Aviaţie

Rafale pus in asteptare de UAE

Rafale cu Exocet acroşată

Emiratele Arabe Unite au pus capat negocierilor cu Franta, referitoare la posibila cumparare de aeronave omnirol Rafale, conform publicatiei Le Parisien care-l citeaza pe Ministrul Apararii Jean-Yves Le Drian.

“Nu am mers in Emiratele Arabe Unite pentru Rafale. Avioanele vor trebui sa mai astepte. Vor fi abordate mai tarziu ca subiect de discutie” a declarat Le Drian dupa vizita in Emirate de la sfarsitul saptamanii trecute.

Conform declaratiilor Ministrului, Emiratele Arabe Unite, au hotarat reducerea cotei de cheltuieli militare de la 70% la numai 10%. Cifrele se refera strict la echipamentele de productie franceza. Innoirea inventarului Fortelor Aeriene ale Emiratelor ar avea o valoare de aproape 10 miliarde de euro (sau 12.9 miliarde $).

Anul trecut Gerard Longuet, predecesorul lui Le Drian, anunta o posibila vanzare in Emirate a pana la 60 aeronave Rafale. Desi deocamdata Dassault nu a livrat nici un omnirol Rafale catre vre un client strain, se afla in negocieri cu Brazilia si in faza de stabilire a detaliilor finale ale contractului dupa castigarea competitiei MMRCA in India. In urma castigarii competitiei indiene, Dassault ar trebui sa livreze 126 Rafale contra sumei de 11 miliarde $.

Asta sa fie motivul pentru care si-au luat flit de la Emirate?

Via 4-traders

– Griffon236 –

Navighează în portal:

Resboiu Master; Armata Română;Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;

10 Comments

    • Are sens, nu? Au deja o flota operationala de care sunt foarte multumiti, si sa fim seriosi si Mirage 2000 – 9 pot duce cu succes aproape aceleasi misiuni pe care le poate executat si Rafale.
      In momentul in care USA deblocheza accesul la armamentul ofensiv modern nu prea au nevoie stringenta de un nou aparat de lupta in dotare.
      Poate primele F 16 V vandutre vor fi in acea tara?

      • Ai dreptate.
        Însà Rafale are aproape dublà capacitatea de transport al Mirage 2000-9, razà de actiune mai mare si sunt “semi-stealth”.

    • Deci cu alte cuvinte UAE-ezii recunosc ca nu ii duce capul cam deloc pentru a proiecta un avion la ei in emirat..trebuie sa ii plateasca pe altii sa o faca.

  • Sunt douà aspecte în negocierea aceasta.

    – Din partea EAU
    cum spunea cineva mai sus, ei au cele mai bune Mirage 2000 (-9) si care sunt si în excelentà conditie. Nu se gràbesc si sunt cu foarte multe nazuri. Bàietii de la Dassault îsi pun mâinile în cap cu acest musteriu.

    – Din partea Frantei
    relatiile excelente care le aveau cu emiratele i-au împins la o vânzare fortatà, foarte ràu simtità de sefu’. Presiunea era mai mult din partea guvernului francez decât din partea lui Dassault. Armata francezà este obligatà sà cumpere minimum 11 Rafale pe an pentru ca linia de productie sà nu se opreascà. Dacà ar fi un cumpàràtor extern, ar face pauzà din cauza constrângerilor bugetare.
    Târgul cu India a ridicat aceastà presiune, deci si francezii au acum timp.
    Din informatiile mele de la prima mânà, s-a sporit cadenta de lucru pentru Rafale, deci au convingerea cà nu vor fi probleme cu India.

    Dosarul de negociere cu EAU este practic pus la punct, si ca pret, si ca specificare, trebuie doar ca Dassault sà se descurce sà màrite flota de M 2000-9.
    EAU nu mai au pretentia la un motor de 9T, singura pretentie e sà aibà nacela americanà Sniper calificatà pe Rafale.

    • Cu privire la aspectul vanzari Mirage 2000-9 faza este ca Franta daca ar vrea sa le gaseasca celor din UAE cumparatori ar putea sa o faca usor, Libya nu are nevoie de mai mult decat poate oferi Mirage 2000-9 si ar mai putea ca sa propuna prin ambasada Frantei la Bucuresti un targ cu Romania daca si asa suntem porniti pe second-hand-uri.
      O alta piata este cea din Brazilia care are deja Mirage 2000 deci ar fi in avantaj.
      Franta ar putea ea insasi sa isi cumpere Mirage 2000 deoarece propria flota de monomotoare incepe ca sa fie imbatranita.
      Tocmai fiindca UAE stiu ce pot Mirage 2000-9 nu se grabesc ca sa cumpere Rafale, motorul de 9000 kgf oricum o sa se faca, poate chiar pentru India.
      Din ce am mai citit eu despre Rafale o sa il faca si mai stealth, priza de aer va ramane fixa dar va avea alta geometrie exterioara in curand.
      Sincer nu conteaza numai avionul ci si lobby-ul care se face pe langa statul respectiv, si aici in Golful Persic – USA sta mai bine la acest capitol, ambasadele lor fiind foarte implicate in a ajuta fatis firmele americane – ceea ce de altfel este un lucru firesc si absolut normal.

      • Sunt oricum 60 de Mirage care trebuiesc plasate.
        Franta nu le vor integra în flotà fiindcà sunt comandate 180 de Rafale în total si mai sunt 70 de livrat. Baze aeriene sunt închise si numàrul total de avioane Rafale + Mirage 2000 va fi redus.

        Libia si Brazilia, este posibil.

        Pentru România, ar fi excelente, dar emiratele tin de pret, nu va fi nicidecum un chilipir. Sunt constienti de clitàtile avionului si buna sa întretinere.

        Cât despre evoluàri importante ale lui Rafale, nu sunt prevàzute înainte de 15 ani.
        Motorul de 9T nu pune probleme de dezvoltare. Problema cà ultima evolutie al lui M-88 l-a fàcut mai fiabil, cu interventii mai rare si mai economic în carburant, si mergând pe un moor mai puternic se riscà sà se anuleze aceste avantaje.
        Dupà cât stiu eu, pentru India va fi motorul actual.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: