Aviaţie

Resconstructia Fortei Aeriene

Suhoi Su-34

De-a lungul anului urmator, Fortele Aeriene ale Rusiei vor receptiona circa o suta de avioane si elicoptere noi, sau modernizate, ceea ce reprezinta o mare diferenta fata de ceea ce se intampla in primul deceniu de existenta a noii Rusii… atunci cand aviatia nu primea nici un avion ci doar o cantitate de combustibil care sa permita majoritatii pilotilor sa efectueze cateva ore de zbor pe luna.

In ultimul deceniu insa, fortele aeriene au primit din ce in ce mai multe aparate de zbor reparate, modernizate si noi, impreuna cu cantitati din ce in ce mai mari de combustibil. In prezent, Fortele Aeriene Ruse au suficient combustibil pentru zborurile de antrenament, dar inventarul inca este compus din avioane si elicoptere de pe vremea Razboiului Rece, care nu au fost niciodata modernizate.

Intorcandu-ne la aparatele de zbor ce vor intra in dotare in anul 2012, acestea sunt 55 elicoptere, iar mare parte din rest reprezinta avioane de lupta cum ar fi Su-34, Su-25SM si Su-35.

In urma cu numai trei ani, Rusia a inceput constructia primului Suhoi Su-34 dintr-o serie de douazeci. Aceste avioane vor inlocui treptat Suhoi-urile Su-24. Avand 45 de tone, Su-34 este o alta varianta derivata din avionul Su-27 de 33 tone si este foarte asemanator lui F-15E de 36 tone, care la randu-i a derivat din F-15C, care cantareste 31 de tone. Su-34 poseda un set complet de sisteme defensive si ofensive cu senzori radar, camere de tintire, marcatoare laser si echipamente de lupta electronica, putand fi incarcat cu opt tone de rachete si bombe inteligente.  Rusia va achizitiona 58 de Su-34 pentru a inlocui cele 300 de Su-24, dintre care majoritatea nu mai sunt operationale.

Pretul unui Suhoi Su-34 este de 36 milioane de dolari, ceea ce reprezinta mai putin de jumatate din costul unui avion american F-15E.

In urma cu doisprezece ani, Rusia a decis modernizarea a optzeci dintre avioanele Suhoi Su-25, la noul standard Sm. In completarea maririi duratei operationale cu inca zece ani, Su-25SM au fost dotate cu electronica moderna care sa permita utilizarea de bombe inteligente si rachete. Sistemul de navigare a fost de asemena modernizat si include mai multa automatizare si un sistem GPS. Printre imbunatatiri, au fost instalate componente care reduc mana de lucru necesara mentenantei cu circa o treime. Suhoi Su-25 este un avion de 17 tone, inarmat cu un tun de 30 milimetri cu doua tevi (250 proiectile) si peste cinci tone de bombe si rachete, inclusiv rachete aer-aer. Bimotor monoloc, avionul are o raza de lupta de 380 kilometri si o viteza maxima de 900 kilometri pe ora. Su-25 este echivalentul avionului american A-10, care a avut parte de imbunatatiri similare pentru prelungirea duratei de viata operationala. Suhoiul Su-25 este similar ca si design prototipului american A-9 care a pierdut in competitie contra lui A-10 care cantareste 23 de tone. Atat Su-25, cat si A-9 sunt mai rapide cu circa 14 procente decat A-10, insa A-10-le este mult mai stabil si mult mai rezistent la avariile ce pot surveni in timpul misiunilor de lupta.

Su-35 este un Su-27 mult imbunatatit, spre deosebire de Su-30 care reprezinta o reproiectare a lui Su-27. In greutate de 25 tone, Su-35 a fost gandit pentru manevrabilitate maxima si chiar a fost imbracat intr-un pattern de camuflaj modern. Su-35 este si un foarte capabil avion de atac, putand cara opt tone de bombe si rachete, fiind comparabil chiar cu americanul F-15E.

Sursa: Strategypage

13 Comments

  • Rusii intr-un an primesc necesarul de dotare pentru intreaga forta aeriana a Romaniei, se pare ca s-a schimbat ceva in conceptul lor si acum o sa mearga din ce in ce mai mult pe superioritate tehnologica, in ciuda declaratiilor pacifiste Rusia trebuie sa se intareasca militar pentru a nu fi depasita de China si totodata ultimele actiun dau nota ca vor sa isi pastreze statutul de putere de mana intai in lume.

  • Aoloo,decât 58 de Su-34 mai cumpără acum??Prin 2006 vorbeau de 200 după care de 120,asta prin 2008-2009 iar acum au ajuns pe la 50,pun pariu că peste un an doi o să reducă din nou comanda la 30 după care prin 2020 o să anunțe voioși atingerea obiectivului de livrare a 20 de bucăți :)))))

    • Dimpotriva, foarte probabil ca vor produce mai multe bucati. Atatea isi permit acum.

      Si, la cat de capabile sunt Su-urile 34, sunt de preferat atatea in locul a trei sute de Su-24 din care multe figureaza doar in inventar ca numar de bucati, dar nu sunt operationale.

  • Eu cred ca Su -34 va fi produs in numar mare pina la urma. Rusii l-au testat mult si se pare ca sint foarte satisfacuti cu capacitatile lui. Acest aparat poate inlocui mai multe avioane de atac la sol care trebuie scoase deja din exploatare. ( Su -24, care-s o multime, Tu – 22 (partial)).

    • totusi.. cind trec de la vechiul site pe acesta, mi se pare un pic cam “intuneric”, prea subru., lipseste ceva culori mai deschise. ( ma refer la fon )

  • da su-34 sunt foarte capabile…au cam tot ce trebuie pt. un razboi madern,si fac fata la tote cerintele rusesti teritoriu-tehnologie.cred ca in urmatorii 20 de ani nu se va naste un asemenea avion.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: