Terestre

Raytheon invinge RPG-urile

Faustnik contemporan

Faustnik contemporan

Într-un test recent pentru protecţia unui vehicul, sistemul Quick Kill APS al celor de la Raytheon şi-a demonstrat capabilităţile protective învingând cu succes un set de ameninţări care a inclus unul dintre cele mai temute RPG-uri distrugându-i proiectilul-rachetă în zbor.

Testele au fost premergătoare evaluărilor guvernamentale care vor avea loc la începutul acestui an.

Raytheon’s APS is based on the same radar technology deployed to perform sense and warn operations at active Forward Operating Bases. It has been extremely successful in providing timely warning against rocket and mortar attacks,

A spus Jeff Miller, vice preşedinte la Combat and Sensing Systems al Raytheon’s Network Centeric Systems, adăugând:

With Quick Kill, Raytheon has matured a highly advanced system, offering our forces an unprecedented force protection capability that is essential to the future survivability of combat vehicles. This technology is ready and could begin fielding within a year.

Sistemul Quick Kill este compus dintr-un radar de control al focului, multi-misiune, care detectează şi urmăreşte ameninţările care se apropie, combinat cu contramăsuri, care îi permite urmărirea mai multor ameninţări şi angajarea mai multor inamici care execută foc asupra vehicolului şi a grupei.

Sistemul vertical de contracarare este unic în abilitatea de a angaja ameninţările din orice unghi pe înălţime, furnizând acoperirea vehiculului şi echipajului pe 360 de grade, în emisferă.

În testele precedente, sistemul a demonstrat că este capabil să protejeze împotriva mai multor tipuri de ameninţări, de pe loc sau din mişcare, demonstrând de asemenea şi capabilitatea multi-ameninţare prin distrugerea simultană a două ameninţări.

Sursa: Raytheon

– Iulian Iamandi –

6 Comments

  • Eu tot nu am priceput impotriva carui RPG a fost testat si ce inseamna exact “multi targhet capability” – 2- 3- 4 Rpg-uri? Ce se intampla atunci cand esti atacat cum au fost tancurile Merkava in 2006 de cate 4-5 -6 rachete combinate cateva ghidate SALCLOS, altele RPG-uri clasice etc.

    • Eu vad sistemul utilizabil in principal impotriva rachetelor anti-tanc ghidate, nu a RPG-urilor. Iar ideea nu e sa faca tancul invulnerabil ci sa creasca numarul de “salve” necesare pentru a-l scoate din lupta. Asta crescand vulnerabilitatea atacatorilor.

  • Raspunde la atitea amenintari , cite incarcaturi de lupta are…daca are 6 incarcaturi, respinge 6 rachete, indiferent ca-s ghidate IR, laser, SACLOS, sau neghidate, vezi RPG…principiul de functionare e pe baza detectiei radar, asa ca ghidarea rachetei n-are nici o influenta asupra sistemului…Oricum e trist sa vezi la ce nivel ajung armatele adevarate, si noi n-au fost in stare sa puna barem un slat-armor pe tab-uri si mli-uri…ce sa mai vorbim de ERA, sau APS-uri???

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: