaza-i pe frantzuji si nu te mai spala, ca au investit la apanova

      • @xv
        Faptul ca Renault Trucks Defence apartine de Volvo nu inseamna ca masinile/componentele vor fi produse in Suedia. Cea mai mare parte a lor vor fi produse tot in Franta pentru ca acolo sunt centrele de productie si furnizorii.
        In conditiile astea, daca si-au asigurat cele 1000 locuri de munca prin vanzarea de Mistraluri catre rusi, nu are rost sa-i mai incarcam si noi cu comenzi.
        In al doilea rand, stim deja care este filozofia lor. Au incercat o asociere cu Mizilul (cred) in care contributia industriei romanesti urma sa constea din suportii pentru prelata si POATE anvelope. Asta e gluma proasta nu cooperare.
        In al treilea rand, ce faci cand pleci cu ele in teatrele de operatii pentru ca trebuie sa-ti asiguri singur lantul logistic pentru intretinere reparatii, piese de schimb. In cazul Oshkosh, in orice teatru de operatii te-ai duce, baietii au baze logistice unde poti sa gasesti tot ce ai nevoie.

        • Bula, io cred ca mentalitatea ta nu il avantajeaza pe militarul de la firul ierbii si nu avantajeaza nici Ro.interesul e sa ai tehnica performanta si mentenanta buna. ca-s americane, franceze sau extraterestre, nu prea il interseaza pe trupete, atata timp cat aia livreaza.

          tu sustii sa cumparam de la cine ne e mai simpatic, nu de la cine are cea mai buna oferta si asta este o idee gresita. deja vorbesti de parca ai stii oferta renault.

          io as vrea sa cumparam de la nemti, imi sunt simpatici, dar asta nu inseamna ca daca americanii au cea mai buna oferta n-as vrea sa cumparam de la ei.

          hai sa nu ne mai aruncam la trei margele, cum ne flutura toti, francezi,americani, suedezi, pe la nas. parca-am fi din lumea a treia.

          la punctul trei,ar fi o facilitate, dar ne descurcam si fara mentenanta americanilor, ca nu ne-au facut-o ei la aro si la taburi. ba s-a intamplat s-o faca ai nostri la tehnica lor

          • @xv
            eu nu vorbesc de simpatie, eu vorbesc de interese de securitate. A explicat gsg9, mai jos/sus, cum e treaba cu interesu’.
            In privinta mentenantei in teatrele de operatii nu m-am referit la strans suruburi, schimbat becuri ci la situatii cand iti crapa motorul / cutia, masina cu totul (din motiv de IED) si ramai sa dai din buze pana vine C-130 / C-17 peste 2 saptamani sa le inlocuiasca. Cu Oshkosh, te duci la prima baza logistica si iei cu imprumut un motor / o cutie sau un camion cu totul, pana vine avionul din tara.
            Mai gandeste-te la un aspect: se deschide Deveselu, vom cumpara (odata si-odata) si bateriile AA cu raza lunga (iti dai seama ca Patriot), se va deschide o alta baza NATO (adica americana, ca ailalti nu vor) si toate astea vor folosi Oshkosh. N-ar fi bine sa ai centru de productie in tara, sa le poti asigura reparatiile / reviziile majore?
            Sigur, trebuie negociat pentru o integrare cat mai puternica a furnizorilor locali in realizarea masinilor, pentru a putea reduce costurile de productie dar, odata ce ai incheiat contractul si ai pornit productia, stii ca nu te lasa de izbeliste in caz de urgenta pentru ca vor avea interes direct sa-si apere compania.
            In cazul nemtilor, de ex., le urca Putin pretul la gaz de la 280 la 320 $ mia de mc si a doua zi nu-ti mai vin motoare, cutii, diferentiale si alte mici piese nesemnificative.

            • pt tine interesele de securitate inseamna numai si numai americanii. care ne-au lasat rusilor in ’45, dar ce mai conteaza?

              asta nu e argument, e idee fixa

              • @xv
                Pentru tine cine inseamna interese de securitate: francezii si germanii care le modernizeaza rusilor fortele armate si le livreaza nave de asalt?
                In 45 nu au mai avut ce sa vanda americanii pentru ca ne-au vandut britaninii la sfarsitul lui 44, pe servetel. Inca din 42 serviciile de informatii britanice trimisesera o analiza la guvern prin care sugerau abandonarea Romaniei in sfera sovietica si concentrarea UK pe pastrarea Greciei pentru protejarea liniilor strategice din Mediterara spre Suez si India.

                • Bre,iti reamintesc ca vorbim despre camioane.2 la mana,interesele tarii vor fi aparate de luptatorii romani.Daca interesele noastre coincid cu cele americane,vom avea parte de un pod aerian care va aduce ce ne lipseste.Daca nu,pa si pusi.
                  Americanii gandesc foarte pragmatic si la timpul prezent.Nu-i cumperi cu maruntisuri din astea.In acelasi timp sunt schimbatori precum vantul.Azi e intr-un fel.In 3-4 ani e fix invers.
                  Iranul ar trebui sa fie o lectie pt. noi.Acum o vreme nu trecea o saptamana fara sa faca americanii spume la adresa lor.Acum si-au dat mana cu ei.Iar americanii si rusii se intampla sa aiba inamici comuni,actuali sau pe viitor.

                • am spus ca americanii ne-au lasat rusilor in ’45, nu ca ne-au vandut, n-am scris in klingoniana. ti se pare ca ar fi comentat ceva la servetelul lui churchill? nu, au acceptat sa ne ia rusii.

                  in rest, tu ai o idee fixa, repet: americani, doar americani, numai americani.

                  nici cu clestele nu-ti mai poate fi scoasa, deci orice discutie e inutila

    • Ce vrea Eroul sa explice si voi nu sunteti de acord sau va faceti ca nu pricepeti e ca ar trebui sa se mearga pe aceeasi logica ca si la F16.

      Eroul oricum are o minte mai complicata 🙂 eu il cunosc mai bine 🙂

      Cumperi de la ala care iti ofera niste garantii de securitate.

      Si singurul care se ofera cu ‘oferta’ 🙂 prin zona asta e americanul. Stiti voi povestea aia cu Vella Gulf si alte povesti.

      Francezul se pisa pe tine daca ai ceva probleme cu rusii.

      In plus francezul e bun partener de afaceri cu rusul, mai un Mistral mai o acadea o maslina. Ca si vaca aia baltzata germana.

      Diferentele de performanta/fiabilitate/pret intre modelele americane si alea frantuzesti, sa zicem, nu cred ca sunt majore, intr-o anumita gama de preturi cred ca toti le fac cam la fel de proaste 🙂

      Deci cumperi pe criterii politice.
      De la unul care iti ofera niste garantii de securitate.
      Si la care ai lant logistic asigurat in caz de.
      Cacare lant logistic poate fi fracturat de exemplu in cazul Frantei, un telefon de la Moskva cu “afacerea aia banoasa e in pericol daca…” si gata, s-a stricat strungul in Franta si s-au desumflat cauciucurile la TIRuri si soferii sunt in greva…

      Americanii s-au dus cu transporturile de ajutoare in Georgia pe sub nasul flotei ruse care a dat din buze ca “mama, daca vroiam ai faceam praf” si dupa aia a mai luat un gat de vodka.

      Francezii or sa faca asta 🙂 ?

      • Am vazut si eu de curiozitate ce camioane au Oshkosh astia, nu arata rau. Cu toate astea eu as lua de la Roman, cel mult o colaborare Roman-Oshkosh.

        La autoturisme blindate, daca tot inlocuiesc si ARO si TABC-79 cu astea eu unul as lua neaparat ceva amfibiu insa (oricum in aceleasi conditii, facut aici chiar daca in colaborare, o firma romaneasca cu una straina), desi nu stiu cate sau daca sunt prea multe optiuni aici.

        Legat de francezi (si mai ales de nemti) e adevarat cu nu par a fi prea de incredere dpdv strategic. Francezii inca mai misca ceva, au trimis si eu ceva nave in Marea Neagra (dar mai trimit si 2 Mistral rusilor), nemtii in schimb par tare dubiosi.
        Ca si politica ma refer, in plus citeam undeva ca a scapat in presa la ei ca au probleme mari cu mentenanta Eurofighterelor, numai cateva (sub 10) sunt in stare sa indeplineasca 100% misiunile.
        Unii spun ca e pe bune, chiar asa praf au ajuns (pe siteul celalalt tipul acela, Alex, care a fost ofiter la puscasii marini americani n-avea prea multe cuvinte de lauda despre militarii nemti in Afganistan), altii ca poate e un semnal cum ca sa nu se conteze pe ei in caz de ceva, ca uite domne n-au cu ce.
        In general Germania devine tot mai antipatica in estul NATO si UE (nu ca unii din vest ii iubesc prea mult “pe partea economica”, vezi Spania, Italia, Irlanda, Grecia, Portugalia), nu stiu SUA ce parere au, probabil dupa Obama, daca vine unu mai militaros o sa-i ia mai serios in suturi.

        Or vrea ei sa o puna de reimpartire a Europei cu rusii (din nou) dar de data asta lucrurile sunt mai complicate si cartile sunt diferite.

        Altii spun ca si britanicii ar avea sau ar fi avut ceva probleme cu EF (scump tare la mentenanta), de fapt austriecii chiar le tin mai mult pe tusa, probleme ar fi si la altii (spanioli, austrieci) asa ca incep sa ma gandesc daca nu cumva pana si treaba cu F-16 (oricum mult prea putine si cam mediocre dpdv al dotarilor) nu a fost una buna pana la urma.
        Sigur, Gripen NG facut in buna parte aici era foarte OK si ala.

        • @Radu
          si eu sper ca Roman sa prinda ceva ca subcontractor (de ex, sasiuri de camion, ca trailere si remorci face Mediasul) la fel cum mi-as dori ca masinile mici 4×4 sa le faca/asambleze in cooperare cu Moreniul.

      • gsg, e vorba despre niste camioane, for heaven sake.. nu de portavioane

        maine poimaine o sa apara idee ca trebie sa cumparam si uniformele doar de la cine ne ofera garantii de securitate

        si ca doar americanii ofera garantii, NATO e de decor

        • @xv

          Bre, nu e vorba doar de niste camioane, sunt si masini blindate si neblindate si per total parca sunt cateva mii.

          Ca astia or sa cumpere probabil o suta-doua dupa 2025 asta e alta discutie 🙂

          In general deciziile pt achizitii la contracte mai mari de armament sunt mai mult politice. Nu spun ca-i bine sau nu, dar cam asta e.

          Acu nu trebuie sa intelegi ca eu militez pt camioane din America, ti-am explicat punctul de vedere al Eroului.

          Mie mi-e paralel de unde le iau, camioanele nu-s in aria mea de interes.

          Avantajul la americani ar fi ca la o adica au de unde trimite rapid o mie de Hummere si camioane, ca aia chiar au de unde. Si ca au tupeul sa trimita pe sub nasul flotei ruse care va da din buze si atat, vezi Georgia.

          Si la orice categorie de armament sa vina cineva sa te ajute sa-ti refaci fortele cand ai pierderi si iti crapa buza e mai important decat nu stiu ce 5% criteriu de performanta/fiabilitate/pret.

          Uniformele nu-ti fa griji se vor face la firmele PSDului si vor costa cat mana de lucru din Japonia si USA adunate si ridicate la patrat.

          “si ca doar americanii ofera garantii, NATO e de decor”

          Pai NATO cam ESTE de decor fara americani 🙂

          In Europa cam toti si-au redus fortele si bugetele pana la ridicol iar dorinta de a participa la o posibila confruntare este best described as missing. Aia singurei de capul lor nu-l dovedeau nici pe Gaddafi 🙂 , dupa vreo doua saptamani parca au ramas fara LGBuri. Dupa aia europenii sunt impartiti in categorii de interese, mai mici, mai medii si mai mari si fiecare trage pe turta lui. Vaca aia din Germania e dubioasa rau in relatia cu Rusia.

          Asa ca daca nu vine cavaleria grea din State cea mai ramas din astia din Europa sunt fii ploii, parerea mea 🙂

          • discutia este despre camioane. si remorci.

            iar cu americanii, uita-te la situatia din irak. se milogesc irakienii de 3 luni de ei sa le mai dea armament si astia se fac ca ploua.

            garantii de securitate my ass

    • Dar ce anume am castiga noi dintr-o atitudine de genul asta fata de Franta?

      Rusii cu americanii cu frantujii cu nemtii cu chinezii isi pot regla linistiti conturile mult deasupra capului Romaniei si in defavoarea Romaniei fara ca noi sa avem vreun mijloc de retorsiune.

      Franta are interese atat in Romania cat si in Rusia(mai mari decat cele din Romania), iar Romania este mai legata de Franta decat este de America de ex. americani care la o adica pot si ei sa bata linistitu palma cu rusii si sa ne dea la aia pe tava.

      O poltica a noastra de pedepsire a Frantei in mod sigur se va lasa cu repercursiuni din partea lor, numai un „infrigement” pe ceva fonduri UE(acolo unde frantujii sunt vioara intai), si ne iese pedepsirea Frantei pe nas, sau o relocare a Dacia in Maroc sau cine stie unde si ne-am scos de o scadere economica de 5%.

      Nu stiu care ar fi cea mai buna alegere pt camioane, care o sa vina cu cea mai buna oferta dar daca Renault iti vine cu cea mai buna oferta tehnico-economico-politica cred ca ar fi cea mai proasta idee ca noi sa ii refuzam ca fac nush ce afaceri cu rusii asa cum fac cam toti europenii.

      Dezvoltarea relatiei noastre cu Franta este mult mai importanta decat sunt interesele americane in Ucraina.

      Asa ca nu are nici un sens sa fim noi mai catolici decat Papa.

      Nu cred ca americanii de necaz ca noi o sa cumparam camioane Renault, facem autostrada Comarnic-Brasov cu Vinci sau cumparam 20 de Airbus 320/330 de la francezi nu o sa mai scoata gaze de sist de la Barlad sau petrol/gaze din M.Neagra.

      • @victor
        Cred ca uiti cateva detalii:
        – oferta tehnico-economica a francezilor o stim: doresc sa asambleze camioanele la Mizil iar contributia industriei romanesti la realizarea lor va consta din suportii pentru prelata si …. poate ….. anvelope. cu un asemenea grad de integrare iti dai seama cum vor arata preturile cand 99% din costul mainii de lucru este la nivel de salarii din Franta;
        – oferta politica o stim si p’asta: livreaza Mistraluri rusilor ca sa-si pastreze cele 1000 locuri de munca. Ce vor face rusii cu Mistral in Marea Neagra isi da seama si un copil de clasa a v-a.

        Ca se supara francezii si relocheaza Dacia in Maroc….. Da’ poate se supara si se “relocheaza” GDF Suez de la Distrigaz Sud ca tot nu au respectat contractul de privatizare in privinta investitiilor din surse proprii, in plus au sifonat profiturile catre firma-sora din Ungaria, importand gaze de la ei peste preturile Gazprom si marindu-si artifical costurile.

        • @erou: Romania nu mai e asa de ieftina ca mana de lucru cum era odata. Deci daca s-ar vrea sa se faca fabricatia (si de ce nu chiar si proiectare) in Romania pt. vehicule terestre pt. armata ar trebui un program f. coerent si bine gandit.
          Numai ca iata ce se intampla in Ro:
          http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17981011-situatie-disperata-laserul-magurele-directorul-celei-mai-mare-platforme-stiintifice-din-romania-cere-ajutorul-guvernului-pentru-debloca-proiectul-jumatate-miliard-euro-cum-motiveaza-apele-romane-bloca.htm
          Nu ma pricep la probleme de mediu si nici la pompe de caldura subterane asa ca nu stiu cine are dreptate dar stiu ca daca s-a ajuns in situatia asta cineva si-a bagat picioarele cu talent.
          La fel ca si la autostrazile lipsa pt uzina de la Mioveni, la fel ca si la autostrada catre Iasi/Moldova, sau la ‘jde alte investitii unde autoritatile insasi isi treneaza sau impiedica propriile investitii. Ca sa nu mai spun de investitori privati.
          Si asa se ajunge la montat prelate.
          Hint: in afara de “Mizil” si “Moreni” exista multe alte uzine mecanice in Romania, unele fiind investitii noi si fara blazon proletar. Majoritatea populatiei nici nu stie de ele, sunt discrete. Dar sunt eficiente si lucreaza pt. industria auto. Sau aeronautica. Sau pt. transporturi feroviare sau navale, samd. Ar fi suficient ca in termenii contractului sa se mentioneze ca 50% de exemplu din valoarea contractului sa se execute in Romania, nu neaparat de catre sindicalistii de la Moreni ci la orice alta uzina care poate face asta in Romania. Licitatie facuta direct de cei de la Renault sau de cine castiga, ii priveste, ori isi gasesc fabrici in RO ori daca nu-si gasesc isi fac fabrica proprie, important e ca x% din val contractului sa se faca in Romania si vehiculele sa fie in parametrii ceruti.
          Asa s-ar obtine eficienta.
          Mic secret: iar o sa spuna lumea ca am ceva cu ei dar Avioane Craiova si UMB n-o sa mai faca ei avioane respectiv tancuri-uri catu-i lumea, n-au “the right stuff” pt. asta, daca aveau demonstrau mai demult. Speranta ar fi la firme noi cu fabrici noi, mentalitati noi, samd.

        • @Eroul Bula: Bre, dar de unde stii ca Renault va fabrica la Mizil suportii pt prelate si va cumpara cauciuri din Romania?

          Oshkosh inteleg ca ar avea cea mai buna oferta pentru ca tu iti doresti ca la Roman sa se fabrice sasiuri pt ele iar la Medias sa se asambleze.

          Si de unde stii ca exista un interes de crestere a prezentei economice americane in Romania? Iar in ideea asta oferta Oshkosh sa fie favorizata.

          Daca vorbesti de logistica, este bine de stiut ca ce ar putea oferi ei in gama 4×4 si 6×6 nu sunt prezente in dotarea unor tari din Europa, in timp ce camioanele Kerax sau ce camioane ar putea oferi alti producatori europeni se gasesc pe toate drumurile din Romania, in general camioanele militare sunt derivate ale celor civile, reparatiile pentru Renault, Iveco, Mercedes s-ar putea face la service-urile dealarilor locali, pe teritoriul fiecarei brigazi care ar putea folosi camioanele astea cred ca se gaseste cate o reprezentanta cu service a unui producator de camioane european.

          Cu service-ul pt Oshkosh o sa fie nitel mai complicat, o sa ai probabil unul singur la Medias sau unde se hotareste.

          Daca ar fi sa faca o investitie in Romania, Renault ar avea mai multe sanse decat Oshkosh care acopera doar o nisa de camioane militare americane, in timp ce Renault este un producator generalist.

          In Europa exista o supracapacitate de productie pentru camioane, Oshkosh nu are nici un motiv sa deschida o linie de asamblare pentru camioane militare(care necesita investitii de zeci de milioane de euro, ca nu montezi piese de lego..), bani pe care i-am plati tot noi, la un contract de 300 mil euro pt livrare de camioane Oshkosh ti se mai adauga si inca 50 mil euro(sa spunem), costul liniei de montaj, plus costurile liniei de montaj pe o durata de 8 ani, alti bani alta distractie, iar dupa 8 ani linia aia cel mai probabil se va inchide.

          Nu stiu ce va face Renault la Mizil, dar ar avea sanse mai mari sa deschida o linie de asamblare, este un producator european, este prezent in pietele limitrofe(Rusia/spatiul ex-sovietic, Turcia/Orientul Mijlociu), o relocare productiei unui model din gama Renault la Mizil ar fi mai probabila decat o facilitate Oshkosh de productie in tara.

  • Ultimul cuvant trebuie sa-l aiba specialistii din domeniul auto.Altfel exista riscul unui contract ca si cel facut ptr. o autostrada “celebra”.

      • @Marius-eu de fapt am sugerat ca nu e bine sa facem contracte in favoarea unei anumite firme,pentru ce?Implicit se intelege “ca sa ne punem bine pe langa…”.
        Crede cineva ca vom castiga respectul?!Respectul ni-l vom castiga cand vom fi si noi in stare ce face firma SISU-Finlanda cu 52 angajati, ce portofoliu de produse in oferta,dar ce istorie!

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: